نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا از نمایندگان و شبکه فروش خواست با جدیت و تلاش مضاعف در جهت جذب پرتفوی محصول جدید این شرکت حرکت کنند. دکتر ابراهیم کاردگر در آئین رونمایی و معرفی”جان دانا” در جمع شبکه فروش استان مازندران، ضمن قدردانی از عملکرد مناسب منطقه ۱۰ در خصوص صنعت بیمه، […]
نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا از نمایندگان و شبکه فروش خواست با جدیت و تلاش مضاعف در جهت جذب پرتفوی محصول جدید این شرکت حرکت کنند.
دکتر ابراهیم کاردگر در آئین رونمایی و معرفی”جان دانا” در جمع شبکه فروش استان مازندران، ضمن قدردانی از عملکرد مناسب منطقه ۱۰ در خصوص صنعت بیمه، طرحهای جدید بیمه دانا، رفاه دانا و جان دانا را تشریح کرد.
وی که در محل مجتمع شهید عظیمی بهزیستی بابلسر سخن میگفت، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی حاکم بر جامعه و طرحهای ویژه و منحصر به فرد بیمه دانا از جمله مهردانا، رفاهدانا و جان دانا، شرکت همواره حامی شبکه فروش بوده و نمایندگان نیز می بایست حداکثر تلاش خویش را بکار گیرند تا همانند فروش مناسب طرح مهردانا، در طرح رفاه دانا نیز عملکرد مناسبی را ثبت نمایند.
دکتر کاردگر افزود: در حقیقت این جاده، دو طرفه بوده و ما از شبکه فروش نیز انتظار داریم همانطور که شرکت در جهت تحقق انتظارات شبکه فروش گام برمیدارد، نمایندگان نیز حداکثر تلاش خویش را برای رسیدن به اهداف شرکت بعمل آورند.
مدیرعامل بیمه دانا، حذف قراردادهای درمان زیانده را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تاکنون حدود ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد درمانی زیانده را حذف کردیم تا عملا جلوی خسارت ۱۴۰۰ میلیارد تومانی را (که اثرش را در سال ۱۴۰۱ نشان میدهد) بگیریم.
دکتر کاردگر در خصوص شرایط ویژه و جدید “جان دانا” گفت: این طرح به تصویب بیمه مرکزی رسیده و تا دو سال نیز در انحصار کامل بیمه دانا است. از این رو از شبکه فروش میخواهیم تلاششان را به کار گیرند تا در ماههای پایانی سال، این بیمه نامه را جذب و پرتفوی خوبی را ثبت نمایند.
وی در ادامه، مزایای ویژه جان دانا را برشمرد و اظهار کرد: مزایای ویژه این طرح از قبیل پوشش ده برابری سرمایه فوت در اثر حادثه در وسائل نقلیه عمومی، پوشش ۲۰ درصدی همسر بیمه شده و شرایط ویژه بستری بیمه شدگان و … است. در حقیقت در این محصول، ما جان مردم را بیمه می نمائیم. ضمنا یکی از شرایط ویژه طرح، صدور بیمه نامه از طریق موبایل، تبلت در قالب سیستماتیک میباشد.
پیش از سخنرانی دکتر کاردگر، ضیائی فرد سرپرست منطقه ۱۰، ضمن خیرمقدم و خوش آمدگویی به حضار، به ارائه گزارشی از عملکرد شرکت در استان مازندران پرداخت و اظهار داشت: استان مازندران با جمعیتی بالغ بر سه میلیون و دویست و هشتاد و سه هزار نفر(۳٫۲۸۳ هزار نفر)، حدود چهار درصد از جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داده است که ضریب نفوذ بیمه نیز در استان حدود ۲/۷درصد بوده و نسبت خسارت نیز بر اساس سالنامه آماری سال ۱۳۹۹ حدود ۵۲ درصد است که از میانگین صنعت بیمه کشور که حدود ۵۲٫۲ درصد بوده، بالاتر میباشد.
وی افزود: بیمه دانا در استان مازندران در هشت ماه اول سال ۱۴۰۰ با تولید حق بیمه بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان از مرز عملکرد یکساله ۹۹ گذشته و با تحقق بودجه ۱۰۴ درصدی، رشد و نسبت خسارت حدود ۴۹ درصد را ثبت کرده است. همچنین در طرح مهردانا و بیمههای مسئولیت، استان مازندران بصورت استانی، عملکرد بسیار مناسبی داشته و بعد از تهران، رتبه دوم کشوری را در هشت ماهه سال ۱۴۰۰کسب کرده است. در ادامه مراسم دکتر احراری، مدیر آموزش، توسعه و پژوهش و حقیقتی مدیر بیمههای عمر و پس انداز مطالبی را در این خصوص عنوان کردند.
در پایان مراسم نیز مهدی ربیعی، مجری جاندانا به توضیح کامل در باره جزییات محصول جدید بیمه دانا و چگونگی فروش آن توسط شبکه فروش پرداخت.
