خوشبختی در ضربات پنالتی؛ اسپانیا قهرمان لیگ ملت‌های اروپا شد
خوشبختی در ضربات پنالتی؛ اسپانیا قهرمان لیگ ملت‌های اروپا شد
دیدار فینال به ضربات پنالتی کشیده شد. اسپانیایی‌ها در این ضربات بهتر از کرواسی عمل کردند و با کسب عنوان قهرمانی، دست نسل طلایی کرواسی را خالی گذاشتند.

تیم ملی اسپانیا با پیروزی مقابل کرواسی که در ضربات پنالتی به دست آمد قهرمان لیگ ملت‌های اروپا شد. دو تیم کرواسی و اسپانیا پس از برتری مقابل هلند و ایتالیا، از ساعت ۲۲:۳۰ دیشب دیدار نهایی لیگ ملت‌های اروپای سال ۲۰۲۳ را برگزار کردند. در نیمه اول در دقیقه ۹ بازی روی اشتباه بازیکنان کرواسی موقعیت مناسبی برای گاوی ایجاد شد اما هافبک اسپانیا با بی‌دقتی و در حالی که می‌توانست هم‌تیمی‌های خود را صاحب توپ کند، با شوتی آرام موقعیت را از دست داد.

در ادامه کروات‌ها به بازی سوار شدند و در دقیقه ۲۲ روی پاس بلندی که به کراماریچ رسید، او در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما لاپورت به زیبایی مانع گلزنی مهاجم کرواسی شد. در دقیقه ۳۰ روی پاس زیبای مودریچ، اونای سیمون ضربه سر پریشیچ را مهار کرد. بازی در این نیمه با برتری محسوس کرواسی همراه بود و آن‌ها از سمت راست اسپانیا حملات متعددی ترتیب دادند. بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در نیمه دوم کرواسی باز هم تهاجمی‌تر بود و در حالی که اسپانیا عقب نشسته بود، آن‌ها در تلاش برای ایجاد موقعیت گلزنی بودند. در دقیقه ۵۰ روی حرکت انفرادی پریشیچ توپ به ایوانیوشک رسید ولی این بازیکن نتوانست از موقعیت ایجاد شده استفاده مطلوبی کند. دقایقی بعد لاروخا با ضربه سر موراتا به دروازه کروات‌ها نزدیک شد. در دقیقه ۶۵ شوت خطرناک رودری از کنار دروازه لیواکوویچ عبور کرد.

اسپانیا در دقایق پایانی جلو آمده بود و حملاتی را ترتیب داد. فابین رویز روی خروج خطرناک لیواکوویچ تا نزدیکی گلزنی پیش رفت. دقیقه ۸۴ مهم‌ترین موقعیت بازی رقم خورد. آنسو فاتی در چند قدمی دروازه کروات‌ها می‌توانست گلزنی کند اما شوت آرام او را پریشیچ دفع کرد. بازی در وقت‌های معمول مساوی شد تا کرواسی برای دومین بازی متوالی ۱۲۰ دقیقه بازی کند.

در وقت اضافه اول خستگی کرواسی مشهود بود ولی باز هم آن‌ها می‌توانستند روی پاس کواچیچ به مایر به گل برسند اما ناچو مانع شد. تلاش دو تیم در نیمه دوم وقت‌های اضافه هم نتیجه‌ای نداشت تا بازی به ضربات پنالتی بکشد. اسپانیا با درخشش اونای سیمون در ضربات پنالتی قهرمان شد. مایر و پتکوویچ برای کرواسی و لاپورت برای اسپانیا پنالتی‌های خود را از دست دادند.