جهش آبرسانی به روستاهای کرمانشاه در راه است
جهش آبرسانی به روستاهای کرمانشاه در راه است

الهه فرهادی به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، ظرف پنج ماه آینده جهش آبرسانی به روستاهای استان را خواهیم داشت. علیرضا کاکاوند در حاشیه آیین افتتاح آبرسانی به روستای مومه‌ای اسلام آبادغرب، در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتبارات خوبی که امسال برای آب روستاهای استان مصوب شده، افزود: در حالیکه سال […]

الهه فرهادی
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، ظرف پنج ماه آینده جهش آبرسانی به روستاهای استان را خواهیم داشت.
علیرضا کاکاوند در حاشیه آیین افتتاح آبرسانی به روستای مومه‌ای اسلام آبادغرب، در جمع خبرنگاران با اشاره به اعتبارات خوبی که امسال برای آب روستاهای استان مصوب شده، افزود: در حالیکه سال گذشته مجموع اعتبارات آب شهری و روستایی ما ۵۲ میلیارد تومان بود، امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب صرفا برای آبرسانی روستاها داریم.
کاکاوند ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر با تخصیص این اعتبارات، بتوانیم جهش آبرسانی به روستاهای کرمانشاه را ظرف حدود پنج ماه آینده رقم بزنیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از تعریف پروژه‌های آبرسانی به بیش از ۴۶۰ روستای استان با این اعتبارات خبر داد و عنوان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، شاخص بهره‌مندی روستاهای کرمانشاه از آب به ۹۰ درصد خواهد رسید و جزو سه یا چهار استان اول کشور خواهیم بود.
وی ابراز امیدواری کرد: برای تابستان سال آینده دغدغه تامین آب روستاهای استان را نداشته باشیم.
کاکاوند خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر تامین آب روستاها، برای حل مشکل کم آبی شهرهای استان نیز اقدامات مهمی انجام شده، بگونه‌ای که بسیاری از نقاط شهر کرمانشاه که در گذشته با چالش آب مواجه بودند، اکنون دیگر مشکلی ندارند.
وی از حفر ۳۱ حلقه چاه از ابتدای امسال در شهرها و روستاهای استان خبر داد و یادآور شد: بخش قابل توجهی از این چاه‌ها تجهیز شده و اکنون وارد مدار است.
به گفته این مسئول، حفر این تعداد چاه در حالی صورت گرفته که طی چهار سال گذشته فقط ۱۳ حلقه چاه در شهرها و روستاهای کرمانشاه حفر شده بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه به وضعیت نامناسب منابع آب استان که عمدتا چاه و چشمه هستند نیز اشاره کرد و گفت: حدود ۸۰ درصد چشمه‌ها را از دست داده‌ایم، بگونه‌ای که یا کامل خشک شده و یا افت دبی قابل توجهی دارند.
کاکاوند اضافه کرد: فقط در چاه‌های میان دربند که یکی از منابع مهم تامین آب شهر کرمانشاه است، هفت حلقه چاه کاملا خشک شده است.

مرکز مطالعات کتاب و کتابخوانی همدان مورد بهربرداری قرار گرفت
همدان/خبرنگار جمله
مرکز مطالعات کتاب و کتابخوانی استان همدان و کتابخانه عمومی سردار شهید حبیب الله مظاهری شهر مریانج پس از ۱۵ سال انتظار با حضور مسئولان ارشد استان و نمایندگان مجلس افتتاح وبه بهر برداری رسید
استاندار همدان در این مراسم، ضمن تاکید بر اهمیت مقام شهدا در ایران به ویژه در استان همدان، گفت: شهرمریانج نقش برجسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران به ویژه انقلاب اسلامی، پیروزی، تداوم و تثبیت ارزش‌های آن داشته است.
سید سعید شاهرخی با اشاره به اینکه مردم استان همدان به ویژه مردم شهر مریانج شایسته هرگونه خدمت هستند افزود: تلاش و اقدامات همه کسانی که به نوع در توسعه شهر مریانج نقش ایفا کرده‌اند، قایل تقدیر و تشکر است.
وی افزود: با توجه به عزم و اراده‌ای که در مجموعه مدیریت استان وجود دارد، و با توجه به اهمیتِ فرصتِ خدمتگزای به مردم، با قدرت و جدیت آنچه مربوط به دولت تدبیر و امید است را تا دقایق آخر تصدی مسئولیت پیگیری و اجرا خواهند شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز با بیان اینکه کتابخانه شهید مظاهری قدمتی ۵۰ ساله دارد اظهار داشت: این بنا سال ۱۳۵۰ با زیر بنای ۱۲۰ متر مربع احداث شده و خدمات لازم در عرصه کتاب خوانی را به مردم ارائه میداد.
عاطفه زارعی با بیان اینکه با توجه به نیاز مردم شهر مریانج طرح توسعه این مجموعه مورد توجه قرار گرفته و بنای جدید در سال ۸۶ کلنگ‌زنی شد گفت:پس از اجرای مباحث عمرانی در فروردین سال ۹۷ این پروژه برای تکمیل و تجهیز به اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان واگذار شد.
وی افزود: این پروژه با مشارکت بنیاد برکت و اعتبارات ملی و استانی احداث شده واعتبار اجرای این طرح پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که ۱۶۰ میلیون تومان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ۳۴۰ میلیون تومان توسط بنیاد برکت هزینه شده است.
زارعی گفت: همچنین سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل تملک و دارایی تامین شده و ۲ میلیارد تومان نیز برای تجهیز سالن آمفی تئاتر آن هزینه شده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان به خصوص شهدای عملیات ۱۱ شهریور در تشریح این عملیات گفت: در کتاب دفاع مقدس این عملیات به عنوان عملیات شهیدان رجایی و باهنر آمده است و در همدان به عملیات ۱۱ شهریور معروف است.