حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک تکلیف اسلامی، انقلابی و ملی است
حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک تکلیف اسلامی، انقلابی و ملی است
سردار یوسفعلی‌زاده گفت: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک تکلیف اسلامی، انقلابی و ملی است و همه وظیفه دارند پرچم دفاع مقدس را که موجب عزت مردم ایران اسلامی شده را برافراشته نگهدارند

سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پنجمین آیین ملی تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت خراسان رضوی که با حضور فرماندهان ارشد نیرو‌های نظامی و انتظامی امروز (چهارشنبه) در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: با عنایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، امسال برای پنجمین سال آیین سراسری تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت و همچنین فعالین حوزه نشر ارزش‌های این حماسه جاوید متشکل از برادران و خواهران در حال برگزاری است.
وی افزود: این سنت حسنه سال‌ها جریان دارد، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی با ورود به این حوزه این حقیقت را به رهروان شهدا و خادمین مردم متذکر شدند که نباید نسبت به حماسه‌سازان دفاع مقدس دچار غفلت شد و آنها را فراموش کرد بلکه با تکریم و تجلیل آنها قدردان مجاهدت‌هایی که در دوران دفاع مقدس داشته‌اند، باشیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: هر سال برای تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت یک میلیون نفر در سطح کشور هدفگذاری می‌شوند که سهم خراسان رضوی بین ۱۰۰ هزار تا ۱۱۰ هزار پیشکسوت است.
این مسئول گفت: امسال از ابتدای سال تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در جای‌جای استان در دستور کار دستگاه‌ها، ساختار‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد قرار گرفته است و در ۴۴ مناسبت ملی دفاع مقدس و مقاومت نسبت به این مهم اهتمام شده که نقطه اوج آن در هفته دفاع مقدس است.
سردار یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و همراهی فرماندهان، مسئولین و مدیران استانی و شهرستانی آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در تمام مراکز شهرستان‌ها، شهر‌ها و بخش‌ها برگزار می‌شود که پیش‌بینی شده همزمان با مراسم امروز در مرکز استان، ۳۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت در سطح خراسان رضوی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به گسترش نیرویی در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان، ابراز داشت: در سطح استان حدود سه هزار نفر به صورت داوطلبانه در ساختار‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ستاد گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت، هیئت‌امنای شهدای گمنام و شورا‌های مشورتی ماموریت نشر ارزش‌های دفاع مقدس را دنبال می‌کنند.
این مسئول تاکید کرد: حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک وظیفه و تکلیف اسلامی، انقلابی و ملی است و همه وظیفه دارند پرچم دفاع مقدس را که موجب عزت و سربلندی ما شده را برافراشته نگهدارند؛ بر همین اساس پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت که مایه چشم روشنی هستند همچون دوران پرافتخار دفاع مقدس، برای تحقق این مهم به میدان بیایند و نقش‌آفرینی کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: عده‌ای در دنیا نمی‌خواهند پرچم جهاد، دفاع و مقاومت در اهتزاز باشد، اما به کوری چشم دشمنان این پرچم را بر دوش داریم و نخواهیم گذاشت حماسه دفاع مقدس دچار تحریف و فراموشی قرار گیرد

  • نویسنده : زهره وحیدی