خریبین و السومة به تیم ملی سوریه دعوت شدند
خریبین و السومة به تیم ملی سوریه دعوت شدند

نزار محروس سرمربی تیم ملی سوریه اسامی ۴۳ بازیکن را برای دو دیدار برابر ایران و امارات به اردوی تیم ملی این کشور دعوت کرد. تیم ملی فوتبال سوریه خود را برای آغاز رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می کند. روز گذشته فدراسیون فوتبال سوریه موفق شد پس از مذاکره با همتایان […]

نزار محروس سرمربی تیم ملی سوریه اسامی ۴۳ بازیکن را برای دو دیدار برابر ایران و امارات به اردوی تیم ملی این کشور دعوت کرد.
تیم ملی فوتبال سوریه خود را برای آغاز رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می کند. روز گذشته فدراسیون فوتبال سوریه موفق شد پس از مذاکره با همتایان خود در قطر، مجوز اردوی کوتاه مدتی پیش از مصاف با ایران در دوحه را کسب کند.
به همین دلیل، نزار محروس سرمربی تیم ملی سوریه اسامی ۴۳ بازیکن را به اردوی آماده سازی در دوحه دعوت کرد که انتظار می رود این اردو بدون حضور لژیونرها برگزار می شود چرا که زمان برگزاری آن خارج از روزهای فیفا است.
در لیستی که نزار محروس اعلام کرده، نام عمر خریبین ستاره تیم الوحده دیده می شود که پس از مدت ها به اردوی تیم ملی سوریه دعوت شد. این بازیکن پس از درگیری لفظی با نبیل معلول سرمربی قبلی سوری ها، از تیم ملی کنار گذاشته شد.
علاوه بر این، عمر السومة مهاجم خطرناک تیم الاهلی عربستان نیز به اردوی تیم ملی دعوت شده است. این بازیکن دو شب پیش در جریان دیدار برابر الحزم دچار آسیب دیدگی شد و انتظار می رود در دیدار برابر ایران غایب باشد ولی با این وجود، نزار محروس این بازیکن را به تیم ملی دعوت کرده به امید اینکه السومة با کمک کادر پزشکی بتواند به بازی های تیم ملی سوریه برسد.
قرار است در جریان اردوی سوری ها، آنها یک بازی دوستانه با الجزایر برگزار کرده و پس از آن، راهی تهران شده تا در نخستین دیدار خود از مرحله انتخابی جام جهانی در تاریخ ۱۱ شهریور به مصاف تیم ملی ایران بروند.
پرسپولیس- فرشاد؛ پیشنهادی داده نشد
در شرایطی که شایعاتی درباره بازگشت فرشاد احمدزاده به پرسپولیس شکل گرفته، این بازیکن مدنظر سرخپوشان قرار ندارد.
فرشاد احمدزاده که در بازگشت از لیگ لهستان بار دیگر به جمع پرسپولیسی‌ها پیوست، در ادامه با نظر یحیی گل‌محمدی قراردادش را با این تیم فسخ کرد و راهی فولاد خوزستان شد.
فولاد اما یک بازگشت فنی فوق‌العاده برای این بازیکن محسوب شد و او توانست بار دیگر با نمایش فنی و کیفی خود توجه لیگ را جلب کرده و حتی تا یکقدمی حضور در استقلال نیز پیش برود اما در ادامه کار را با خوزستانی‌ها ادامه داد تا با قهرمانی حذفی لیگ بیستم را به پایان برساند.
طی روزهای اخیر اما شایعاتی درباره بازگشت این بازیکن به پرسپولیس بار دیگر شدت گرفته اما در شرایط کنونی وبا توجه به ترافیک خط میانی سرخها بعید است این اتفاق نهایی شود. احمدزاده که قراردادش با فولاد به پایان رسیده، پیشنهادی از پرسپولیس ندارد و باید او را یکی از بازیکنان قطعی سپاهان و محرم نویدکیا در فصل آتی دانست که قرار است راهی اصفهان شود.
سپاهان پیروز شد؛ پرسپولیس بی‌خیال مغانلو شد
باشگاه پرسپولیس دست از تلاش برای جذب قطعی شهریار مغانلو برداشت تا این بازیکن نزدیکتر از قبل به تیم اصفهانی شود.
شهریار مغانلو که در زمستان سال گذشته با قراردادی قرضی از سانتاکلارا پرتغال به پرسپولیس پیوست پس از قهرمانی با سرخپوشان در لیگ برتر بیستم منتظر تصمیم باشگاه پرتغالی برای آینده فوتبالی خود شد.
سانتاکلارا که فکرش را نمی‌کرد با جذب مغانلو به ارزش ۱۷۰ هزار یورو بتواند سودی چند برابری از بازگشت او به فوتبال ایران داشته باشد پس از انتقال قرضی او در ازای دریافت ۵۰ هزار دلار از پرسپولیس برای فصل گذشته، حالا با باشگاه سپاهان وارد مذاکرات چند برابری شده است.
