جعفر تشکری هاشمی در مورد اینکه چرا سهم ترددهای روزانه با خودروی شخصی به ۷۵ درصد رسیده توضیح داد و چالشهای برقیسازی سریع ناوگان حمل و نقل را تشریح کرد.
تشکری هاشمی در این گفتوگو به نقش دولت در نوسازی ناوگان و میزان حمایتهای دولتی در یک دهه گذشته هم پرداخت .
شهرداری تهران در این مدت قراردادهایی با شرکتهای خودروساز داخلی و خارجی برای تقویت این ناوگان بسته اما وعدههای بزرگ حمل ونقلی شهردار تهران محقق نشده است. شهردار تهران در سال ۱۴۰۱ قول داده بود تعداد اتوبوسهای پایتخت به ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه میرسد اما در سال پایانی عمر مدیریت شهری تنها ۲ هزار و ۳۰۰ اتوبوس فعال در سطح شهر است.
به گفته کارشناسان ازجمله برخی اعضای شورای شهر تهران وضعیت ناوگان حملونقل عمومی پایتخت بحرانی است. حمل و نقل عمومی در تهران کمبودهای زیادی دارد تهران کمتر از ۳ هزار اتوبوس برای مسافرتهای درون شهری دارد که بخش زیادی از آن ها مستهلک شدند؛ علاوه بر این ۷ خط متروی تهران نیز جوابگوی حدود ۱۰ میلیون نفری که درون کلانشهر در حال تردد هستند نیست. مقایسه سادهای بین وضعیت حملونقل در تهران و نیویورک نشان میدهد با وجود جمعیت یکسان فاصله زیادی بین مجموعه حملونقل تهران و کلانشهرهای بزرگ دنیا وجود دارد.
مقایسه حملونقل عمومی تهران با شهرهای بزرگ دنیا نشان میدهد فاصله زیادی بین تعدد وسایط نقلیه عمومی تهران با اکثر شهرهای جهان است.
برآوردها نشان میدهد که فقط ۱۹ درصد از بار حملونقل عمومی کلان شهر تهران به عهده مترو و اتوبوسرانی تهران است. این درحالیست که در اکثر شهرهای بزرگ دنیا بخش زیادی از بار پوشش حملونقل عمومی شهرها بر عهده وسایط نقلیه عمومی آن شهر است. وعدههای مسئولان شهر تهران هم به جایی نرسید و این کلانشهر همچنان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند.
زاکانی شهردار تهران ۱۹ اردیبهشت گفته بود برای افزایش مطلوبیت در حملونقل باید به فکر توسعه زیرساختها باشیم. او گفت: ۲۵۴ کیلومتر خط مترو داشتیم که در زمان تصدی او به ۳۰۳ کیلومتر رسید. در مورد ایستگاههای مترو هم اضافه کرد: از ۱۴۴ ایستگاه به ۱۵۵ ایستگاه رساندیم تهران در حال حاضر حدود ۳ هزار اتوبوس دارد. او راه اندازی تراموا را هم از برنامههای شهرداری تهران ذکر کرد اما آنچنانکه مشاهده میکنید در تهران خبری از تراموا نیست. شهردار تهران در صحبتهای اخیر خود بر هوشمند سازی و برقی شدن سامانههای حملونقل در تهران خبر داد اما باز هم خبر چندانی از هوشمند سازی شهر نیست و نیز برقی شدن وسایط نقلیه عمومی. از شروع تصدی زاکانی تاکنون بیش از ۳ سال گذشته است اما مردم این کلانشهر به جز تعداد محدودی تاکسی و اتوبوس چینی تغییرات دیگری در شهر نمی بینند.
آذرماه سال گذشته سید جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران گفت: در چند سال اخیر بهدلیل عدم تأمین ناوگان حملونقل عمومی، مردم به سمت استفاده از خودروهای شخصی و تاکسیهای اینترنتی رفتهاند که همین مسئله به افزایش ترافیک تهران دامن زده است، برهمین اساس ما راهی جز توسعه ناوگان حملونقل عمومی نداریم.
اما در این یکسال هيچ اتفاق خاصی نیفتاده و زاکانی همچنان همان شعارهای بینتیجه قبلی را تکرار میکند.
در شرایط فعلی تهران روزانه با ۲۲میلیون پاره سفر مواجه است که در این میان سهم اتوبوسرانی حدود یکمیلیون و سهم مترو حدود یکمیلیونو۷۰۰هزار پاره سفر است و این یعنی مابقی سفرها با خودروهای شخصی و موتورسیکلتها انجام میشود.
