مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: بعد از گذشت ۱۰ روز از راه اندازی سامانه ثبت اراضی بالای ۱۰ هزار هکتار با۷۰ درخواست برای ساخت شهرکها صادر شده است. علیرضا جعفری گفت: بعد از ۱۵ سال پیگیری که مالک بخش خصوصی در شهرستان برازجان در استان بوشهر برای اخذ پروانه بهرهبرداری شهرک خلیج فارس […]
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: بعد از گذشت ۱۰ روز از راه اندازی سامانه ثبت اراضی بالای ۱۰ هزار هکتار با۷۰ درخواست برای ساخت شهرکها صادر شده است.
علیرضا جعفری گفت: بعد از ۱۵ سال پیگیری که مالک بخش خصوصی در شهرستان برازجان در استان بوشهر برای اخذ پروانه بهرهبرداری شهرک خلیج فارس انجام داده بود و با پیگیریهایی که ما در چند ماه اخیر برای تسریع در صدور پروانه انجام دادیم، امروز شاهد اعطای پروانه بهرهبرداری شهرک بخش خصوصی از سوی وزیر راه و شهرسازی به سرمایهگذاری و مالک بخش خصوصی هستیم.
به گفته مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید این آغازی بر صدور درخواست پروانهها در سامانه جدیدالتاسیس برای متقاضیانِ زمینهای بالای ۱۰ هکتار و خارج از محدودههای شهری (https://shahrak.ntdc.ir/). در ۱۰ روزی که از راهاندازی این سامانه میگذرد خواهد بود.
در این پروژه بالغ بر ۴۳ هکتار زمین را وجود دارد که در همین طرح بالغ بر ۱۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم مشغول به کار میکند.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای:
یکهزار و ۵۸۵ نقطه حادثهخیز
در جادههای کشور وجود دارد
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان اینکه یکهزار و ۵۸۵ نقطه حادثهخیز در جادههای کشور وجود دارد، گفت: حدود ۲۰۰ نقطه از این مناطق اصلاح شده و ۲۵۱ نقطه هم در اولویت ما قرار دارد که برخی از اقدامات آنها و زیرسازیها انجامشده است.
امانی با بیان اینکه ۸۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی سازمان راهداری است و حدود ۷۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم که بتوانیم راهها را نگهداری کنیم، گفت: در بدبینانهترین حالت اگر این ۷۰ هزار میلیارد تومان تامین نشود ۲۸ هزار میلیارد تومان برای نگهداری راهها نیاز داریم، اما درآمد سالانه سازمان در سال ۱۳۹۹ ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که ۲هزار و۷۰۰ میلیارد تومان آن وصول شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان راهداری و حملونقل جادهای املاک و یا زمینی ندارد، گفت: ما تنها یک ساختمان فرهنگی، آموزشی و رفاهی در خیابان فرشته داریم که این باشگاه در اختیار تمامی راهداران و کارکنان سازمان راهداری است و یک ساختمان اداری هم بعد از ادغام سازمان راهداری و حملونقل جادهای در اختیار ما قرار گرفته است. ما اگر زمین مازادی داشته باشیم، طبق قانون جهش تولید مسکن باید در اختیار قرار دهیم.
امانی با اشاره به تخصیص قیر به پروژههای سازمان راهداری با توجه به افزایش جهشی قیمت این کالا گفت: یکی از مشکلات و معضلات دستگاههای عمرانی از جمله سازمان راهداری موضوع قیر است و اگر مشکل تخصیص قیر حل شود بسیاری از پروژهها به مرحله اجرا میرسند.