گفتنی است در این مراسم، حسین حسینی، قائم مقام مدیر عامل، فرامرز خجیر عضو هیئت مدیره، مجتبی عطری معاون فنی بیمههای اشخاص، دکتر اکبر بهاروند مشاور و مدیرکل دفتر حراست، دکتر مهدی احراری مدیر آموزش، توسعه و پژوهش، حقیقتی مدیر بیمه های عمر و پس انداز، محمدعلی اسمعیلنیا مشاور و مدیر حوزه هیئت مدیره و مدیر عامل، شعب فروش منطقه ۱۰، کارشناسان صدور بیمههای عمر و پس انداز، مسئولین دوایر شعب و رؤسای شعب منطقه ۱۰ حضور داشتند.
مدیرعامل بیمه تعاون:
استارتآپها نمیتوانند بیش از ۵ درصد از بازار بیمه را در اختیار بگیرند
مدیرعامل بیمه تعاون درباره مباحث مربوط به تقابل شبکه فروش با استارتآپهای بیمهای معتقد است که اگر کسی تصور کند که با گسترش استارتآپها شبکه فروش ممکن است تضعیف شود یا از کار بیکار شود، این تصور از اساس اشتباه است.
یونس مظلومی گفت: استارتآپها در بهترین حالت نمیتوانند بیش از ۵ درصد از بازار بیمه را در اختیار بگیرند؛ این را تجربه کشورهایی که بسیار فناوریمحورتر از ایران هستند نشان داده است و با این اوصاف نفوذ استارتآپها در ایران احتمالا بسیار کمتر از این مقدار خواهد بود.
مدیرعامل بیمه تعاون اضافه کرد: درباره مباحث مربوط به تقابل شبکه فروش با استارتآپهای بیمهای اظهار کرد: اگر کسی تصور کند که با گسترش استارتآپها شبکه فروش ممکن است تضعیف شود یا از کار بیکار شود، این تصور از اساس اشتباه است.
وی با بیان اینکه فروش بیمه تعاون از مسیرهای آنلاین زیر ۵ درصد از کل حق بیمه رشته شخص ثالث این شرکت است ادامه داد: پرتفوی شخص ثالث بیمه تعاون به صورت کاملا شفاف در سامانه سنهاب صادر میشود و صورت عملکرد این شرکت هم در سامانه کدال و هم در گزارشهای بیمه مرکزی قابل ملاحظه و بررسی است و این اعداد و ارقام آنجا در دسترس عموم قرار دارد.
مظلومی درباره ابعاد مختلف همکاری با استارتآپها نیز اظهار کرد: علاوه بر بیمههای شخص ثالث، در حوزه بیمههای مسئولیت، درمان تکمیلی و حتی بیمهنامه توقف کسبوکار کرونا نیز با کارگزاران برخط همکاریهایی داریم که حجم کار در مقابل فروش از طریق نمایندگیها ناچیز است.
وی با بیان اینکه رقم دقیقی از میزان فروش از طریق کارگزاریهای آنلاین در صنعت بیمه وجود ندارد، اظهار کرد: احتمال میدهم فروش از طریق کارگزاریهای برخط در صنعت بیمه زیر دو تا سه درصد کل حق بیمه صادره باشد. عضو شورای عالی بیمه به حوزههایی که استارتآپها میتوانند در آنجا فعالیت کنند هم اشاره کرد و گفت: استارتآپها یا اینشورتکها میتوانند در حوزههایی مانند کنترل خسارات و ارزیابی ریسک نیز وارد شده و با الگوبرداری از تجربههای موفق جهانی در ایران نیز این فناوریها را طراحی کنند.
وی درباره حوزههایی که استارتآپها نمیتوانند به آنجا نفوذ بکنند هم اظهار کرد: امکان فروش بیمهنامههایی مانند عمر و زندگی در فضای استارتآپها نزدیک به صفر است. همچنین در حوزههای “بی تو بی” نیز ۱۰۰ درصد فضا از آن شبکه فروش است و استارتآپها از اساس نمیتوانند وارد چنین حوزههایی بشوند.
مظلومی درباره بحث تخفیفهای ارائه شده به بیمهنامههای شخص ثالث هم اظهار کرد: به صراحت اعلام میکنم بیمه تعاون برای بیمهنامههای شخص ثالث خود حتی یک ریال هم به استارتآپها تخفیف نمیدهد و این مساله در سیستمهای مالی شرکت بیمه تعاون کاملا مشهود است.
وی با تاکید بر اینکه بیمه تعاون هیچ تخفیفی بابت فروش آنلاین هیچ بیمه شخص ثالثی ارائه نمیدهد، اظهار کرد: ممکن است تخفیفاتی به نام بیمه تعاون از سوی برخی کارگزاران برخط داده شود که قطعا این مساله به بیمه تعاون ارتباطی ندارد و این شرکت طبق همان نرخی که به صورت رسمی منتشر کرده است با کارگزاریها تسویه میکند و هیچگونه تخفیف اضافهای هم اعمال نمیکند.
