تبدیل قطار حومه‌ای قرچک به مترو
تبدیل قطار حومه‌ای قرچک به مترو

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: تبدیل قطار حومه‌ای تهران _ قرچک به مترو، مورد تایید وزارت راه است. رستم قاسمی افزود: یکی از درخواست‌های مردم و مسئولان قرچک، تبدیل قطار حومه‌ای تهران – قرچک – ورامین به مترو است که وزارت راه و شهرسازی به علت آنکه این طرح مورد نیاز مردم است، نه […]


قاسمی، وزیر راه و شهرسازی گفت: تبدیل قطار حومه‌ای تهران _ قرچک به مترو، مورد تایید وزارت راه است. رستم قاسمی افزود: یکی از درخواست‌های مردم و مسئولان قرچک، تبدیل قطار حومه‌ای تهران – قرچک – ورامین به مترو است که وزارت راه و شهرسازی به علت آنکه این طرح مورد نیاز مردم است، نه تنها با آن مخالف نیست، که قطعاً با آن موافقت می‌کند. قاسمی بیان کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن و تأمین زمین مورد نیاز آن و وضعیت مجتمع مسکونی هزار و ۱۰۰ واحدی قرچک نیز مسائلی از سوی مسئولان قرچک درجلسه تخصصی با رئیس جمهور و اعضای هیات دولت بررسی شده است و تلاش می‌شود که این مشکل و نیاز مردم نیز برطرف شود.
یادآور می‌شود: قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛
درخواست ایران برای حذف عوارض تردد کشتی از ولگا به خزر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به همه بنادر روسیه تاکید کرد.
علی اکبر صفایی افزود: از روسیه درخواست کردیم که عوارض تردد کشتی از ولگا به دریای خزر حذف شود و تردد کشتی‌های با پرچم ایران در تمامی بنادر روسیه از جمله بندر نووراسیسسک تسهیل شود که در این صورت می‌توان صادرات غلات به روسیه را تضمین کرد.
صفایی در ادامه با اشاره به اینکه پایین آمدن آب دریای خزر به همه کشورها صدمه می‌زند، عنوان کرد: یکی از دلایل این اتفاق این است که در ولگا سدهایی ایجاد شده که سطح آب دریای خزر را تحت تاثیر قرار می‌دهد که از روسیه می‌خواهیم در این زمینه دقت بیشتری داشته باشد.
وی همچنین از آمادگی سازمان بنادر و دریانوردی برای لایروبی بنادر روسیه از طریق ایران خبر داد و گفت: لایروب‌های بزرگی در دستور خرید داریم و امیدواریم شاهد توسعه همکاری‌های دریایی و بندری دو کشور باشیم.