خبرنگار : زهره وحیدی رییس شورای اقامه نماز شرکت ملی گاز ایران، ارتقای فرهنگ مصرف بهینه گازطبیعی را یک مطالبه جدی دانست و گفت: روحانیون صنعت گاز باید در راستای جهاد تبیین، نسبت به روشنگری الگوها و روش های مصرف بهینه اقدام کنند. حجت الاسلام والمسلمین حائری در نشست روحانیون قطب یک صنعت گاز کشور […]
خبرنگار : زهره وحیدی
رییس شورای اقامه نماز شرکت ملی گاز ایران، ارتقای فرهنگ مصرف بهینه گازطبیعی را یک مطالبه جدی دانست و گفت: روحانیون صنعت گاز باید در راستای جهاد تبیین، نسبت به روشنگری الگوها و روش های مصرف بهینه اقدام کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حائری در نشست روحانیون قطب یک صنعت گاز کشور که به میزبانی شرکت گاز خراسان رضوی در مشهد برگزار شد اظهار کرد: تبلیغ، نوعی انتقال فکر با هدف تاثیر گذاری در گفتار و کردار دیگران است. تبلیغ شیوه ها و ابزارهای مختلفی دارد که در هر زبان و مکان متفاوت است و باید بهترین آن انتخاب شود.
وی با اشاره به سخنرانی روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد ارائه مطالب جدید و به روز افزود: ائمه جماعات ادارت گاز باید در ارائه مطلب از نظر ارزشمند بودن و تخصیص زمان دقت لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده ادامه داد: در تهران با دو نوع مسجد روبرو هستیم که در بعضی نمازگذار مسن و در برخی دیگر نمازگذار جوان حضور دارد. وقتی علت را جویا می شویم متوجه می شویم امام جماعت مسجد دوم با استفاده از شیوه ها و روش های جذاب نسبت به جذب جوانان اقدام کرده است.
وی گفت: روحانیون ادارات گاز روزانه و پس از نماز ظهر و عصر باید نسبت به ارائه مسائل شرعی اقدام کنند. اگر هر روز یک مسئله گفته شود در سال با احتساب تعطیلی ها حدود ۲۵۰ مسئله بیان می شود.
رییس شورای اقامه نماز شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: باید با استفاده از عرفیات روز و همچنین فصاحت و بلاغت بهترین نکات را در منبرها مطرح کنید تا برای مخاطب جذاب و اثربخش باشد. مقدمه، متن، نتیجه و خاتمه اسلوب منبر است که باید به صورت دقیق رعایت شود.
حجت الاسلام والمسلمین حائری زاده، ارتقای فرهنگ مصرف بهینه گازطبیعی را یک مطالبه جدی دانست و گفت: روحانیون صنعت گاز باید در راستای جهاد تبیین، نسبت به روشنگری الگوها و روش های مصرف بهینه اقدام کنند.