براساس تاکيد مديرعامل و رييس هيات مديره شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران قرار است اقدامات لازم براي تدوين طرح جامع صنعت فرودگاهي توسط معاونت برنامه ريزي و نظارت و امور اقتصادي انجام شود. به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، به دنبال برگزاری هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی […]
براساس تاکيد مديرعامل و رييس هيات مديره شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران قرار است اقدامات لازم براي تدوين طرح جامع صنعت فرودگاهي توسط معاونت برنامه ريزي و نظارت و امور اقتصادي انجام شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، به دنبال برگزاری هم اندیشی مدیران ستادی و فرودگاهی در آذر امسال، سرفصل های موضوعات مطرح شده و تاکیدهای ویژه سیاوش امیرمکری، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت در آن هم اندیشی برای پیگیری و اجرا به مدیران ابلاغ شد.
گفتنی است که یکی از سرفصل های ابلاغی، انجام اقدامات لازم برای تدوین طرح جامع صنعت فرودگاهی توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت و امور اقتصادی است و باید با پیگیری مدیران کل فرودگاهی و معاونان مرتبط تدوین طرح های جامع فرودگاهی و تصویب آن تا پایان تابستان سال ۱۳۹۹ انجام شود. در این راستا مسوولیت نظارت و پاسخگویی این اقدام با معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی خواهد بود.
سرفصل ابلاغی دیگر در خصوص عملیات زمستانی امسال است. در این راستا مدیریت و فرماندهی عملیات زمستانی فرودگاه ها بر عهده مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما است و مدیران کل ستادی و فرودگاهی درگیر در این عملیات چه در مواقع عادی و چه در شرایط بحران، باید ضمن آمادگی کامل، طبق استاندارد ها و دستورالعمل های ابلاغ شده عمل کنند و اقدامات خاص را با مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما مطرح کنند.
گزارش اقدامات انجام شده در عملیات زمستانی با مسوولیت اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی و نظارت معاونت عملیات هوانوردی و همکاری تمام ارکان شرکت پس از زمستان به هیات مدیره ارسال می شود.
در این ابلاغ طرح های اولویت دار فرودگاهی کشور در بخش های بهسازی و تجهیزات کمک ناوبری، مسایل امنیتی و عمرانی اعلام شده است.
اولویت در بخش بهسازی و تجهیزات کمک ناوبری شامل پروژه های مرتبط با بهسازی و به روز رسانی مرکز کنترل فضای کشور و سیستم های برج و اپروچ مهرآباد، رادار اپروچ فرودگاه شیراز و اتوماسیون جدید و برطرف کردن نواقص پروتکل ارتباطی دستگاه نصب شده ADS-B و سازگاری آن با اتوماسیون فعلی مرکز کنترل است.
در حوزه مسایل امنیتی اولویت با انجام و تکمیل دیوارهای حفاظتی، دوربین مدار بسته و سنسورهای امنیتی است که در این راستا باید مدیران کل فرودگاهی با هماهنگی مدیران ستادی بویژه مدیرکل حراست و امنیت فرودگاهی و دیگر مدیران مرتبط اقدامات لازم را تا پایان امسال انجام دهند.
پروژه های اولویت دار عمرانی نیز شامل ساخت ترمینال های جدید فرودگاه های تبریز، اصفهان و کرمان، تکمیل ترمینال فرودگاه های های مشهد و شیراز و ساخت باند سوم فرودگاه مشهد است.
بر اساس یکی از سرفصل های ابلاغی با موضوع قراردادهای حجمی سال آتی لازم است مدیران و مدیران کل مرتبط برای پیش بینی افزایش قانون حقوق و مزایای نیروهای حجمی در این قراردادها دقت لازم را داشته باشند. همچنین لازم است مدیران کل مرتبط در ستاد بویژه مدیران کل امور مالی و درآمد و توسعه نیروی انسانی و همچنین مدیران و مدیران کل فرودگاهی در خصوص نحوه دریافت حقوق و مزایای این نیروها از شرکت های طرف قرارداد نظارت و پیگیری لازم را داشته باشند.
سرفصل دیگر در خصوص استفاده مشترک از پاویون های تشریفات و CIP است که با توجه به تجارب به دست آمده در فرودگاه های کیش، رشت و آبادان امکان استفاده مشترک از پاویون های تشریفات وCIP وجود دارد. برای تحقق این امر باید هماهنگی های لازم با مراجع امنیتی و انتظامی انجام شود و لازم است موضوع توسط مدیرکل حراست و امنیت فرودگاهی پیگیری و گزارش اقدامات تا یک ماه آینده ارایه شود.
بر اساس این ابلاغ، در خصوص الزام حضور بالگردهای نیروهای انتظامی و پرونده های مربوط به نیروهای نظامی در برخی از فرودگاه هایی که با مشکلات خاص امنیتی، مواد مخدر یا قاچاق کالا مواجه هستند، توافق های لازم انجام شده است. این توافق ها باید به گونه ای باشد که هم الزام حضور آنها رعایت شود و هم کمترین مشکلات را برای عملیات فرودگاهی در برداشته باشد. در این خصوص ضمن آنکه نظارت و پیگیری موارد در حوزه مسوولیت های معاونت عملیات هوانوردی است درخواست ها درباره حضور خاص این نیروها و یا امکانات درخواستی باید توسط مدیران ذیربط برای طرح در هیات مدیره شرکت ارسال شود و مدیران فرودگاهی نباید در این زمینه تصمیم گیری کنند.
از سوی دیگر در خصوص حضور اورژانس هوایی در فرودگاه ها درخواست ها باید توسط مدیران فرودگاهی برای هیات مدیره ارسال شود تا مدیریت موضوع با درنظر گرفتن صرفه و صلاح شرکت و منافع ملی و منطقه ای انجام شود.
همچنین بر اساس تاکید مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، در گزینش نیروی انسانی، ضمن سرلوحه قرار دادن فرمان حضرت امام خمینی(ره) باید تغییر نگرش های اجرایی و تفسیر احسن از ضوابط اجرایی در دستور کار قرار گیرد و اولویت با حفظ کرامت انسانی در تمام مراحل گزینش است. باید جذب حداکثری بویژه درباره کارکنان شرکت که برای تغییر وضعیت به گزینش مراجعه می کنند، در دستور کار باشد. همچنین باید اطلاع رسانی درباره فرایندهای گزینش و انجام آموزش لازم به افراد، قبل از شروع مراحل مصاحبه انجام شود.
بر اساس تاکیدهای ابلاغی از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص هوانوردی عمومی باید اقدامات اساسی شامل فعال کردن شعبه های مرکز وارسی پروازی با مشارکت بخش خصوصی در حوزه آموزش های هوانوردی با هدف خارج کردن مرکز وارسی پروازی از رکود، اخذ مجوزهای ضروری برای راه اندازی Air Taxi توسط رییس مرکز وارسی پروازی انجام و ارسال گزارش آن هر ماه یکبار برای هیات مدیره و پیگیری خرید هواپیمای دوم فلایت چک توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع و رییس مرکز وارسی پروازی برای گسترش خدمات FIS به سازمان های دیگر یا مشتریان بین المللی انجام شود.
دیگر سرفصل ابلاغی نیز پیگیری اقدامات لازم در خصوص تفویض اختیار در حوزه عمرانی و بهسازی و همچنین اماکن فرودگاهی به ۱۰ فرودگاه کشور و اعلام آمادگی فرودگاه هایی که نیروی انسانی و امکانات لازم در انجام این دو حوزه را در اختیار دارند برای بررسی و انجام روند تفویض اختیار توسط معاونان مرتبط شرکت است.