تلاش خبرنگاران به تصمیم‌گیری‌های  صحیح در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند
تلاش خبرنگاران به تصمیم‌گیری‌های  صحیح در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند
مراسم تقدیر از روز خبرنگار با حضور «علیرضا معرفت»، مدیرعامل بانک سامان و اهالی رسانه برگزار شد.

علیرضا معرفت در این در مراسم با اشاره به نقش مهم خبرنگارن در اطلاع‌رسانی، موفقیت‌های بانک سامان را مرهون تلاش‌های بی‌وقفه آنان دانست و تشریح کرد: این تلاش‌ها به تصمیم‌گیری‌های صحیح و موفقیت‌آمیز در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند.
به گزارش روزنامه «جمله»، وی افزود: موفقیت‌های گروه مالی سامان مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی خبرنگاران است که با انتشار اخبار، مدیران و تصمیم‌گیران را در حوزه‌های مختلف آگاه می‌کنند. خدمات بانکی محدود به ساعات اداری نیست و تیم‌های زیادی در طول شبانه‌روز برای ارائه خدمت به مردم تلاش می‌کنند. لذا از خبرنگاران خواهشمندیم تا اخبار را به شکل صحیح و دقیق منعکس کنند تا از سوءاستفاده‌های احتمالی جلوگیری کنند.
مدیرعامل بانک سامان در تشریح عملکرد این بانک ادامه داد: حجم سپرده‌های بانک سامان تا پایان تیرماه به ۲۲۰ هزار میلیارد تومان رسید و تسهیلات پرداختی نیز تا ۱۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. همچنین بانک سامان در حوزه تسهیلات تکلیفی، توانسته تمام تکالیف خود را در حوزه تسهیلات ازدواج پوشش دهد و نزدیک به پنجاه درصد تسهیلات فرزندآوری را نیز پرداخت کرده است.
مدیرعامل بانک سامان به رشد بالای چهل درصدی این حوزه نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: بانک سامان از سال ۱۳۹۶ برنامه استراتژیکی را دنبال کرده که در سال ۱۴۰۰ به سودآوری رسیده است. این برنامه استراتژیک با موفقیت پیاده‌سازی شد و بانک سامان اکنون روند سودآوری را با ثبات تجربه می‌کند.
علیرضا معرفت در پایان در خصوص ۳۶درصد افت سود خالص بانک سامان گفت: در بهمن ماه ۱۴۰۲ گواهی سپرده خاصی منتشر شد که نرخ سود آن ۳۰ درصد بود که این تصمیم بر اساس سیاست انقباضی بانک مرکزی گرفته شد و از آنجا که پس از آن نقدینگی جدیدی تزریق نشد این اتفاق رخ داد، اما این مسئله کوتاه مدت است و به زمان نیاز دارد.