تهران دارد از پا میافتد
برچسب ها
نگاهی دیگر به سریال « پشت کوههای بلند» پس از یک دهه؛ در حسرت روزی روزگاری در پشت کوههای بلند
سرنوشت ارزهای وارداتی در هشت ماهه نخست امسال؛ تاجران سر صف ایستادهاند
در حسرت روزی روزگاری در پشت کوههای بلند
سریال تلویزیونی «پشت کوههای بلند» که پس از ۱۲ سال این روزها مجدداً از شبکه سه سیما پخش میشود، ساخته امراله احمدجو که به گفته خودش ادای احترامی به بازیگران سریال معروف روزیروزگاری است.
تاجران سر صف ایستادهاند
بر اساس آخرین گزارش ها بیش از نیمی از ارزهای تامین شده برای واردات از ابتدای سال تا کنون برای کالاهای تجاری و بازرگانی بوده است.
گزارش «جمله» از آخرین اخبار چهل و سومین جشنواره فیلم فجر سیمرغ در رویای استقبال
فراخوان چهل و سومین دوره جشنواره فیلم فجر، خردادماه سالجاری منتشر شد؛ جشنوارهای که زمان انتشار فراخوان آن بر همگان مبرهن بود که قرار است با سالهای گذشته تفاوتهای غیر قابل انکاری داشته باشد و علت هم تغییر مسلم مدیریتها و سیاستگذاریهایی است که با جابجایی دولت، قطعی دانسته شد.
ثبت دیدگاه
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
عدم گفتوگو مداری از مؤلفههای مهم یک رابطه عاطفی آسیبزا است
این روان درمانگر در گفتوگو با جمله، یکی از ویژگیهای بارز رابطه آسیبزا را عدم گفتوگو مداری و عدم استفاده از حل مسأله دانست و گفت: استفاده از حل مسأله موجب میشود که دو طرف به جای واکنش نشان دادن هیجانی و هیجان مدارانه از طریق گفتوگو به دنبال حل آن مشکل باشند، چرا که رابطه آسیبزا پیامدهای منفی برای جنبههای مختلف زندگی هر دو فرد به دنبال دارد.
تبعیضِ مجازی در سکوت
این روزها موضوع رفع فیلتر که یکی از وعدههای انتخاباتی مسعود پزشکیان بود، به کانون خبرها و بحثهای کارشناسی بازگشت و تقریباً همه اقشار و طبقات مردم و کارشناسان اقتصادی از وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات توقع دارند نسبت به عمل به وعده انتخاباتی رییس دولت چهاردهم اقدام کند.
رستورانهای بدون نظارت؛ تهدید یا امکانات؟
رستورانهای بین راهی، هواره یکی از مهمترین دغدغههای مسافران جاده بوده است.
بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان” همدان” به ایستگاه پایانی رسید
بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان بعد از ۶ روز برگزاری و اجرای ۵۹ اثر نمایشی داخلی و چند اثر نمایشی از ۵ کشور ترکیه، روسیه، عراق، ازبکستان و برزیل روز پنجشنبه با برگزاری آیین اختتامیه و با معرفی آثار برگزیده توسط هیئت داوران به ایستگاه پایانی خود رسید و بکار خود پایان داد. مراسمی که با اجرای خوب" سید جواد هاشمی" در آن اشکها و لبخندها در هم تنیده شد.
جوانان رکورددار بیکاری
نرخ مشارکت و نرخ بیکاری دو شاخص کلیدی برای تحلیل وضعیت بازار کار و فعالیت اقتصادی یک جامعه به شمار میروند.
سبد محصولات بانک مسکن «زرین» شد
سپرده سرمایهگذاری کوتاهمدت ویژه ۳ ماهه ممتاز طرح «زرین» ویژه مشتریان حقیقی و حقوقی بانک مسکن قابل افتتاح شد.
تاجران سر صف ایستادهاند
بر اساس آخرین گزارش ها بیش از نیمی از ارزهای تامین شده برای واردات از ابتدای سال تا کنون برای کالاهای تجاری و بازرگانی بوده است.
آموزش فنی و حرفهای از راه دور ممکن و ضروری است
در جهانی که آموزش آنلاین روز به روز در حال پیشرفت است، ضرورت دارد آموزش فنی و حرفهای درباره مهارتهای گوناگون مانند آموزش کامپیوتر و نرمافزار، برنامهنویسی و طراحی سایت، حسابداری و مدیریت، آشپزی و شیرینیپزی نیز ارتقا یابد.
