جزئیات شرایط ترخیص موتورسیکلتها از پارکینگ
جزئیات شرایط ترخیص موتورسیکلتها از پارکینگ

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: برای ترخیص موتورسیکلت ها از پارکینگ امکان تقسط جرایم وجود دارد و همچنین حداقل قیمت پارکینگ محسابه می شود. سردار سید کمال هادیانفر اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلاتی که در بحث توقیف وسایط نقلیه بود، بحث موتورسیکلت‌های رسوبی بود که بیش از ۸ تا […]

 

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: برای ترخیص موتورسیکلت ها از پارکینگ امکان تقسط جرایم وجود دارد و همچنین حداقل قیمت پارکینگ محسابه می شود.
سردار سید کمال هادیانفر اظهار کرد: یکی از مشکلات و معضلاتی که در بحث توقیف وسایط نقلیه بود، بحث موتورسیکلت‌های رسوبی بود که بیش از ۸ تا ۹ سال در پارکینگ‌ها متوقف شده بودند.
وی ادامه داد: عمده دلیل توقف این موتورسیکلت‌ها هم تخلفات راهنمایی و رانندگی بود یا اینکه با دستور قضائی و تشخیص مأموران در پلیس آگاهی، این موتورسیکلت‌ها توقیف شده بودند.
به گفته رئیس پلیس راهور ناجا، در ۳۲ استان کشور بالغ بر ۸۳۷ هزار موتورسیکلت رسوبی وجود دارد.
هادیانفر بیان کرد: افرادی که از سال ۹۰ تا ۹۸ موتورسیکلت‌هایشان در پارکینگ توقیف شده است، به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و مراحل ترخیص را انجام دهند. هر ترخیص کمتر از یک ساعت زمان می‌برد البته اگر تمامی مدارک مانند کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت و … همراه مالک یا متصرف باشد. (مدارک لازم در ورودی دفاتر پلیس ۱۰+ نصب می‌شود).
وی تأکید کرد: این طرح از فردا آغاز و طی دو ماه انجام می‌شود. نرخ‌های مصوب پارکینگ، همان نرخ پارکینگی است که هیئت وزیران در سال ۹۴ تصویب کرده است و بیشترین نرخ ۷۲۴ تومان در تهران و کمترین نرخ ۱۸۰ تومان است.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: ساعت کار پارکینگ‌ها و دفاتر پلیس ۱۰+ تا ساعت ۱۶ افزایش یافته و طرح تقسیط برای ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی هم اجرا می‌شود.

پهلو گیری کشتی ۴۲ هزار تنی روغن خام خوراکی در بندرعباس

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از پهلوگیری کشتی ۴۲ هزار تنی روغن خام خوراکی در بندرعباس خبرداد.
علی صالحی اعلام کرد: با دستور قضائی اقدامات لازم به منظور پهلو گیری کشتی ۴۲ هزار تنی حامل روغن خام خوراکی در بندرعباس انجام و مواد اولیه مورد نیاز برای تعداد زیادی از کارخانه‌های تولید روغن در سراسر کشور تأمین شد.
رئیس شورای قضائی استان هرمزگان تصریح کرد: در بازدید صورت گرفته از بندر شهید رجایی بندرعباس و پس از کسب اطلاع از مشکل به وجود آمده برای ترخیص محموله بزرگ روغن‌های خام وارداتی که مواد اولیه بسیاری از کارخانه‌های تولید روغن در سراسر کشور را تشکیل می‌دهد، دستورات صریح قضائی به منظور رفع موانع موجود صادر شد.
وی خاطر نشان کرد: عدم پهلوگیری کشتی حامل این محموله در بندر شهید رجایی بندرعباس ناشی از اختلاف مالی میان شرکت صادرکننده وشرکت غله بوده است که با توجه به حجم زیاد روغن وارداتی موجود در کشتی و مسائل به وجود آمده که باعث شده بود کشتی مذکور به مدت ۳ ماه بلاتکلیف رها شده و محموله روغن آن روی دریا نگهداری و در معرض خطر تضییع قرار گیرد، مقرر گردید، در سریع‌ترین زمان ممکن جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مربوطه و با حضور نمایندگان شرکت غله و وکیل کاپیتان کشتی برگزار شود و در اسرع وقت با مشخص شدن وضعیت این روغن‌ها، نسبت به تخلیه کامل آن اقدام گردد.

 

 

افزایش حساسیت شهروندان نسبت به آلودگی هوا

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تأکید بر اینکه در آلودگی هوای پایتخت دو عامل «میزان تولید آلودگی» و «مقدار خروج این آلودگی از طریق تهویه طبیعی» مؤثر است، گفت: اگر تناسب هر کدام از این عوامل به هم بریزد، آلودگی هوا افزایش می‌یابد.
حسین شهیدزاده با اعلام اینکه از بیستم تا بیست و هفتم مهر امسال، ۸ روز پشت سر هم، باد مؤثری که بتواند آلودگی را از هوای تهران خارج کند نداشتیم، افزود: در این ۸ روز به علاوه یک روز دیگر در مهر، متوسط روزانه سرعت وزش باد در تهران دو متر بر ثانیه بود. وی با اشاره به اینکه به همین علت، آلاینده‌های هوای تهران انباشته شده و غلظت آلودگی بالا رفت، اظهار کرد: مهر امسال با ۹ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، هوای تهران نسبت به پارسال آلوده‌تر بود اما در ده سال گذشته، چهار مهر دیگر داشتیم که وضعیت هوا نامطلوب‌تر از مهر امسال بود و روزهای ناسالم حتی به ۲۰ روز می‌رسید.
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه قبلاً شهروندان در مقابل آلودگی هوا خیلی حساس نبودند، مگر اینکه شاخص آلودگی هوا از ۱۵۰ رد می‌شد و شرایط برای همه ناسالم می‌شد، تصریح کرد: اما الان به محض اینکه شاخص از ۱۰۰ رد شده و شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود، همه حساس می‌شوند که البته از این حساسیت و مطالبه مردمی استقبال می‌کنیم و آن را یک دست آورد مثبت می‌دانیم.