رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: بحث استخدام نیروها در مجلس مطرح است، ما برای این منظور نیازمند کمک وزیر راه و شهرسازی هستیم تا مشکل تبدیل وضعیت استخدام راهداران حل شود. مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با حضور رستم قاسمی وزیر راه […]
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: بحث استخدام نیروها در مجلس مطرح است، ما برای این منظور نیازمند کمک وزیر راه و شهرسازی هستیم تا مشکل تبدیل وضعیت استخدام راهداران حل شود.
مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، بصورت آنلاین در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای برگزار شد.
در این مراسم ضمن رونمایی از هشت سامانه حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای، بر ضرورت توجه به فناوریهای روز در حوزه حمل و نقل جادهای و راهداری تاکید شد.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای در مراسم روز گرامیداشت روز ملی حمل و نقل گفت: حمل بار توسط ناوگان جادهای از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶٫۵ درصدی داشته است و در بخش جابه جایی مسافر هم امسال ۱۰۰ میلیون مسافر جابه جا شده است.
داریوش امانی اظهار داشت: کامیون داران و راهداران در دوران شیوع کرونا در کنار مردم بودند و تخلیه کالاهای اساسی در بنادر جنوبی کشور متچقف نشد و این افراد با از خودگذشتگی اجازه ندادند در این روزهای سخت کالا در بنادر کشور باقی بماند.
وی اظهار کرد: حمل بار توسط ناوگان جاده ای از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶٫۵ درصدی داشته است و در بخش جابه جایی مسافر هم امسال حدود ۱۰۰ میلیون مسافر جابه جا شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با استفاده از دانش بومی تاکنون توانسته است اقدامات مهمی در حوزه حمل ونقل انجام دهد و همه تولیدات خود در این بخش را به صورت داده محوری انجام داده است. رئیس سازمان راهداری بیان کرد: در بحث ترانزیت جادهای توانسته ایم از این ظرفیت های همسایگان کشور استفاده کنیم، از ابتدای سال این دیپلماسی فعال تر شده است و در ماه های گذشته هم چندین هیئت از کشورهای مختلف پاکستان، تاجیکستان و ارمنستان حضور داشته اند. وی اظهار کرد: میزان ترانزیت ایران امسال نسبت به سال ۹۸ که شیوع کرونا نبود رشد ۱۰ درصدی داشته و هم اکنون به ۶ میلیون تن رسیده است و در این شرایط اقتصاد حمل ونقل با تمامی مشکلات فعال و پویا است.
امانی با بیان اینکه در بخش راهداری از منابع هدفمند و برنامه بلند مدت ۱۰ ساله استفاده کرده ایم گفت: با توجه به آنکه ۹۹ درصد از میزان سرمایه گذاری در این حوزه توسط بخش خصوصی انجام می شود باید این سرمایه گذاری استمرار داشته باشد و در آمد بخش حمل ونقل هم در مسیر توسعه و فناوری هم برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بارش سنگین باران و برف در شهرهای غربی کشور گفت: در حال حاضر همه دوربینهای که در مسیرهای جاده ای مختلف نصب شده است نشان دهنده بارش سنگین برف است بنابراین به مردم توصیه می شود پیش از ورود به جاده حتما با شماره ۱۴۱ از وضعیت جادهها آگاه شوند. امانی اظهار داشت: نیروهای راهداری به صورت ۲۴ ساعت در راهدارخانه مستقر هستند و این درحالی است که ما در سالهای گذشته همواره با تنگاهای شدید مالی مواجه بوده ایم اما در این شرایط سازمان راهداری اقدامات بسیاری خوبی را انجام داده است. امانی همچنین خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: در عین حال بحث استخدام نیروها در مجلس مطرح است و ما برای این منظور نیازمند کمک وزیر راه و شهرسازی هستیم تا مشکل تبدیل وضعیت استخدام راهداران حل شود. وی خاظرنشان کرد: امروز ۱۲ هزار راهدار با ۹ هزار دستگاه در راهدارخانهها در حال خدمت به مردم هستند و تلاش میکنند تا مردم کوچکترین گرفتاری در جادههای کشور نداشته باشند. وی با اشاره به مشکلات مالی این سازمان در پرداخت حقوق کارکنان ادامه داد: همکاران ما بدون منت ۴ ماه اخیر حقوق نگرفتهاند اما همچنان در حال فعالیت هستند و حقوق آنها باید از طریق سازمان برنامه به استانها پرداخت شود تا سازمانها حقوق آنها را پرداخت کنند.
شایان ذکر است در این مراسم از پروژهها و سامانههای حوزه حمل و نقل که به صورت مشترک با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاههای سطح اول کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای انجام شده است، توسط وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.
از جمله این پروژهها می توان به آغاز فاز دوم طرح جامع حمل و نقل جادهای کشور، آغاز پروژه ملی رگولاتوری حمل و نقل، سامانه جامع حمل و نقل بینالمللی، آغاز پروژه به کار گیری فناوریهای فضاپایه و پایش هوشمند زیرساخت جاده ای، رونمایی از تکمیل و بهرهبرداری از سامانه مدیریت روساز (pms)، سامانه جامع راهداری (RMS)، سامانه مدیریت زیرساخت (SMS) و سامانه تحت وب مدیریت پل و ابنیه فنی (BMS) اشاره کرد.