تولید روزانه ۲هزارو ۵۰۰تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی
تولید روزانه ۲هزارو ۵۰۰تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: مجموعه شهید مجیدی در جاده کلات، دو کارخانه آسفالت دارد و روزانه دو هزار و ۵٠٠ تن آسفالت تولید می‌کند؛ سه دستگاه سنگ شکن در این مجموعه وجود دارد و با توجه به تجهیزات نصب شده توان تولید بتن در این مجموعه هست.

احسان شریعتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حدود ٨٠٠ نیرو در سازمان عمران داریم که در سه مجموعه تولیدی مشغول به خدمت هستند.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد گفت: مجموعه شهید مجیدی در جاده کلات، دو کارخانه آسفالت دارد و روزانه دو هزار و ۵٠٠ تن آسفالت تولید می‌کند؛ سه دستگاه سنگ شکن در این مجموعه وجود دارد و با توجه به تجهیزات نصب شده توان تولید بتن در این مجموعه، وجود دارد.
شریعتی در توضیح افزایش تولید بتن در مجموعه شهید مجیدی بیان کرد: با توجه به نیازهای روزمره ای که وجود دارد؛ قطعات پیش ساخته بتنی را در حال تولید هستیم و در سال‌های اخیر وظیفه خود دانستیم با افزایش تولید، در هر هفته ۲۰ تن دیوار پیش‌ساخته تولید کنیم. مجموعه تولید قطعات فلزی نیز در این مجموعه وجود دارد؛ همچنین مجموعه تولید تایل سازمان عمران نیز از جمله امکانات ویژه ما است.
وی افزود: عملیات عمرانی پل شهید میرزایی با فعالیت شبانه روزی همکاران ما به بهره برداری رسید و پروژه میدان طبرسی نیز با توجه به تردد بالا و اهمیتی که داشت مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت. همچنین هدف گذاری ۴ میلیون متر مربع از معابر شهر جهت آسفالت انجام شده و تاکنون آسفالت مورد نیاز در کارخانه آسفالت تولید شده و رکوردشکنی در این زمینه صورت گرفته است. عمر مفید آسفالت حداقل ده سال است و برنامه ریزی داریم تا سالانه ٣ الی ۴ میلیون مترمربع از معابر شهر را آسفالت کنیم.
اجرای پروژه‌های سازمان عمران با اعتباری هزار و ۶۰۰ میلیاردی
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد در خصوص اجرای پروژه های سازمان عمران و اعتبار آنها عنوان کرد: پروژه تقاطع انقلاب اسلامی ٢٢بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و از جمله کلان پروژه های این دوره مدیریت شهری است؛ این پروژه باعث کاهش ترافیک در محدوده انقلاب و میدان جهاد خواهد شد و با پروژه عظیم میدان قائم(عج) قابل مقایسه است و ١٢ مسیر در این پروژه احداث خواهد شد. همچنین پروژه دوربرگردان شرقی ابوطالب در حال انجام رفع معارض بوده و به زودی عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد. سازمان عمران ١۶٠٠ میلیارد تومان پروژه عمرانی دارد و اولویت بر این است که این تعداد پروژه در حداقل زمان به پایان برسد و با توجه به گستردگی شهر مشهد، یقینا این پروژه ها تا پایان سال افزایش خواهند یافت.
مشکلی در زمینه پرداخت به پیمانکاران عمرانی نداریم/ عملیات عمرانی باغ موزه دفاع مقدس ادامه دارد
شریعتی با بیان این موضوع که مشکلی در زمینه پرداخت به پیمانکاران عمرانی نداریم تصریح کرد: رسالت سازمان عمران، اجرای پروژه های عمرانی است و همزمان با این سازمان، برخی پیمانکاران نیز مشغول انجام پروژه های خْرد هستند. سعی کرده ایم از طریق معاونت‌های مالی و اقتصادی بدهی های خود را پرداخت کنیم؛ خوشبختانه هیچ کدام از پیمانکاران سازمان عمران ناراضی نیستند و مطالبات آنان مستمر پرداخت شده است.
وی در ادامه بیان کرد: پروژه ایوان سلام پایانه امام رضا(ع)، طراحی کاملی ندارد و در طول زمان دچار تغییراتی شده و ایستگاه قطار شهری در مجاورت آن ایجاد شده است؛ در بازه زمانی فعلی تردد مسافران کمتر بوده و در این بازه سرعت پروژه بیشتر از ایام تابستان است. پروژه باغ موزه دفاع مقدس نیز در حال انجام است و بخشی از این پروژه به پیمانکار واگذار شده اما همچنان فعالیت عمرانی آن در حال اجرا است.