ثبت سفارش ۳۰ هزار ناوگان وارداتی زیر سه سال کارکرد در بخش حمل ونقل کالا
ثبت سفارش ۳۰ هزار ناوگان وارداتی زیر سه سال کارکرد در بخش حمل ونقل کالا

  معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اقدامات موثری در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای کشور در سال گذشته صورت گرفته که با پیگیری‌ها و تلاش‌های سازمان توانستیم ۳۰ هزار ناوگان وارداتی زیر سه سال کارکرد را در بخش حمل و نقل کالا […]

 


معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: اقدامات موثری در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای کشور در سال گذشته صورت گرفته که با پیگیری‌ها و تلاش‌های سازمان توانستیم ۳۰ هزار ناوگان وارداتی زیر سه سال کارکرد را در بخش حمل و نقل کالا ثبت سفارش کنیم.
داریوش امانی با اشاره به وضعیت نگهداری راه‌ها گفت: اگر بخواهیم سرویس‌های مناسبی در راه‌های موجود به مردم ارائه دهیم طبق شاخص بین المللی که قیمت نگهداری هر یک کیلومتر راه را چهار تا شش درصد در نظر می‌گیرند، به ۱۶۰هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز داریم.
امانی با بیان اینکه از طریق استفاده از ظرفیت‌های قانونی سازمان توانستیم با افزایش عوارض جاده‌ای به میزان پنج درصد بخشی از هزینه‌های نگهداری راه‌ها را جبران کنیم، گفت: احصاء مشکلات و تهدیدهای پیش رو در سازمان توسط مدیران حراست تاکید داریم و دستاوردها و تجارب گسترده مدیران با رعایت اولویت‌ها در پیشبرد بهتر امور برای رسیدن به اهداف کلان سازمان باید مد نظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت  ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد؛
افتتاح آزادراه منجیل-رودبار در سال جاری
معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح و بهره‌برداری از آزادراه منجیل-رودبار در راستای تکمیل آزادراه قزوین-رشت در سال جاری خبر داد.
خیراله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آزادراه منجیل- رودبار به عنوان آخرین حلقه از آزادراه قزوین- رشت در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در سال‌ جاری به بهره برداری می رسد و این اقدام گام مهمی در تکمیل کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور و افزایش ظرفیت‌های بهره برداری از بندر امام خمینی در شمال خلیج فارس است.
وی با بیان اینکه باند رفت آزادراه منجیل- رودبار پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی دارد،  افزود: آزادراه قزوین- رشت یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی شمال کشور به طول ۱۳۸ کیلومتر است که ۱۳۰ کیلومتر از مسیر زیر بار ترافیکی قرار دارد و حدود هشت کیلومتر آن باقی مانده که حدفاصل منجیل تا رودبار است.
مدیرعامل شرکت  ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: آزادراه منجیل-رودبار باقی مانده آزادراه قزوین-رشت بوده که به دلیل آنکه همه این مسیر تونل و پل است، یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین آزادراه‌های کشور به شمار می‌رود. همچنین این آزادراه از کنار بافت شهری و بالای رودخانه عبور می‌کند و به همین دلیل کار در این محور بسیار سخت و دشوار است اما امیدواریم امسال به بهره برداری برسد.
خادمی یکی از مشکلات این آزادراه راه تامین مالی آن عنوان کرد و گفت: مجموع تامین آن ۸۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰۰ درصدش را دولت باید پرداخت کند و اگر این آزادراه افتتاح شود یکی از گلوگاه‌های ترافیکی همیشگی از بین خواهد رفت.