صنعت بیمه چه در بخش محصولات و در چه در بخش خدمات با تحول دیجیتال چابکتر و بهینهتر خواهد شد. معاون فنی بیمههای زندگی بیمه سامان با بیان این مطلب در برنامه تلویزیونی چشم انداز گفت: صنعت بیمه به دو بخش مهم محصولات و خدمات تقسیم میشود و اگرچه بسیاری از خدمات این صنعت اکنون […]
صنعت بیمه چه در بخش محصولات و در چه در بخش خدمات با تحول دیجیتال چابکتر و بهینهتر خواهد شد.
معاون فنی بیمههای زندگی بیمه سامان با بیان این مطلب در برنامه تلویزیونی چشم انداز گفت: صنعت بیمه به دو بخش مهم محصولات و خدمات تقسیم میشود و اگرچه بسیاری از خدمات این صنعت اکنون به صورت غیرحضوری ارائه می شود اما به شدت نیازمند تحول دیجیتال در این حوزه هستیم. شیما آرا با بیان اینکه تحول دیجیتال در بیمه زندگی و عمر مهم است، افزود: اگرچه عرضه دیجیتالی در بخش خدمات بیمه به توسعه آن کمک کرده است اما هنوز در ابتدای راه هستیم و باید همه عوامل اجرایی و سیاستگذاری برای تقویت آن کمک کنند.
آرا درباره استفاده از روش های دیتاماینینگ و دادهکاوی برای محاسبه ریسک در صنعت بیمه اظهار داشت: تاکنون قدمی در این باره برداشته نشده ولی شرکتهای بیمهای در این مسیر حرکت کردهاند. وی یادآور شد: بهرهگیری از روشهای نوین جمعآوری داده کمک میکند تا علاوه بر تجمیع و پردازش داده ها در یک چرخه دیجیتالی، فرآیندها نیز در صنعت بیمه بهینه تر و جذاب تر شود. این کارشناس صنعت بیمه با تاکید بر اینکه تمام دیجیتالی شدن صنعت بیمه نیاز به زیرساخت دارد و هزینه بر است، ادامه داد: در صنعت بیمه نه تنها زیست بوم نداریم بلکه نیروی انسانی متخصص و مجهز به داده و علم نیز به اندازه کافی نداریم و ضرورت دارد متخصصان جدیدی به این زیست بوم اضافه شوند. معاون شرکت بیمه سامان بر این باور است که فرآیند دیجیتالی شدن در صنعت بیمه یک موضوع مستمر و در حال جریان و انجام است و هم راستا با آن باید فرهنگ دیجیتالی شدن را هم برای انواع خدمات بیمه ای ایجاد کرد. آرا خاطرنشان کرد: هم اکنون توان علمی و محاسبه نرخ و ارزیابی انواع بیمه ها ازجمله بیمه مسئولیت، درمان، زندگی و … وجود دارد اما باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم و از آن سو نیز زیرساختهای آییننامهای و قانونی آن را به روز کنیم تا موجب کندی سرعت این حرکت نشود.