رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: از این پس دانشجویان مقطع پسادکتری میتوانند برای تامین نیازهای فناورانه دو بخش راهداری و حمل و نقل جادهای بار و مسافر، با این سازمان همکاری کنند. داریوش امانی، با اشاره به اینکه باید از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و دانشجویان مقاطع تخصصی برای […]
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: از این پس دانشجویان مقطع پسادکتری میتوانند برای تامین نیازهای فناورانه دو بخش راهداری و حمل و نقل جادهای بار و مسافر، با این سازمان همکاری کنند.
داریوش امانی، با اشاره به اینکه باید از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان و دانشجویان مقاطع تخصصی برای رفع نیازهای تخصصی در حوزه راهداری و حمل و نقل جادهای بار و مسافر بهره بگیریم افزود: بر همین اساس تفاهمنامهای بین سازمان راهداری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدت ۵ سال به امضا رسید که طبق آن، از توان دانشجویان مقطع پسادکترا و تخصصی استفاده و از این طریق، نیازهای فناورانه این بخش تامین و بومیسازی خواهد شد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: بیش از ۹۰ درصد جابجایی بار و مسافر کشور هم اکنون از طریق جاده و ۹۹ درصد فعالیتهای این بخش با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به اهمیت راهبردی حمل بار و مسافر، تلاش شده است همه فعالیتهای این بخش با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی و با استفاده از آخرین فناوریها و دستاوردهای علمی انجام شود.
امانی با بیان اینکه سازمان راهداری عهده دار نگهداری ۲۲۱ هزار کیلومتر راه در سراسر کشور است افزود: تلاش میکنیم این حجم عظیم راهها را با اولویت راههای اصلی و شریانی با استفاده از فناوریهای روز پایش و رصد و نگهداری کنیم و در این مسیر استفاده زیادی از توان شرکتهای دانش بنیان کرده ایم.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به همکاریهای گسترده سازمان راهداری با شرکتهای دانش بنیان و معاونت علمی ریاست جمهوری در سالهای اخیر گفت: تلاش زیادی شده تا در زمینه فعالیتهای این سازمان، حضور مردم به حداقل برسد و اکثر مجوزهای صادره در بستر اینترنت و غیر حضوری انجام میشود.
امانی با بیان اینکه در راستای شتابدهی به رفع نیازهای فناورانه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، و ارتقاء، بومی سازی و دستیابی به فناوریها و تکنولوژیهای نوین بر اساس توانمندیهای علمی کشوراقداماتی از سوی سازمان راهداری صورت گرفت، تصریح کرد:سازمان راهداری به واسطه تولید تکنولوژیهای داده محور جدید و سامانههای راهبردی و در راستای بومی سازی این فناوریها، اخیراً در لبه علمی توسعه علمی – صنعتی قرار گرفته است و ارتباط بسیار خوبی با مراکز علمی و پژوهشی، دانشگاهها، شرکتهای دانشبنیان برقرار نموده است که در این راستا طی یک برنامه راهبردی تحول فناوری و توسعه تکنولوژی، اقدامات بنیادی در حوزه راهداری و حمل و نقل شکل گرفته است و تکنولوژیهای پیشرفتهای از جمله سامانههای مدیریتی زیرساختی با استفاده از توان داخلی و نخبگان جوان کشور مطابق با استاندارهای بینالمللی ایجاد شده و برای توسعه بیشتر این فناوریها، در قالب یک مدل اکوسیستم پیشرفته در نظر است از ظرفیت نخبگان فارغ التحصیلان دکتری تخصصی در قالب طرح پسا دکتری (پست داک) استفاده شود.