تحقق ۹۰ درصدی تفریغ بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰
تحقق ۹۰ درصدی تفریغ بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰

همدان، خبرنگار روزنامه جمله: شهردار همدان گفت: در سال ۱۴۰۰ تحقق ۹۰ درصدی تفریغ بودجه در شهرداری همدان اتفاق افتاده که ۵۷ درصد از بودجه سال جاری برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است. سید مسعود حسینی در جریان بازید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی شهرداری همدان که به همراه تنی چند از معاونين و […]

همدان، خبرنگار روزنامه جمله:
شهردار همدان گفت: در سال ۱۴۰۰ تحقق ۹۰ درصدی تفریغ بودجه در شهرداری همدان اتفاق افتاده که ۵۷ درصد از بودجه سال جاری برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.
سید مسعود حسینی در جریان بازید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی شهرداری همدان که به همراه تنی چند از معاونين و مدیران شهرداری همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:بودجه ۲هزار و۲۰۰ ميلياردي تومانی سال جاری با رفت برگشت بسیار مصوب شد وبیش از ۵۷ درصد بودجه برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.
وی افزود:باید جایگاه شهرداری‌ها در سطح کشور برای همگان شناخته شود و نگاه از شهرداری بعنوان یک پشتیبانی کننده نباشد.
شهردار همدان اظهار داشت: متاسفانه نگاه مجموعه‌های دیگر به شهرداری‌ها یک نگاه قیم مآبانه است که باید این نگاه تغییر پیدا کند.
وی افزود: باید شهرداری‌ها در سیاست‌گذاری‌های کلان جضور پیدا کنند چرا که در تمامی مراحل مدیریت شهری شهرداری‌ها اثر گذار هستند.
شهردار همدان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با عملکرد یکساله خود با بیان اینکه در یک‌سال گذشته خدمات دهی در مناطق ۳و۴ بیشتر شده است، افزود: در این مدت ۴۳ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهرداری افزوده شده و همچنین در این مدت بیش از ۸۸ هزار متر پیادهرو سازی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اجرا شده است.
حسینی افزود : همچنین۱۱۳ هزار تن آسفالت ریزی نیز در معابر خیابان‌های شهر انجام شده است.
شهردار کلانشهر همدان تصريح کرد:در راستای افزايش فضای سبز در شهر بیش از پنج هکتار فضای سبز طییک سال گذشته در شهر همدان ایجاد شده است، و همچنين ۲۴ معبر و ۴۶ پروژه در سطح شهر به اتمام رسیده است.
شهردار همدان مکانیزه کردن سيستم آبیاری فضای سبز شهرییکی از مهمترین کارهای است که در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
حسینی در رابطه با حقوق کارکنان‌ شهرداری نیز اظهار داشت: حقوق کارکنان‌ شهرداری سعی کردیم که تا ۱۵ روز اول هر ماه پرداخت شود و دستور دادیم که ابتدا حقوق کارگران و نیروهای خدماتی پرداخت شود بعد حقوق نیروهای ستادی و مدیران شهرداری.
شهرداری همدان با اشاره به کم شدن ورودی پروانه ساختمانی گفت: یکی از منابع درآمدی شهرداری‌ها صدور پروانه ساختمانی است که متاسفانه در سه ماه اخیر صفر شده است.
حسینی در رابطه با بازداشت تعدادی از کارکنان‌ شهرداری همدان گفت: شهرداری‌ها با ۳۷۲ وظیفه بیشتر از هر مجموعه دیگری دولتی با مردم سرکار دارند اینکه تعداد اندکی از همکاران دچار خطا شود امکان دارد و ما منکر فساد در مجموعه نیستم اما نباید همه را با یک نگاه دیدو این برخورد‌ها با کارکنان متخلف جز افتخارات ماست، که با پرسنل شهرداری برخورد می‌شود.
حسینی با بیان اینکه نظارت در شهرداری نسبت به قبل بیشتر شده است، افزود: ایجاد سامانه الکترونیک در شهرداری همدان یک تحول خوبی در راستای مبارزه با فساد در شهرداری همدان بود.
شهردار همدان در پایان به الکترونیکی شدن سامانه استعلام دفترخانه ثبت اسناد اشاره کرد و گفت: از ۱۵ آبان‌ماه تمامی استعلامات شهرداری توسط دفتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی صورت خواهد گرفت.