سانتاکلارا برای اینکه مغانلو را به سپاهان بدهد مبلغ ۵۰۰ هزار دلار برای ارائه رضایت‌نامه همراه با معاوضه او با محمد محبی را ارائه کرد که با موافقت محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان همراه شده است.
باشگاه پرسپولیس که با درخواست یحیی گل محمدی سرمربی این تیم متمایل به حفظ مغانلو شده بود خواستار تخفیف باشگاه پرتغالی شد تا مهاجم خود را حفظ کند اما مسئولان سانتاکلارا نه تنها ارزش صدور رضایت‌نامه او را کم نکردند بلکه آن را افزایش دادند تا سرخ‌ها حتی نتوانند پاسخ دیگری به این درخواست بدهند.
از این رو جعفر سمیعی با هماهنگی یحیی گل محمدی قید حفظ مغانلو را زدند تا این بازیکن طبق قرار قبلی در آستانه پیوستن به سپاهان قرار بگیرد.
واکنش تند دروازه‌بان ذوب‌آهن به جذب فرعباسی
دروازه‌بان ذوب‌آهن در واکنش به جذب حبیب فرعباسی پست تندی را منتشر کرد.
حبیب فرعباسی دروازه‌بان فصل گذشته تراکتور که در نفت مسجدسلیمان سابقه همکاری با مهدی تارتار را دارا است، امروز با عقد قراردادی رسمی به ذوب‌آهن پیوست.
حضور فرعباسی در ذوب‌آهن اما واکنش تندی را از سوی مهدی امینی دروازه بان دیگر تیم اصفهانی در پی داشت. امینی که در هفته های آخر لیگ سال گذشته به جای شهاب گردان محروم در ترکیب تیمش بازی کرد وعملکرد خوبی هم داشت حالا از حضور فرعباسی دلخور شده و در اینستاگرامش به این موضوع واکنش نشان داد.
مهدی امینی نوشت: «باید ادامه بدم، باید جلو برم… یاد گرفتم اگر نمی‌تونم پرواز کنم، قدم‌زنان برم. اگر نمی‌توانم قدم بردارم، سینه‌خیز برم! اما با تمام وجودم ادامه بدم.»
طعنه تند او به ذوب‌آهنی‌ها در پایان متنش است: «فوتبالیست اصفهانی تو شهر خودش اینقدر غریبه که هیچ کجای دنبال ندیدم(حرف دل)»
این واکنش امینی به حضور فرعباسی درشرایطی اتفاق افتاده که روابط او و مهدی تارتار از سال گذشته تیره و تار شده بود. امینی پارسال در پیکان حضور داشت و در هفته های پایانی لیگ نوزدهم هم برای این تیم به میدان رفته بود اما با حضور مهدی تارتار دیگر در ترکیب خودروسازان قرار نگرفت. در نهایت نیم فصل هم امینی این تیم را ابتدا به مقصد ماشین سازی و بعد به مقصد ذوب‌آهن ترک کرد.
حالا که امینی در ذوب‌آهن حضور دارد بار دیگر مهدی تارتار به اصفهان رفته وجذب فرعباسی نیز باعث ناراحتی کاپیتان و دروازه‌بان سابق تیم امید ایران شده است.
با این شرایط به نظر می‌رسد جدایی امینی از ذوب‌آهن قطعی است و او باید در تیم دیگری فوتبالش را ادامه بدهد.
اسکوچیچ و تماشای یک بازی به صورت ویژه
تیم ملی در اولین مسابقه خود در دور نهایی مقدماتی جام جهانی به احتمال قوی ۱۱ شهریور در استادیوم آزادی تهران میزبان سوریه خواهد بود.
تیم ملی به این بهانه از ۳ شهریور در تهران اردوی تدارکاتی خود را آغاز می کند و ۸ شهریور در یک بازی درون اردویی به مصاف هم می رود. به واقع تیم ملی پیش از بازی با سوریه دیدار تدارکاتی نخواهد داشت. اما تلاش های فدراسیون فوتبال سوریه منجر به تدوین یک بازی دوستانه برای سوری ها شده است. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال سوریه تیم ملی این کشور پنج شنبه هفته جاری در دوحه با الجزایر مسابقه خواهد داد.
اسکوچیچ و دستیارانش این بازی را به دقت به تماشا خواهند نشست تا با آخرین شناخت از تیم ملی سوریه تیم ملی را برای این بازی آماده کنند. احتمال سفر یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی به دوحه برای تماشای این بازی از نزدیک کم است اما کادر فنی تیم ملی به اتفاق فیلم این مسابقه را تماشا خواهند کرد. کادر فنی تیم ملی در روزهای اخیر فیلم دیدارهای لژیونرها را به تماشا نشسته اند تا بر این اساس لیست تیم ملی برای بازی با سوریه تدوین شود.