تمهیدات سازمان راهداری برای جلوگیری از انسداد راه‌های روستایی در روز انتخابات مجلس
تمهیدات سازمان راهداری برای جلوگیری از انسداد راه‌های روستایی در روز انتخابات مجلس

    سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تمامی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها موظف هستند با همت و تلاش مظاعف راه‌های روستایی استان‌های تحت تاثیر سامانه بارشی فردا را باز نگاه دارند. رضا اکبری با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با اشاره به […]

 

 

سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تمامی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها موظف هستند با همت و تلاش مظاعف راه‌های روستایی استان‌های تحت تاثیر سامانه بارشی فردا را باز نگاه دارند.
رضا اکبری با حضور در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با اشاره به تمهیدات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در برابر سامانه بارشی پیش رو اظهار داشت: روز گذشته جلسه‌ای ستاد مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برگزار شد که بخشی از زمان جلسه به آسیب‌شناسی انسداد محور قزوین-رشت اختصاص داده شد و در ادامه تصمیمات خوبی برای مواجهه با سامانه بارشی جدید و جلوگیری از بروز اختلال در شبکه جاده‌ای در روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گرفته شد.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد، تمامی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها با همت و تلاش مظاعف راه‌های روستایی استان‌های تحت تاثیر سامانه بارشی فردا را باز نگاه دارند تا حوزه‌های انتخابیه، جابجایی صندوق‌های آرا و مشارکت حداکثری مردم با مشکل مواجه نشود. جانشین رئیس قرارگاه حمل‌ونقل و راهداری زمستانی کشور بیان داشت: تصمیم گرفته شد تا ادارات کل استانی به تعداد مورد نیاز از ماشین‌الات بخش خصوصی استفاده کنند تا هیچ یک از ادارات کل برای مقابله با سامانه بارشی پیش ‌رو با کمبود ماشین‌آلات مواجه نباشند.
اکبری بر مشارکت و همکاری بخش خصوصی با ادارات کل استانی تاکید کرد و گفت: زیبنده نیست که راه‌های روستایی منطقه‌ای به دلیل بارش شدید برف مسدود و مردم دچار گرفتاری باشند اما ماشین‌آلات شرکت‌های خصوصی در کارگاه‌ها خاموش باشند.
سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: سه استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان که از روستاهایی متعددی برخوردار هستند، بیشتر از سایر استان‌ها تحت تاثیر سامانه بارشی قرار دارند. لذا مقرر شد از ۱۰۰ درصد ظرفیت ماشین‌الات بخش خصوصی به صورت اجاره‌ای استفاده کنند.
وی با اشاره به آسیب‌شناسی انجام شده در خصوص محور قزوین-رشت اظهار داشت: استان گیلان برخلاف استان مازندران که از سه محور به جنوب کشور متصل می‌شود، فقط از محور قزوین-رشت قابلیت اتصال به جنوب کشور را دارد که بنابر همین دلیل محور قزوین-رشت از لحاظ استراتژیک از اهمیت بالایی در استان گیلان برخوردار است. اکبری یادآور شد: از آنجایی که آزادراه و جاده قدیم قزوین-رشت در منطقه امام زاده هاشم به هم متصل می‌شوند و تشکیل یک محور را می‌دهند، زیرساخت‌ها و معابر داخل شهر رشت نیز از نظر تاب‌آوری، توزیع ترافیک و تخلیه ترافیک باید مورد بررسی قرار گیرد.
جانشین قرارگاه حمل‌‌ونقل و راهداری زمستانی خاطرنشان کرد: محدوده امام‌زاده هاشم تا میدان گیل در روزهای پایان هفته همانند یک بزرگراه شهری به لحاظ حجم تردد است. همچنین میدان گیل و خیابان‌های اطراف که باید حجم ترافیک را تخلیه کند به هیچ وجه جوابگو نیست. لذا مسئولان شهری رشت باید فکری برای توسعه معابر شهری اندیشه کنند.
وی افزود: در این جلسه از سوی سازمان پیشنهاد شد؛ افزودن یک خط ترافیکی حدفاصل امام زاده هاشم تا رشت، تبدیل درگاه‌های عوارضی آزادراه قزوین-رشت به الکترونیکی، تعریض تقاطع‌های موجود و افزایش شعاع گردش قوس‌ها،‌ تغییر مشخصات هندسی میدان گیل و آزادسازی محیط اطراف برای بهبود تخلیه ترافیک مطرح شد.
اکبری با بیان اینکه «مشکل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در خصوص محور قزوین-رشت،‌ کمبود ماشین‌آلات نبود» یادآور شد: به رغم تمام اطلاع‌رسانی‌ها، ‌صدور اطلاعیه‌ها و هشدارها در خصوص ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی و جوی،‌ ۱۴ هزار وسیله نقلیه آن شب در محور قزوین-رشت تردد داشتند که اوج بارش‌ها و شدت برودت هوا نیز در همان منطقه بود.
جانشین قرارگاه حمل‌‌ونقل و راهداری زمستانی با اشاره به مقایسه وضعیت تردد در محورهای شمالی طی ۱۱ ماهه امسال نسبت مدت مشابه سال ۹۷ بیان داشت: در سه محور چالوس، هراز و فیروزکوه در استان مازندران، حد اکثر تردد‌ها ۴ میلیون تردد در سال ۹۷ بود که در سال ۹۸ تغییر محسوسی نداشت اما در محور قزوین-رشت چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تردد سال گذشته به ۵ میلیون ۷۰۰ هزار ترد د در سال ۹۸ رسیده بود که حکایت از رشد ۲۰ درصدی سفرها در این محور دارد.
۲ فروند کشتی ۳۷ هزار تنیردر کشور ساخته می‏شود
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ظرفیت حمل بار در ناوگان ملی یک درصد رشد داشته است، گفت: ظرفیت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته و این رشد به رغم تحریم ها و تهدیدهای استکبار است.
محمدرضا مدرس خیابانی در بیست و هفتمین همایش ارگان‌های دریایی کشور، افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در حوزه های خطوط کانتینری، حمل محمولات فله و کالای عمومی، سوخت رسانی، تعمیرات کشتی و خدمات سرمایه گذاری فعالیت دارد. مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رویکرد توجه به ساخت داخل و انجام تعمیرات ادواری و سفری در داخل کشور خبر داد و گفت: در سال جاری، تفاهمنامه ساخت ۲ فروند کشتی ۳۷ هزار تنی با شرکت کشتی سازی ایزوایکو به امضا رسیده است.
مدرس خیابانی با بیان اینکه شرکت کشتیرانی در خط مقدم مقابله با تحریم ها قرار دارد، بر ضرورت تداوم و تامین سوخت کم سولفور اشاره کرد و گفت: میزان مصرف سوخت کشتی ها حدود ۴۰ هزار تن در ماه است که از اواسط آذر ماه امسال، تحویل ۳۰ هزار تن سوخت کم سولفور از پالایشگاه اراک آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این دو ماه ۳۰ هزار تن سوخت کم‌سولفور تأمین شد و ۵۰ هزار تن هم از سایر مبادی خریداری شده است.
وی افزود: برای تأمین سوخت کم سولفور، ظرفیت تولید و تحویل این نوع سوخت در پالایشگاه اراک افزایش یافته و امکان اختصاص سوخت به صورت مستقیم( خارج ار بورس انرژی ) به ناوگان ملی فراهم شده است.