ثبات شاخص کل، با ثبات ارز و کاهش تنش‌های خارجی
ثبات شاخص کل، با ثبات ارز و کاهش تنش‌های خارجی
بازار سهام دیروز بالاخره اندکی آرام گرفت و معاملات بهتری نسبت به روز گذشته تجربه کرد، به‌طوری‌که شاخص‌های بورس با ثبات باقی ماندند و تا حدی موجب کاهش نگرانی فعالان بازار سرمایه شد.

گروه اقتصادی جمله- بازار سهام دیروز بالاخره اندکی آرام گرفت و معاملات بهتری نسبت به روز گذشته تجربه کرد، به‌طوری‌که شاخص‌های بورس با ثبات باقی ماندند و تا حدی موجب کاهش نگرانی فعالان بازار سرمایه شد.
به گزارش جمله، اگرچه بهبود شاخص ها چندان سریع و درشت نبود اما برای ایجاد ثبات کفایت می‌کرد.
شاخص کل بورس در سطح ۲ میلیون و ۱۲۴ هزار واحدی با ثبات باقی ماند. نمادهای شپنا و وخارزم بیشترین تاثیر مثبت بر روی شاخص و نماد سصفها بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل گذاشتند.
شاخص کل هم وزن نیز با رشد همراه شد و تا لحظه نگارش این گزارش به سطح ۷۱۵ هزار واحدی رسید. بر اساس آمارهای اقتصاد آنلاین گروه سرمایه‌گذاری و خودرویی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.
حقیقی‌ها نیز بیش از ۹ میلیارد تومان پول از بورس خارج کردند، ضمن اینکه سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز افزایشی هرچند اندک را تجربه کرد.
به گزارش جمله این جهش های هرچند کوچک از آن رو حائز اهمیت است که دبروزه، بازار بورس حال خوشی نداشت و با عملکرد منفی و کم رمق به کار خود پایان داد، به همین خاطر رشد اندک امروز تا حدی خیال سرمایه گذاران را از ثباتی نسبی تا پیش از تعطیلات راحت کرد
دیروز گزارش شرکت های مختلف بورسی نیز قابل توجه بود، شرکت آهن و فولاد ارفع در گزارش شفاف‌سازی در سامانه کدال از کاهش تولیدات خود خبر داده است. این شرکت اعلام داشته که با توجه به سهمیه بندی برق مصرفی از تاریخ ۲۰ خرداد ماه لغایت ۱۵ شهریور ماه سال جاری ۸۵۹ ساعت قطع برق و توقف تولید داشته است که این امر موجب ۱۰۱ هزار تن تولید از دست رفته شده است.
این خبر که البته یکی از صدها خبر از این نوع است به خوبی نشان می‌دهد که دولت برای جلوگیری از خاموشی گسترده خانگی در تابستان، چه رویکردی در قبال صنایع در پیش گرفته است.
اثرگذاری انرژی بر وضعیت شرکت های بورسی محدود به ارفع نبود، شرکت فولاد خوزستان نیز اعلام کرد: با توجه به مصوبه ۱۱ شهریور ماه هیئت وزیران در خصوص تعرفه نرخ خوراک گاز صنایع از جمله واحدهای احیای فولاد تا زمان دریافت صورت‌حساب اصلاحی امکان محاسبه و ارائه آثار مالی آن وجود ندارد.
به گزارش جمله به نظر می‌رسد با توجه به ثبات نسبی دلار و اخبار مذاکره و توافق جزئی ایران و آمریکا بر سر زندانیان، بازارهای مختلف در ایران فعلا در ثباتی همراه با بلاتکلیفی به سر می‌برند.

  • نویسنده : ارسالی از سرویس اقتصادی