مدیرعامل بیمه تعاون در پاسخ به این سوال که چرا برخی کارگزاران تخفیفات بیشتری را به بیمهنامههای شرکت تعاون ارائه میدهند، گفت: شاید بهتر باشد این مساله را از همان کارگزاران پرسید با این حال ممکن است این قضیه به خاطر فراهم بودن شرایط همکاری مستقیم با بیمه تعاون است.
وی اضافه کرد: بر این اساس زمانی که شرایط همکاری و صدور بیمهنامه برای کارگزاران برخط راحتتر باشد آنها احتمالا ترجیح میدهند با شرکتی که وضعیت خدماتی بهتری دارد، همکاری بیشتری داشته باشند. عضو شورای عالی بیمه به شعبه مجازی بیمه تعاون هم اشاره کرد و گفت: در این شعبه خدماتی مانند صدور و ارسال بیمهنامه در بیمه تعاون با کیفیت و سرعت بالاتری انجام میشود و قطعا این مساله برای کارگزاران برخط جذابتر است.
وی با تاکید بر اینکه طبق قانون کارگزاران مختلف بیمهای میتوانند به صورت مستقیم با شرکتهای بیمه همکاری داشته باشند، گفت: برخی کارگزاران با واسطه با شرکتهای بیمه همکاری دارند اما در بیمه تعاون کارگزاران به دلیل وجود یک شعبه مجازی ترجیح میدهند راسا و به صورت مستقیم با شرکت همکاری داشته باشند.
وی تاکید کرد که شرکت بیمه تعاون آمادگی دارد تا با همه کارگزارانی که از سوی نهاد ناظر مجوز دارند همکاری کند و این شرکت در حال حاضر با برخی از این کارگزاریهای رسمی همکاری دارد
مدیرعامل بیمه تعاون درباره نحوه تعاملات مالی با کارگزاریهای رسمی صنعت بیمه هم اظهار کرد: تعاون بیمهنامههای درخواستی را کاملا به صورت نقدی صادر میکند . وی با تاکید بر اینکه هیچ بیمهنامه بازی در شرکت بیمه تعاون وجود ندارد، گفت که این به آن معنا است که شرکت بیمه تعاون همه حق بیمههای خود را با کارگزاران به صورت کامل تسویه کرده است.
نشست مشترک مدیرعامل بیمه تجارت نو با مدیران بانکها و مدیرکل ورزش و جوانان مازندران؛
تاکید بر استفاده از ظرفیتهای مازندران و حمایت از ورزش مازندران
نشست مشترک دکتر نورالهی مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو وهیات همراه با مدیران بانک تجارت استان مازندران، مدیریت محترم پست بانک استان به همراه حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، رحیم درزی رئیس هیات فوتبال استان و فیضالله نفجم رئیس هیات تکواندو مازندران در شهر ساری برگزار گردید.
این نشست مشترک در راستای تعامل و همدلی هرچه بیشتر با بانک تجارت و پست بانک به عنوان دو سهامدار عمده شرکت بیمه تجارت نو در جهت افزایش بهره وری و همکاری های چندجانبه صورت پذیرفت. در این جلسه مسئولان بر استفاده از ظرفیت های بی بدیل استان مازندران برای ارائه بهتر خدمات بیمه تجارت نو تاکید نمودند.
دکتر نورالهی در خلال این نشست اظهار کرد: مهمترین مسئله استفاده از ظرفیت شعب بانک تجارت و پست بانک و به ویژه ICT های پست بانک است که گستردگی خوبی در روستاها دارد و بالفعل کردن این ظرفیت ها علاوه بر بهبود خدمت رسانی، موجب اشتغالزایی برای جوانان عزیز استان مازندران می شود. وی افزود: یکی دیگر از موضوعات مهم دیگر مسئله بررسی ریسک صنایع استان است. باید کارشناسی های لازم در این خصوص صورت بگیرد تا صنایع ما بر اساس قیمت روز و ریسک کارشناسانه بیمه شوند.
گفتنی است شرکت بیمه تجارت نو در جهت ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ورزش و پهلوانی در دیار مازندران، به صورت رسمی به عنوان حامی مالی تیم فوتبال نساجی مازندران به عنوان تنها نماینده شمال کشور در بیستمین دوره لیگ برتر کشور جام خلیج فارس فعالیت می کند و در دیدار امروز نیز مدیران این شرکت از ادامه هرچه بهتر این حمایت ها خبر دادند. در ادامه مدیرعامل محترم شرکت بیمه تجارت نو با آقای رضا حدادیان مالک باشگاه نساجی و شرکت هواپیمایی وارش به مذاکره وتبادل نظر پرداختند. بدون شک این اتفاق و همکاری هایی که در آینده صورت خواهد پذیرفت، علاوه بر کمک به پرهوادارترین تیم فوتبال شمال ایران، موجب حفظ سرمایه های ورزشی مازندران و تزریق روحیه نشاط و شادابی در نسل جوان استان خواهد بود.