رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بررسیهای تصادفی مرکز اندازه شناسی و اوزان این سازمان حاکی از کم فروشی در ۴۱.۳۵ درصد برندها و واحدهای بزرگ موجود در بازار است. “مهدی اسلامپناه” در نشست مشترک پایش کمفروشیها با سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی اظهارداشت: این مطالعه و پژوهش با نمونه برداری از ۳۶۵ برند […]
رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: بررسیهای تصادفی مرکز اندازه شناسی و اوزان این سازمان حاکی از کم فروشی در ۴۱.۳۵ درصد برندها و واحدهای بزرگ موجود در بازار است.
“مهدی اسلامپناه” در نشست مشترک پایش کمفروشیها با سازمان حمایت و سازمان تعزیرات حکومتی اظهارداشت: این مطالعه و پژوهش با نمونه برداری از ۳۶۵ برند محصول در کل کشور انجام شده است.وی گفت: مصادیق این کم فروشی ها در کالاهایی همچون چیپس و پفک و مواد شوینده گرفته تا در جایگاه های بنزین، سی ان جی، نان کیلویی و کارخانجات تولیدی نیز قابل مشاهده است و به کالاهای همچون خودرو، فولاد، میلگرد و سیمان نیز رسیده است.
وی یادآور شد: پس از تصمیم شجاعانه دولت سیزدهم در جراحی اقتصادی و اصلاح یارانه ها، شاهد بیشتر شدن میزان کم فروشی ها در جامعه هستیم و امروز به یکی از مطالبات اصلی جامعه تبدیل شده است.
وی بر لزوم اقدام هماهنگ و منسجم در این راستا بین دستگاههای ذیربط تاکید کرد و گفت: بر همین اساس باید برشهای استانی، همچنین برشهای صنفی و صنعتی مشخص شود.
وی با اشاره به اصلاح قیمتی هفت قلم کالا در مرحله نخست که دولت ما به ازای آنها یارانه داد، پیشنهاد کرد: در مقوله مبارزه با کمفروشی از همین هفت قلم کالا آغاز کنیم.