تمدید ضوابط و تسهیلات تردد مشمولان وظیفه  مقیم خارج از کشور
تمدید ضوابط و تسهیلات تردد مشمولان وظیفه  مقیم خارج از کشور

رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از تمدید ضوابط و تسهیلات تردد مشمولان وظیفه مقیم خارج از کشور تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ خبر داد. سردار تقی مهری اظهارکرد: نظر به شیوع جهانی ویروس کرونا در سال ۹۸، ستاد کل نیروهای مسلح برای حفظ سلامت مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که مدت اقامت آنان کمتر […]

رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از تمدید ضوابط و تسهیلات تردد مشمولان وظیفه مقیم خارج از کشور تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰ خبر داد.

سردار تقی مهری اظهارکرد: نظر به شیوع جهانی ویروس کرونا در سال ۹۸، ستاد کل نیروهای مسلح برای حفظ سلامت مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور که مدت اقامت آنان کمتر از سه سال بوده مساعدتی داشته که بر این اساس مشمولان فوق می‌توانستند با درخواست وزارت امورخارجه و تایید سازمان وظیفه عمومی تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ به کشور تردد کنند، لذا با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا به صورت گسترده و جهانی، مجوز خروج از کشور این دسته از مشمولان تا پایان سال ۱۴۰۰ تمدید شده است.

وی گفت: کلیه مشمولان مقیم خارج از کشور که مدت اقامت آنان کمتر از سه سال است، به شرط آنکه تا قبل از پایان سال ۹۸ از کشور خارج شده باشند، با درخواست وزارت امورخارجه وتایید سازمان وظیفه عمومی ناجا تا پایان سال ۱۴۰۰ امکان تردد دارند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: مشمولانی که از سال ۹۹ به بعد از کشور خارج شده‌اند، نمی‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

سردار مهری اظهارکرد: مشمولانی که با معافیت تحصیلی صادر شده از سوی سازمان وظیفه عمومی در دانشگاه‌های خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، با تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت، اجازه تردد به کشور را دارند.

رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی www.vazifeh.police.ir سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰ و یا کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی khabaresarbazi از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

اعزام زائران اربعین به شرط تزریق ۲ دُوز واکسن 

رییس سازمان حج و زیارت، از اعزام زائران اربعین به شرط تزریق ۲ دوز واکسن کووید ۱۹ خبر داد و گفت: تمامی زائران از مسیر هوایی اعزام می‌شوند.

علیرضا رشیدیان، اظهار داشت: تا کنون ۴۲ هزار نفر برای مراسم اربعین در کربلا ثبت نام قطعی کرده‌اند.

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر شرط واکسیناسیون (۲ دوز واکسن کرونا) برای ثبت نام قطعی زائران، گفت: این افراد پس از تأیید وزارت بهداشت، امکان ثبت نام قطعی در سامانه سماح را داشتند.

وی افزود: با سازمان هواپیمایی توافق شده نرخ بلیت رفت و برگشت زائران اربعین ۵ میلیون تومان باشد و فقط سفر از شهر مشهد به دلیل بعد مسافت یک میلیون تومان بیشتر است.

رشیدیان تاکید کرد: تمامی زائران باید از طریق هوایی سفر کنند اما می‌توانند در زمان برگشت از مرز زمینی مهران استفاده کنند.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: هیچکدام از مرزهای زمینی کشور برای زائران اربعین باز نیست.

اصول حاکم بر روند فعالیت حضوری مدارس 

اعلام شد

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص بازگشایی مدارس؛ «اصول حاکم بر روند فعالیت حضوری مدارس» را تشریح کرد.

متن اطلاعیه شماره (۱) وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است:

با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و مدارس ضروری است روند گسترش فعالیت‌های حضوری دانش آموزان در مدارس، در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از اصول زیر تبعیت کند:

۱- حفظ سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها اولویت اصلی در فرآیند بازگشایی حضوری مدارس می‌باشد.

۲- توجه به سلامت و ایمنی دانش آموز و برخورداری از تعلیم و تربیت باکیفیت حقوق قابل جمع دانش آموزان می‌باشد.

۳- عدالت در تأمین فرصت های آموزش و یادگیری در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی مورد تأکید است.

۴- لازم است افکار عمومی نسبت به ضرورت تقدم تعلیم و تربیت حضوری بر روش های غیرحضوری اقناع شود.

۵- آگاهی دانش آموزان، معلمان، کارکنان و خانواده‌ها از نحوه رعایت بهداشت فردی ضروری است.

۶- روند گسترش آموزش‌های حضوری، اقتضایی و تدریجی است.

۷- تصمیمات اجرایی به مدارس، مناطق یا نواحی تفویض می‌گردد.

۸- تجارب و دستاوردهایِ گذشته در بهره‌گیری از روش‌های مجازی حفظ شده و بهبود می‌یابد.

۹- جریان یاددهی و یادگیری در طول سال تحصیلی برای همه دانش آموزان لازم التعلیم استمرار می‌یابد.

کشف بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کالای قاچاق

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از اجرای نهمین مـرحلـه طــرح سـراسـری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کشف بیش از ۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال کالا ی قاچاق طی هفته گذشته در کشور خبر داد.

سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای اجــرای بـرنـامـه عملیاتی پلیــس مبـارزه با قاچاق کالا و ارز، نهمین مـرحلـه طــرح سـراسـری مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۴۰۰، با اولویت «کالای ممنوعه»، به عنـوان یکی از راهبـردهای عملیـاتـی برای شناسایی و انهدام

شبکه‌های قاچاق سازمان یافته و ناامن سازی مبادی ورودی و خروجی، محل‌های دپو و توزیع کالای قاچاق و تشـدیـد بـرخـورد بـا پـدیـده شــوم قاچاق با استفـاده از تمـامـی امکانات و ظرفیت رده های انتظامی و مرزبانی طی هفته گذشته در سراسر کشور اجرا شد.

وی افزود: کارآگاهان پلیــس مبـارزه با قاچاق کالا و ارز با انجام مطالعات میدانی و اشرافیت اطلاعاتی نشانگاه‌های اقتصادی، انبارها و محل‌های دپوی کالا و مسیرهای انتقال کالاهای قاچاق را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی نسبت به بازدید و بازرسی از اماکن مذکور اقدام کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: مأموران در بازدید و بازرسی‌های صورت گرفته بیش از ۱۲ میلیون عدد انــواع کالای قـاچـاق شامل، کالاهای اساسی، لوازم منزل، ابزار و یراق، لوازم الکترونیکی و الکتریکی، لوازم مصرفی اداری، لوازم جانبی تلفن همراه و … به همراه ۴۲۰ هزار و ۷۹۶ لیتــر انــواع سـوخـت و مشتقــات نفتــی قاچاق را کشف کردند.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۲ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این خصوص۶۲۱ دستگاه انــواع خــودرو تـوقیـف و روانه پارکینگ و یک هزار و ۴۰۳متهـم دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.