توقیف محموله ۳ میلیارد ریالی کارت‌های گرافیکی
توقیف محموله ۳ میلیارد ریالی کارت‌های گرافیکی

توقیف محموله ۳ میلیارد ریالی کارت‌های گرافیکی فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا از کشف محموله کارت گرافیکی قاچاق به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مسافر قطار شیراز ـ مشهد خبر داد. سردار حشمت اله ملکی درباره جزییات این خبر افزود: همکارانم در پلیس راه آهن فارس حین کنترل و بازرسی […]

توقیف محموله ۳ میلیارد ریالی کارت‌های گرافیکی
فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا از کشف محموله کارت گرافیکی قاچاق به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از مسافر قطار شیراز ـ مشهد خبر داد.
سردار حشمت اله ملکی درباره جزییات این خبر افزود: همکارانم در پلیس راه آهن فارس حین کنترل و بازرسی مسافران در ایستگاه راه آهن این استان به یک مسافر قطار شیراز ـ مشهد مشکوک می‌شوند.
وی ادامه داد: در بازرسی‌های صورت گرفته از وسایل همراه این مسافر، پنج دستگاه کارت گرافیکی ساخت کشور چین با مارک GEFORCE-RTX ۳۰۷۰ فاقد مجوز قانونی کشف شد.
فرمانده پلیس راه آهن پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه برابر قوانین جاری کشور کالای خارجی فاقد مجوز قانونی و بالای ۱۰ میلیون ریال قاچاق محسوب می شود، گفت: ارزش این محموله کشف شده از سوی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان فارس ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد و متهم با تشکیل پرونده مقدماتی، به اداره مبارزه با کالای قاچاق و ارز استان فارس معرفی شد.

 

تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی
الزامی نیست
دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور گفت: تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی غیرلازم است و استنکاف‌کنندگان از آن تحت تعقیب قانونی قرار می‌گیرند.
در نامه حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری آمده است: «حسب گزارش‌های واصله و استعلامات برخی از دادسراها در خصوص مناقشه بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور (کانون سردفتران) و نیروی انتظامی درخصوص الزامی و یا غیرالزامی بودن معاملات ثبت خودرو در دفاتر اسناد رسمی به اطلاع می‌رساند؛ بندهای ۲ و ۳ بخشنامه شماره ۱۲۷۳۰۴/۹۴ مورخ ۱۳۹۶/۸/۲۷ صادره از سازمان ثبت اسناد و املاک که مضمونا حاکی از ضرورت مراجعه طرفین معامله برای ثبت معاملات خودرو به دفاتر اسناد رسمی بوده با صدور دادنامه ۱۸۶۳مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۳ هیات محترم دیوان عدالت مستندا به بند یک ماده ۱۲ و ماده ۸۸ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ ابطال گردیده و در تاریخ ۱۴۰۰/۱/۱۰ به شماره ۹۸۰۴۱۸۵ در روزنامه رسمی ثبت و ابلاغ شده است.»
این نامه می افزاید:‌ «از آنجایی که برابر مواد مختلف قانون مذکور، از جمله تبصره ماده ۱۴ و مواد ۳۴، ۳۵ و ۳۷ و خصوصا مواد ۴۳ و ۴۵ آراء شعب دیوان عدالت اداری و به ویژه هیات عمومی در موارد مشابه برای تمامی دستگاه‌های اداری لازم الاجرا بوده و برای مستنکفین مجازات در نظر گرفته شده است لذا مستفاد قطعی از دادنامه مذکور و قوانین مربوطه؛ تلقی برگ سبز خودرو صادره از شرکت‌های تولیدی به عنوان سند مالکیت بوده و نقل و انتقالات خودرو با ثبت مشخصات متعاملین و نیز مشخصات خودرو مندرج در برگ سبز؛ در ادارات راهنمایی و رانندگی بلامانع بوده و ضرورتی به مراجعه به دفاتر اسناد رسمی نمی‌باشد مگر اینکه متعاملین خواهان ثبت آن در دفاتر مذکور باشند.»

