معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی بر این است که در سال جهش تولید و تا پایان دولت، پروژههای نیمه تمام کشور به اتمام رسیده و در این مسیر پروژههای رها شده و فرسایشی در اولویت نخست قرار دارند. مهران کفاش، معاونت حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت […]
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی بر این است که در سال جهش تولید و تا پایان دولت، پروژههای نیمه تمام کشور به اتمام رسیده و در این مسیر پروژههای رها شده و فرسایشی در اولویت نخست قرار دارند.
مهران کفاش، معاونت حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه های راهداری بابلسر و فریدونکنار در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حوزه راهسازی، شاهد پروژه هایی هستیم که از عمر شروع آنها ۱۰ سال می گذرد و هنوز به پایان نرسیده است، اظهار داشت: برخی از این پروژه ها تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند كه بنا داریم این طرحها هر چه زودتر به پایان برسند.
وی در ادامه این سفر بازدیدی از تقاطع غیرهمسطح و پل روگذر کمربندی سه راه ولیعصر(عج) شهرستان فریدونکنار داشت و در این زمینه گفت: در برنامه های وزارت راه و شهرسازی در سال جهش تولید ۱۳ پروژه در لیست تكمیل قرار دارند که دو پروژه بابلسر و فریدونکنار جزو طرح هایی است که بنا داریم با تزریق به موقع اعتبار به پایان برسد.
مهران کفاش با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی پل روگذر کمربندی شهرستان فریدونکنار، از تزریق۲۰ میلیارد ریال اعتبار بصورت نقدی و بخشی دیگر به عنوان اوراق با هدف تکمیل آن خبر داد و افزود: اتمام این پل در اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:
سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد ریالی در توسعه
پایانههای مرزی استان سیستان و بلوچستان
سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۶۰۰ میلیارد ریال برای توسعه پایانه های مرزی استان سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری می کند.
مهران قربانی معاون حمل و نقل این سازمان در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان سیستان و بلوچستان گفت: این اسـتان به دلیل برخورداری از ظرفیت های بی نظیر همانند همجواری با دو کشور افغانستان، پاکسـتان و همچنیـن اسـتقرار در کنـار آب هـای آزاد بین المللـی خـارج از تنگـه هرمـز موقعیـت ممتازی در توسعه تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل داراست که می توان از این ظرفیت ها با توسعه پایانه های مرزی بیشترین بهره را برد.
وی ادامه داد: علیرغم در نظر گرفتن محدودیت تاسیس و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل به دلیل تعداد زیاد این شرکت ها در سراسر کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با نگاه ویژه به استان سیستان و بلوچستان و در نظر گرفتن ظرفیت مرزهای آن در رونق اقتصاد منطقه ای و ارز آوری برای کشور، از تاسیس و فعالیت شرکت های توانمند بومی به ویژه در بخش حمل و نقل بین المللی حمایت می نماید.
بر اساس این گزارش هدایتی مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان نیز با اشاره به کاهش عوارض در رونق مبادلات مرزی گفت: سازمان متبوع با هماهنگی وزارت امور خارجه در نظر دارد تا نسبت به برگزاری نشست مشترک با نمایندگان وزارت حمل و نقل افغانستان در ماه آینده اقدام و موضوع کاهش یا حذف عوارض متقابل را از طرف افغانستانی پیگیری کند.
این گزارش می افزاید ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به نگاه کلان و ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به این استان گفت: بر اساس مصوبات قبلی در خصوص طرح جامع توسعه پایانه مرزی میلک، مقرر است ظرف مدت ۶ ماه کلیه مجوز های لازم از طرف سازمان متبوع و شورای ساماندهی مبادلات مرزی صادر و طرح مذکور جهت اجرا، ابلاغ گردد.
گفتنی است هیاتی متشکل از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان و مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، در سفری یک روزه، از بازارچه ها و پایانه های مرزی میلک و میرجاوه بازدید و راهکار های لازم جهت ارتقای ظرفیت اقتصادی مرزهای مذکور را در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی و شورای ساماندهی مبادلات مرزی به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان، مورد تبادل نظر قرار دادند.