تمدید نشدن هشدار ريسک پذير بودن  فضای آسمان ايران توسط آژانس ايمنی هوانوردی اتحاديه اروپا
تمدید نشدن هشدار ريسک پذير بودن  فضای آسمان ايران توسط آژانس ايمنی هوانوردی اتحاديه اروپا

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از تمديد نشدن هشدار ريسک پذير بودن فضای آسمان ايران توسط آژانس ايمنی هوانوردی اتحاديه اروپا خبر داد. به گزارش روزنامه جمله به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سياوش اميرمكری اظهار داشت: اتحاديه هوانوردي اروپا در خصوص فضای پروازی ايران در ژانويه سال ۲۰۲۰، اطلاعيه‌ای هوانوردی مبنی […]

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از تمديد نشدن هشدار ريسک پذير بودن فضای آسمان ايران توسط آژانس ايمنی هوانوردی اتحاديه اروپا خبر داد.
به گزارش روزنامه جمله به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سياوش اميرمكری اظهار داشت: اتحاديه هوانوردي اروپا در خصوص فضای پروازی ايران در ژانويه سال ۲۰۲۰، اطلاعيه‌ای هوانوردی مبنی بر محدوديت پروازی شركت‌های اروپايی زير ارتفاع ۲۵ هزار پا در فضای كشور را صادر كرد كه تا تاريخ ۳۰ اكتبر ۲۰۲۱ برابر با ۸ آبان ماه ۱۴۰۰، معتبر بوده است.
وی افزود: در جهت رفع و حذف اين محدوديت رايزنی‌هايی توسط دفاتر تخصصی سازمان هواپيمايی كشوری و شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی با شركت‌های هواپيمايی اروپايی، سازمان‌های هواپيمايی كشورهای منطقه و اروپا انجام شد.
به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اميرمكری تصريح كرد: بر همين اساس از دیروز هشتم آبان ماه اين محدوديت توسط آژانس ايمنی هوانوردی اروپايی براي شركت‌های هواپيمايی اروپايی تمديد نشد.

معاون سازمان راهداری:
۱۰ هزار کیلومتر راه اصلی در کشور نیازمند مرمت است
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: مرمت ۱۰ هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی خراب در کشور نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
رضا اکبری  در نشست بررسی مسایل و مشکلات محورهای مواصلاتی اردستان با بیان اینکه اعتبار سازمان راهداری در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که جوابگوی خرابی راه‌ها نیست، افزود: در برخی موارد هم استقبال نکردن پیمانکاران باعث کندی کار شده است.
وی با اشاره به اینکه طی تفاهم‌نامه منعقد شده با استانداری اصفهان در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۴۰ درصد منابع استانی و ۶۰ درصد منابع ملی برای راه‌های این استان در نظر گرفته شده است که نسبت به سال گذشته صددرصد رشد داشته است، ادامه داد: هم‌اکنون ۳۲۰ میلیارد تومان از منابع ملی برای طرح‌های راهداری استان تأمین شده است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: ۳۰۰ طرح راهداری در برهه کنونی با حجم قراردادی نزدیک به یک‌هزار میلیارد تومان در اصفهان فعال است.
وی با اشاره به اینکه راه‌های استان اصفهان از نظر خرابی در رتبه نخست کشور است، اضافه کرد: نزدیک به‌ هزار کیلومتر از راه های اصلی استان نیازمند روکش است و مرمت این میزان راه پنج برابر اعتبار کنونی نیاز دارد که طی یکی ۲ سال قابل اجرا نیست و تلاش می‌شود در سال جاری اجرای روکش آسفالت ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های استان به پایان برسد.
اکبری با بیان اینکه روکش آسفالت ترانزیت محور بادرود به اردستان و نایین با وجود تامین منابع مالی تا چهار بار مناقصه موفق به انتخاب پیمانکار نشد، افزود: پس از اجرای عملیات زیرسازی باند دوم زواره به اردستان آسفالت این محور انجام خواهد شد. وی با اشاره به اینکه ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی دارای اولویت اردستان برای روکش آسفالت گرم در مناقصه قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: روکش آسفالت کمربندی اردستان تکمیل و مرحله دوم‌ روشنایی این محور نیز انجام خواهد شد. استان اصفهان در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یک‌هزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه و ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ دارد.
شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت و برخورداری از ۲ هزار کیلومتر راه همسنگ، ۱۴۱ کیلومتر آزادراه و ۱۰۰ کیلومتر جاده ترانزیت در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.
۷خدمه موتور لنج باری از خطر مرگ نجات یافتند
بوشهر، حسین ابراهیمی
رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، گفت: با اقدام به موقع، عملیات امداد و نجات ۷ خدمه موتور لنج باری با موفقیت انجام شد.
به گزارش روابط عمومی، حجت خسروی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در ساعت ۴:۳۰ دقیقه در پی اعلام اضطرار از سوی موتور لنج باری  که از مبدا شارجه بسمت آبادان در حرکت بود با مرکز فرعی جستجو و نجات دریایی عسلویه مبنی بر نقص فنی و آبگرفتگی شدید و احتمال غرق شدن، بلا فاصله هماهنگی لازم صورت گرفته و شناور ناجی ۱۸ به موقعیت اعزام شد.
خسروی افزود : با رسیدن شناور ناجی۱۸ به موقعیت مشخص شد لنج حادثه دیده بصورت نیمه غرق میباشد و خدمه لنج نیز توسط یکی از موتور لنج هایی که در منطقه بوده نجات پیدا کرده‌اند.
وی بیان کرد: شناور ناجی ۱۸ بمنظور مشخص شدن محل دقیق غرق شدن موتور لنج ،  نفرات نجات یافته را تحویل واحد ندسا نمود و خود در منطقه حضور داشت و درساعت ۸:۳۰ دقیقه پس از ثبت نهایی موقعیت موتور لنج غرق شده بسمت پایگاهش در اسکله پارس حرکت کرد.