عبور پرداختی بانکها از ۱۷۳ همت
بانک مرکزی در تازهترین گزارش خود اعلام کرده که از ابتدای سال تا 30 آبان ماه، 428 هزار و 623 فقره تسهیلات قرضالحسنه ازدواج به مبلغ 143 هزار میلیارد تومان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 27 درصد رشد داشته است.
پاسخ به سؤالات نمایندگان مجلس در حوزه وظایف وزارت اقتصادپاسخ به سؤالات نمایندگان مجلس در حوزه وظایف وزارت اقتصاد
وزیر اقتصاد ضمن پاسخ به سؤالات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برنامههای این وزارتخانه را برای آنها تشریح کرد.
تیم ملی با عبور سخت از سرمای بیشکک به جام جهانی نزدیک شد
تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۷:۳۰ امروز ششمین بازیاش در مرحله سوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را در ورزشگاه دولن اومورزاکوف بیشکک مقابل قرقیزستان برگزار کرد که این بازی در نهایت با برتری ۳ بر ۲ شاگردان امیر قلعهنویی تمام شد. ملیپوشان کشورمان در نیمه اول با برتری ۲ بر صفر به رختکن رفتند […]
برتری نفسگیر ایران برابر قعرنشین
تیم ملی فوتبال ایران با برتری نفسگیر برابر کره شمالی در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، به صدرنشینیاش در این رقابتها ادامه داد.
دنیا مالی: اگر در بخش بانوان هزینه کنیم بهترین نتیجه را میگیریم
وزیر ورزش و جوانان گفت: ما در بازیهای آسیای هانگژو ۱۳ مدال طلا کسب کردیم که قطعا قابل دفاع نیست
پیروزی فعالان رسانهای در بازی دوستانه فوتبال ایران همدل
بازی دوستانه فوتبال ایران همدل با برتری فعالان رسانهای به پایان رسید.
دلایل صعود تیم ملی نوجوانان چه بود؟
دلایل اصلی صعود تیم ملی فوتبال نوجوانان به جام ملتهای آسیا مشخص شد.
سازمان ملی استاندارد ایران پیشرو در امر روانسازی فنی وقانونی فرآیند واردات خودرو
با هدف روانسازی و تسریع در فرآیند واردات خودرو، جلسات فنی مشترک بین سازمان ملی استاندارد ایران وسایر دستگاه های اجرایی مرتبط به منظور ارتقا و اصلاح بندهایی از آیین نامه واردات خودرو که موانع غیرفنی ایجاد می نمود؛ تشکیل شد
بیکیفیت باش و گران شو!
خودرو گران شد؛ همین خودروی ملی که بحث در خصوص کیفیت محصولات آن فراوان است، همین بازاری که اذعان میشود نه تنها سودآوری ندارد بلکه زیان هم دارد، کمپانی همین محصولاتی که ثبت نام برای خرید آنها گاهی به اندازه عمر یک نسل به طول میانجامد، پس از چندین ماه قرار گرفتن در صدر اخبار و تکذیب و گمانهزنی، بالاخره گران شد.
مذاکرات لغو تحریم ضروریتر میشود
تازه ترین تحریم ایران که پس از تحریم شرکتهای هواپیمایی، یکی از بیپایه ترین تحریمها با حداکثر فشار اقتصادی خواهد بود، تحریم کشتیرانی است.
بیمهرترین پروژه برای مردم
مسکن مهر، یکی از جنجالیترین پروژههای چند دهه اخیر ایران است. این پروژه که از همان ابتدا از نظر مکانیابی، کیفیت ساخت، نحوه تامین مالی و زمان تحویل چالشهای فراوانی داشت، هنوز هم با ابهامات فراوان دست و پنجه نرم میکند و آسیبدیدگان واقعی آن هم کسانی هستند که برای این مسکنها پول پرداخت کردهاند و الان هم که آنها را تحویل میگیرند مشکلات فراوانی را متحمل میشوند.
ساخت ۳ هزار و ۵۱۴ واحد نهضت ملی پردیس با تسهیلات بانک مسکن
دکتر علی خورسندیان، مدیرعامل بانک مسکن در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژههای نهضت ملی مسکن شهر جدید پردیس گفت: قرارداد ساخت ۲۴ پروژه شامل ۳ هزار و ۵۱۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن این شهرستان به ارزش ۱۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال در بانک مسکن به امضا رسیده است.