۸۰ درصد زندانیان دز اول واکسن کرونا را
دریافت کردند
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰ درصد از زندانیان حاضر در زندان، حداقل دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند گفت: نظام ما نسبت به سلامتی زندانیان حساس است و واکسیناسیون گسترده آنان قبل از دیگران گواه روشنی بر این ادعا است.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، محمد مهدی حاج‌ محمدی در بازدیدی سرزده از زندان مرکزی گنبد کاووس، به صورت رودررو با مددجویان این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.
وی در حاشیه این بازدید شبانه که چندساعت به طول انجامید، در ارتباط با اتفاقات اخیر زندان اوین گفت: ضمن لزوم رعایت حقوق و حرمت زندانیان، فراموش نکنیم برخی زندانیان آسایش یک شهر را برهم زده اند و برخی از آنها را خانواده هایشان نیز نگهداری نمی کنند. به همین خاطر می گوئیم زندانبانان گاهی مهربانتر از پدر و مادر آنها هستند.
وی افزود: اتفاقات اخیر نباید ارزش و اهمیت زحمات و مجاهدت‌های زندانبانان که اختیاراً خود را برای مراقبت و نگهداری بزهکاران زندانی کرده‌اند، کمرنگ کند.
حاج محمدی گفت: زندان محفل یا مجلس فرهیختگان نیست، البته گاهی ما در برخی پارلمان‌های دنیا که جمع فرهیختگان است، شاهد درگیری های خیره کننده هستیم. حتماً هم حفظ حرمت و حقوق زندانیان و هم حفظ شان بازدارندگی و ارعابی زندان را مهم می‌دانیم. باید همه مراقب باشیم فریب طراحی دشمن را نخوریم و در زمین او بازی نکنیم.

کامیون‌های سرم موجود در گمرک شهریار فاقد مجوز واردات از وزارت بهداشت
سازمان غذا و دارو اعلام کرد: وزارت بهداشت مسئول نظارت بر تمامی محصولات سلامت محور وارداتی به کشور است و واردات این اقلام تنها با ثبت سفارش امکان ترخیص از گمرک را دارند، بنابراین کالاهای فاقد مجوز اجازه ترخیص نخواهد داشت.
نظر به انتشار گسترده ویدئویی در خصوص معطلی ۹ کامیون حامل سرم در گمرک شهریار در فضای مجازی، این محموله هیچ گونه مجوزی از سازمان غذا و دارو اخذ نکرده است و به دلیل حساسیت
فراورده‌های تزریقی حجیم و لزوم تضمینی سلامت آنها صدور مجوز بدون بررسی‌های آزمایشگاهی لازم امکان پذیر نیست.
براساس اعلام گمرک ۲ کامیون از دوشنبه گذشته، ۲ کامیون از چهارشنبه هفته گذشته و ۵ کامیون از شنبه هفته جاری برای واردات سرم دارویی به گمرک شهریار منتقل شدند.
با توجه به لزوم رصد کالاهای وارداتی، احراز کیفیت منابع وارداتی و اطمینان از سلامت آنها، تمامی محصولات سلامت محور نیازمند صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو هستند که متاسفانه برخی بدون ثبت سفارش اقدام به واردات کالا می‌کنند که مورد تائید این سازمان نیست.
طی هفته‌های گذشته ۱۶۷ کامیون بدون تاخیر و اختلال ترخیص شده و هیچ مشکلی در ترخیص سرم‌های وارداتی که با ثبت سفارش قبلی از منابع مطمئنی وارد شده باشند وجود نداشته است.
طبق اعلام گمرک از ۱۹ مردادماه تا دوم شهریورماه، ۳.۷ تن سرم به ارزش ۴.۹ میلیون یورو با ۱۶۱ دستگاه کامیون از مرز بازرگان به صورت حمل یکسره و بدون کوچکترین معطلی وارد ایران شده است.