حمایت همگانی از دولت پزشکیان در قبال تندرو‌ها
حمایت همگانی از دولت پزشکیان در قبال تندرو‌ها
محمد تقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با « جمله» اظهار داشت: مسعود پزشکیان در شرایطی دولتش را رسما شروع کرد که مشاهدات روز‌های رقابتی نشان از این می‌داد که تندرو‌ها هر کاری انجام می‌دهند تا از برنده شدن او جلوگیری کنند که البته همه دیدند، چه شد و چه کسی در روز‌های منتهی به انتخابات نظر اکثریت را جلب کرد و حالا دولت چهاردهم رسماً با مدیریتش شروع به کار کرده است و در این یکی_دو هفته کورسویی از امید به وجود آورده است.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در خلال جلسه‌های رای اعتماد به کابینه، همه دیدند نمایندگان مجلسی که به گروهی خاص وابستگی تشکیلاتی دارند، چقدر تلاش کردند تعدادی از وزرای پیشنهادی رای منفی بگیرند و دولت با ترکیبی نیمه مسولیت را آغار کند آن تلاش‌های مجدانه برا‌ی تخریب پزشکیان و دولتش افکار عمومی را به این نتیجه می‌رساند که چه آن گروهی از تندروها که در دستگاه‌های رسمی عضویت دارند و چه آن تعدادی که فعالیت سیاسیِ غیررسمی دارند، حتما بیکار نمی‌نشینند تا از هر طریقی که ممکن است، دولت پزشکیان را با سیاه نمایی و تخریب و تضعیف کنند. البته آنها خودشان هم می‌دانند ، جایگاهی در جامعه ندارند و اکثریت مردم توجهی به دیدگاهی که دارند، نشان نمی‌دهند.
این چهره حوزوی افزود: نکته امیدوارکننده چیزی جز این نیست که شعار وفاق ملی پزشکیان در دیدگاه سطوح مختلف جامعه و ارکان حاکمیتی جدی گرفته شده است؛ بنابراین اراده جمعی نظرش این است که از دولت پزشکیان در قِبال طیف رادیکال باید پشتیبانی شود تا از این طریق دولت چهاردهم بتواند در فضایی آرام و بعد دور از هر دست‌اندازی به رتق و فتق امور بپردازد و در راستای تزریق آرامش به جامعه و بالا رفتن اعتماد عمومی به سیستم قدم‌های مثبت و گره‌گشایی بردارد.
به گفته وی، مسعود پزشکیان در این مدتی که از روز اعلام رسمی نتیجه انتخابات می‌گذرد، هیچ تغییری در دیدگاه‌هایش‌ مشاهده نمی‌شود و طبق آنچه در ایام تبلیغاتی بیان می‌کرد، همچنان از دادن وعده‌های توخالی پرهیز می‌کند و با رفتاری که در تعیین اعضای کابینه داشت،‌ نشان داد که به تحقق وفاق ملی اعتقادی قلبی و عملی داشت تا این شیوه امیدواری به اصلاح امور را پررنگ کند.
این چهره حوزوی همچنین توضیح می‌دهد: بحث فیلترینگ، معضل بیکاری، مطالبات انباشته بازنشستگان و فرهنگیان و البته گرانی سرسام‌آور اقلام مورد نیاز مردم ذهن جامعه را به طور جدی مشوش کرده است که این آشفتگی مسوولیت دولت پزشکیان را چند برابر سخت‌تر و مهم‌تر کرده است. در نتیجه باید اذعان داشت، هیچ عذر و بهانه‌ای از دولتمردان دوره جدید قوه مجریه پذیرفتنی نیست. پس باید همه کوشش خود را برای تحقق کارآمدی به کار بگیرند.
فاضل میبدی بر پایان یادآور شد: اینه مقام اعظم رهبری از پزشکیان و دولتش حمایتی همه‌جانبه داشتند، می‌تواند برای دولتمردان سرمایه‌ای عظیم باشد و همچنین بخش زیادی از تلاش برای کارشکنی را خنثی کند.