تبدیل «محمدرضا گلزار» به مهران رجبی
تبدیل «محمدرضا گلزار» به مهران رجبی
موج تازه‌ای که در مسیر گرفتن پست و مقام در میان اهالی فرهنگ و هنر جا افتاده، نگران‌کننده است. در این موج تازه که شروعش با عزل و نصب‌های سلیقه‌ای «علی فروغی»، مدیر شبکه سه سیما کلید خورده و تازگی به اوج خود رسیده‌است، گویی اصل بر عدم محبوبیت در جامعه است.

سایه برین روزنامه نگار – موج تازه‌ای که در مسیر گرفتن پست و مقام در میان اهالی فرهنگ و هنر جا افتاده، نگران‌کننده است. در این موج تازه که شروعش با عزل و نصب‌های سلیقه‌ای «علی فروغی»، مدیر شبکه سه سیما کلید خورده و تازگی به اوج خود رسیده‌است، گویی اصل بر عدم محبوبیت در جامعه است. به این شکل که هرچه مخاطب چهره‌ای را بیشتر بپذیرد، امکان عزل بیشتر است و برعکس هرچه از دیدن چهره‌ای بیزار تر باشد، درهای موفقیت بر روی شخص گشوده‌تر است.
البته منظور نظر ما این نیست که جامعه، اصطلاحا چشم و ابروی هرکسی را دوست نداشت خانه‌نشین باشد؛ اما حداقل توقع آن است که سطحی‌ترین معیارهای گرفتن کسب آن مقام و جایگاه جهت انتصاب‌ها در نظر گرفته شود چرا که در صورت عدم رعایت، بحث از کانال عدم محبوبیت، وارد کانال عدم شایسته‌سالاری می‌شود که یک آفت جامعه‌شناختی است.
«محمدرضا گلزار»، بازیگر مشهوری است که معمولا صدر اخبار است. معمولا با توانمندی بازیگری گلزار در فضای مجازی شوخی می‌شود و علی‌رغم نقش‌آفرینی‌های خاطره‌انگیز، جایزه یا افتخار مشهوری در زمینه حرفه‌اش ندارد. گلزار خواننده نیز هست و اتفاقا با موسیقی او نیز شوخی می‌شود. همچنین این بازیگر عرصه اجرا را هم در صدا و سیما و هم در شبکه نمایش خانگی نیز تجربه کرده‌است و به تازگی در اخبار منتشر شد که او قرار است با برنامه «پانتولیگ» با محوریت بازی پانتومیم به شبکه سه بازگردد. خبر‌ها حاکی از رسیدن احتمالی این برنامه به آنتن زمستان شبکه سه سیماست. پانتولیگ به تهیه‌کنندگی جواد «فرحانی» تهیه‌کننده سابق برنامه‌های «خندوانه» و «ستاره‌ساز» روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.
تا اینجای فعالیت‌های گلزار، اصل (هرکس دوست ندارد نگاه نکند) حاکم است اما زمانی که در هیات مدیره یک رشته ورزشی پست می‌گیرد، غیرقابل قبول است. به گزارش ایسنا، نشست خبری پدل با حضور «علی رغبتی»، مشاور وزیر ورزش و «داود عزیزی»، رییس فدراسیون این ورزش در محل فدراسیون تنیس برگزار شد و در این نشست، محمدرضا گلزار به عنوان عضو هیات رییسه پدل ایران معرفی شد. پدل به عنوان انجمن زیر فدراسیون تنیس فعالیت دارد. تیم پدل مسابقات قهرمانی آسیا را
در پیش دارد.
شاهرخ کشاورز دبیر فدراسیون در این نشست گفت: آقای گلزار به عنوان عضو هیات رییسه انجمن پدل در این مراسم حضور دارد. افتخار بزرگی برای خانواده تنیس و پدل است که آقای گلزار حضور دارد و امیدوارم روزهای خوبی رقم بخورد.
داود عزیزی رییس فدراسیون نیز  گفت: پدل رشته جذابی است. نگاه فدراسیون به این رشته خوب است. امروز از آقای گلزار دعوت کردیم و در هیات رییسه انجمن پدل قرار بگیرد و باعث پیشرفت چند برابری پدل شود. ما جام حذفی پدل را در باشگاه انقلاب برگزار خواهیم کرد.
این دقیقا مشابه همان روشی است که «عادل فردوسی‌پور» را از اوج پایین می‌آورد و «محمدحسین میثاقی» که هنوز هم بعد از چند سال از آماج تیرهای نقد خلاصی نیافته را برجای او می‌نشاند. روشی که وقتی تصمیم بر بازگشت «رضا رشیدپور» گرفته می‌شود، بخاطر عصبانیت مجری برنامه پاورقی از رفع خصومت‌ها و آشتی دو قطب جامعه، او را دوباره خانه‌نشین می‌کند. روشی که صحنه اجرا را از «احسان علیخانی»، «مهران مدیری» و «رامبد جوان» می‌گیرد و آن را به «مهران رجبی» تقدیم می‌کند؛ مهران رجبی که سال‌هاست با گزاره اینکه او فقط در کانال کولر برنامه ندارد، با او شوخی می‌شود.
حال محمدرضا گلزار در حال گرفتار شدن به پدیده پیرامون مهران رجبی است. شاید بر اساس آمار و ارقام، چهره‌هایی باشند که تعداد پروژه‌هایشان از تعداد پروژه‌های رجبی بیشتر باشد اما قرار گرفتن او در جایگاه‌هایی که مستعدشان نبود یا به هردلیلی مخاطب نمی‌خواست اورا تماشا کند، باعث شده قرارگیری او حتی در مقام درست، با موضع‌گیری مخاطبان مواجه شود. حال زمزمه‌های (محمدرضا گلزار همه جا هست) به گوش می‌رسد. زمزمه‌ای که دقیقا مشابه رجبی، مخاطب را از او فراری خواهد داد. حال در شرایطی که اسطوره بی‌بدیل فوتبال ایران و جهان، «علی دایی»، یک پست مدیریتی یا مشاوره هم ندارد و ممنوع‌التصویر نیز هست، محمدرضا گلزار که ردپای درخشانی در همان حرفه اصلی خود که بازیگری است ندارد، عضو هیات رئیسه یک رشته ورزشی می‌شود و تصمیم‌گیران از جامعه انتظار دارند که نپرسند چرا و به هر چهره جایگزینی هم عادت کنند و در بر نیاورند.

  • نویسنده : ارسالی توسط سایه برین