در جلسهای که با حضور اعضای مجمع عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت و معاونین شرکت و حسابرسان سازمان حسابرسی تشکیل شد، تبیین نقش محوری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی مورد اشاره قرار گرفت و اقدامات پیشین این شرکت مرور شد.به گزارش خبرنگار پایگاه […]
در جلسهای که با حضور اعضای مجمع عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت و معاونین شرکت و حسابرسان سازمان حسابرسی تشکیل شد، تبیین نقش محوری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی مورد اشاره قرار گرفت و اقدامات پیشین این شرکت مرور شد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در که جلسه ای با حضور اعضای مجمع عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت و معاونین شرکت و حسابرسان سازمان حسابرسی تشکیل شد، تبیین نقش محوری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی مورد اشاره قرار گرفت و اقدامات پیشین این شرکت مرور شد.در این جلسه نورایی مشاور حقوقی وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی و نماینده تام الاختیار وزیر در مجمع عمومی با تبیین نقش محوری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در حوزه هوانوردی اشاره کرد و پیشرفت چشمگیر آن پس از دوران انقلاب اسلامی، به مسئولیت سنگین این شرکت در مدیریت بیش از ۵۵ فرودگاه در کل کشور که حدود ۱۸ فرودگاه آن بصورت بینالمللی است، و ارائه خدمات نشست و برخاست به مجموعه ۹۰ فرودگاه کشور را برشمرد.
نورایی در ادامه با اشاره به بینالمللی شدن فرودگاه جهرم در زمان مرحوم قاسمی وزیر پیشین راه و شهرسازی، به تبیین مزیتهای فرودگاه رامسر و تاکیدات مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در خصوص بینالمللی شدن آن فرودگاه در بازه زمانی کوتاه پرداخت و به تکمیل صددرصدی برخی پروژههای اساسی مثل فرودگاه اهواز در سال گذشته اشاره کرد.
شایان ذکر است در ادامه گزارش عملکرد و حسابرسی شرکت ناظر بر طرحهای تملک داراییهای سرمایه ای مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: چشم انداز شرکت تا سال ۱۴۱۴ شرکتی برتر نوآور و چابک در ارائه خدمات ایمن ناوبری هوایی و فرودگاهی در منطقه با مأموریت ایجاد زیرساخت و ارائه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایمن، کارآمد و اقتصادی میباشد.
پروژههای آماده بهرهبرداری شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران
در سال جدید عبارت است از:
سطوح پروازی، ترمینال و ساختمان جنبی، محوطه سازی و احداث دیوار پیرامونی، تأسیسات زیربنایی و سایر ابنیه فرودگاه گناباد
باند جدید (اضطراری) و توسعه
و بهسازی اپرون فرودگاه کرمانشاه
توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند
ترمینال بین المللی فرودگاه ایلام
احداث ترمینال جدید سمنان
روشنایی باند فرودگاه طبس
نماینده تام الاختیار وزیر در مجمع عمومی شرکت افزود: شرکت مجموعا ۲۱ طرح تملک دارایی سرمایهای داشته که از این تعداد، ۳ طرح تعمیر و تجهیز فرودگاه یاسوج، تعمیر و تجهیز فرودگاههای فارس و احداث و توسعه فرودگاههای استان گیلان در سال ۱۴۰۰ شروع شده است. درسرفصل داراییهای درجریان تکمیل، پر هزینه ترین طرحهای نیازمند تأمین منابع مالی جهت تکمیل، عبارت است از: طرح احداث فرودگاه سقز و توسعه فرودگاه رامسر هرکدام با برآورد ۱۶۱ میلیارد تومان.
مهمترین اهداف شرکت نیز به شرح زیر عنوان شد:
احداث ترمینال ۱۰۰ هزارمترمربعی فرودگاه بینالمللی مهرآباد
تکمیل و بهره برداری از ایربریج های
فرودگاه های کشور
طراحی و اجرای ایربریج در برخی از
فرودگاه های کشور
توسعه و تجهیز سامانههای سطوح پروازی فرودگاههای کشور.