معاون وزیر راه وشهرسازی در جلسه هم اندیشی با معاونان، مدیران کل، مجریان و مدیران حوزه های طرح های شرکت در استان ها اظهار داشت: با توجه به اهمیت بهره مندی از مزایای کریدور شمال- جنوب کشور و استفاده حداکثری از ظرفیت های سرزمینی، اولویت بندی و پیگیری پروژه ها، تعامل با مسئولان استانی و […]
معاون وزیر راه وشهرسازی در جلسه هم اندیشی با معاونان، مدیران کل، مجریان و مدیران حوزه های طرح های شرکت در استان ها اظهار داشت: با توجه به اهمیت بهره مندی از مزایای کریدور شمال- جنوب کشور و استفاده حداکثری از ظرفیت های سرزمینی، اولویت بندی و پیگیری پروژه ها، تعامل با مسئولان استانی و مدیریت چالش ها از سوی مدیران در حوزه های شرکت ساخت وتوسعه توصیه می شود.
به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی صبح امروز در جلسه هم اندیشی با معاونان، مدیران کل، مجریان و مدیران حوزه های طرح های شرکت در استان ها با تاکید بر مهندسی اصولی در حوزه اعتبارات و طرح ها اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۲ طرح در بخش بزرگراهی، ۳۶ طرح در حوزه ریلی و ۲۳ طرح در بخش آزادراهی در قالب ۳۶۳ پروژه در کشور در حال احداث است.
وی با اشاره به ۱۳۷۰ قرارداد اجرایی در شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: ارزش این قراردادها ۶۶ هزار میلیارد تومان است که ارزش روز آن ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود و تحقق اهداف کمی مستلزم اولویت بندی و برنامه ریزی اصولی پروژه ها و تلاش برای تامین اعتبار لازم از منابع مختلف است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین افتتاح ۲۹۳ کیلومتر آزادراه در سالجاری را عملکردی شاخص و یک رکورد اعلام کرد و افزود: متوسط طول بهره برداری سالانه از آزادراه های کشور ۸۸ کیلومتر است و در صورت افتتاح این میزان آزادراه رشد ۲٫۵ برابری در این حوزه
به ثبت می رسد.
خادمی تکمیل کریدورهای شمال- جنوب کشور را مهم ترین اولویت توسعه شبکه حمل ونقل دانست و گفت: تکمیل کریدور شمال- جنوب علاوه بر توسعه ترانزیت ملی و بین المللی در کشور و استفاده از ظرفیت های سرزمینی، یک منبع درآمد پایدار و مطمئن برای ایران در دنیای امروز
به حساب می آید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت ارتقاء کیفی ساخت راه ها تاکید کرد: با در نظر گرفتن هزینه های بالای ساخت پروژه های راهسازی کشور توصیه می شود به منظور افزایش عمر متوسط جاده ها آزمایش گرهای توانمند، ناظران پروژه با تجربه و متخصص و روسای کارگاه های کارآمد برای پروژه ها انتخاب شود. همچنین برگزاری دوره های آموزشی نیز در راس برنامه های حوزه ها قرار گیرد.مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از مدیران حوزه های طرح های شرکت ساخت در استان ها گفت: یکی از مهمترین وظایف مدیران حوزه ها در هر استان تعامل قوی و سازنده با مسئولان استانی است تا با ارایه مستندات از چرایی اهمیت تکمیل پروژه ها، گزارش میزان پیشرفت طرح ها و لزوم تخصیص اعتبار مورد نیاز، اقدامات لازم برای تأمین منابع مالی و تسریع در تکمیل
پروژه ها صورت گیرد.
در این جلسه شاپور پولادی، معاون توسعه مدیریت و منابع عملکرد شرکت ساخت در حوزه ارزیابی ها، هزینه های دادرسی، پرونده های حقوقی و … را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همکاری صمیمانه کارشناسان حقوقی در استان ها موجب شده است بیش از ۹۰ درصد ارزیابی ها بدون ارجاع به تهران در داخل استان ها پیگیری شود و مدیران حوزه ها در جریان کل فرآیند مسیر پرونده های حقوقی قرار دارند و این موضوع بسیاری از مشکلات را حل کرده و روند اجرای کارها را تسریع بخشیده است.
معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها نیز در این جلسه با اشاره به افتتاح راه آهن زاهدان- خاش وتکمیل راه آهن بستان آباد- خاوران در سال گذشته اظهار داشت: قابلیت بهره برداری از ۴ پروژه ریلی به طول ۴۰۰ کیلومتر در سالجاری وجود دارد که با همکاری حوزه ها این اقدام می تواند نقطه عطفی در تاریخ ساخت راه آهن در کشور به ثبت رسد.
عباس خطیبی همچنین از عقد قرارداد احداث ۷۰۰ کیلومتر مسیر ریلی جدید در قالب ۶۰ قرارداد جدید خبر داد و گفت: این اقدام با توجه به حجم سنگین کار از مرحله برآورد تا انتخاب مشاوران طی حداکثر چهار ماه نمونه مثال زدنی در وزارت راه وشهرسازی و سایر وزارت خانه ها است که با همکاری مستمر حوزه ها به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح های ریلی در هفت یا هشت استان کشور خواهیم بود.
معاون ساخت وتوسعه بزرگراه ها نیز از مدیران حوزه ها خواست تا به منظور جلوگیری از تاخیر در عملیات اجرایی پروژه ها، استفاده از سایر روش های تامین منابع به ویژه از محل های ماده ۵۶، تهاتر نفت، بانک ها و… را با جدیت پیگیری کنند و نسبت به ارسال صورت جلسات قطعی پروژ ها سرعت عمل بیشتری را به کار ببندند.
محمد رضا کدخدا زاده مدیران و پرسنل قوی و کارآمد در حوزه ها را مساوی با پیشرفت شاخص عملیات اجرایی پروژه ها اعلام کرد و گفت: مدیریت چالش های پیش رو در هر استان یکی از رموز موفقیت در برون رفت از مشکلات و افزایش سرعت اجرای طرح ها با رعایت استانداردهای
روز دنیا است.