حق مسکن ۵۵۰ هزار تومانی کارگران ابلاغ شد
حق مسکن ۵۵۰ هزار تومانی کارگران ابلاغ شد

  معاون اول رئیس جمهور حق مسکن ۵۵۰ هزار تومانی کارگران را به وزیر کار ابلاغ کرد. محمد مخبر معاول اول رئیس جمهور در نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش حق مسکن را ابلاغ کرد. هیأت وزیران در جلسه ۱۱ خرداد […]

 

معاون اول رئیس جمهور حق مسکن ۵۵۰ هزار تومانی کارگران را به وزیر کار ابلاغ کرد.

محمد مخبر معاول اول رئیس جمهور در نامه‌ای به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش حق مسکن را ابلاغ کرد.

هیأت وزیران در جلسه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ به پیشنهاد شورای عالی کار و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد ماده ۲ اصلاحی قانون راجع به طبقه بندی مشاغل و برای کمک هزینه مسکن کارگری-مصوب ۱۳۷۰- تصویب کرد.

کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ماهانه مبلغ ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (۵۵۰ هزار تومان) تعیین می‌شود.

در حالی هیأت وزیران حق مسکن را ۵۵۰ هزار تومان تعیین کرده که این مؤلفه در شورای عالی کار ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده بود.

 

اعلام شماره تلفن همراه جهت پیگیری حادثه قطار مشهد-یزد

وزیر راه و شهرسازی نوشت: برای پیگیری ۲۴ ساعته سانحه قطار مشهد-یزد، شماره تلفن همراه برای پیگیری کم کاری‌ها اعلام می‌شود.

رستم قاسمی در صفحه شخصی خود در پیام‌رسان توئیتر، یک شماره تلفن همراه مستقیم را برای پیگیری ۲۴ ساعته سانحه ریلی پیش آمده برای قطار مشهد-یزد اعلام کرد.

او نوشت: به همکارانم دستور دادم به صورت ۲۴ ساعته پیگیر درمان مجروحان و تشییع باشکوه عزیزان از دست رفته باشند. همچنین راه ارتباطی مستقیم با بنده شماره همراه ۰۹۰۵۷۷۷۷۵۵۷ است که در سریع‌ترین زمان ممکن از طریق مدیرکل حوزه وزارتی موارد کم‌کاری در پیگیری به اینجانب انتقال داده خواهد شد.

در پی حادثه قطار مشهد-یزد که روز ۱۸ خرداد رخ داد، وزیر راه و شهرسازی دستور تشکیل ستاد ویژه به منظور پیگیری دلایل حادثه خروج قطار از ریل را نیز صادر کرده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد؛

انجام تمامی عملیات وارسی فرودگاه‌های کشور برای اعزام حجاج

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تمامی عملیات وارسی و بررسی فرودگاه‌های کشور برای اعزام حجاج انجام شده است.

حمید رضا سیدی گفت: عملیات وارسی برای پرواز‌های حج و جلسات بررسی آخرین روند اعزام، انجام شده است و اگر دستگاهی برای فرودگاه‌های اعزام حجاج نیاز باشد، سریع  آماده می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، هواپیمای فلایت چک برای بررسی آخرین وضعیت فرودگاه‌ها اعزام شده و تمامی اقدامات در این فرودگاه‌ها صورت گرفته است.

طبق اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ امروز ۴۰ هزار و ۶۴۰ زائر از ۱۷ فرودگاه عملیاتی کشور به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و این پرواز‌ها تا ۱۲ تیر ادامه خواهد داشت.