درخواست ریاض از تهران برای میانجی‌گری با انصارالله یمن
درخواست ریاض از تهران برای میانجی‌گری با انصارالله یمن

یک رسانه یمنی ادعا کرد که سعودی ها از ایران درخواست کرده اند که به منظور توقف پیشروی انصارالله یمن میان آن ها وساطت کنند. به گزارش پایگاه خبری الخبر الیمنی، برخی منابع عراقی ادعا کردند که سعودی ها از ایران درخواست کرده‌اند که برای توقف پیشروی نظامی انصارالله یمن در استان مأرب میانجیگری کند. […]

یک رسانه یمنی ادعا کرد که سعودی ها از ایران درخواست کرده اند که به منظور توقف پیشروی انصارالله یمن میان آن ها وساطت کنند.
به گزارش پایگاه خبری الخبر الیمنی، برخی منابع عراقی ادعا کردند که سعودی ها از ایران درخواست کرده‌اند که برای توقف پیشروی نظامی انصارالله یمن در استان مأرب میانجیگری کند.
این پایگاه خبری نوشت: این اقدام‌ در حالی است که عربستان به دنبال ازسرگیری روابط با ایران است و دیدارهایی میان مسئولان عالی رتبه دو کشور در پایتخت عراق درحال برگزاری است.
منابع عراقی ادعا کرده‌اند: هیات سعودی موجود در عراق از هیات ایرانی درخواست کرده است تا به‌منظور توقف پیشروی حوثی ها در استان مأرب وساطت کند. این منابع گفته اند: هیات ایرانی وعده داده است که درخواست سعودی ها را به وزارت خارجه ایران منتقل کند و با مقامات این کشور آن را مورد بررسی قرار دهند.
در این گزارش ادعا شده است که‌ در پی تغییراتی که در روابط عربستان با کشورهای غربی به وجود آمده است، ریاض اخیرا هیاتی بلند پایه به ریاست عادل الجبیر به بغداد فرستاده است تا درخصوص از سرگیری روابط با تهران رایزنی کند.
بر اساس این گزارش، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان اخیرا ضمن تایید برگزاری چهار دور مذاکره میان تهران و ریاض تاکید کرد که این مذاکرات جدی است.
همچنین، سعید خطیب‌زاده – سخنگوی وزارت امور خارجه ایران – با تأیید برگزاری چهار دور مذاکره با عربستان، گفته بود:‌ توافق هیأت ایرانی و عربستانی این بود که مذاکرات که پشت درهای بسته انجام شود. تلاش داریم که روابط ایران و عربستان به تحقق آرامش، صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس کمک کند.
حکم بازگشت به کار دو کارگر معترض به هفت تپه صادر شد
سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: حکم بازگشت به کار ۲ کارگر معترض شرکت هفت تپه که توسط اسدبیگی اخراج شده بودند، صادر شد.
سید نظام الدین موسوی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:
«همزمان با انتشار اخبار خوشحال کننده از محکومیت مالکان نااهل و فاسد سابق شرکت هفت تپه، با پیگیری که از هفته پیش داشتم؛ حکم بازگشت به کار ۲کارگر معترض این شرکت که توسط اسدبیگی اخراج شده بودند، صادر شد.
‏از همکاری مدیرکل کار استان خوزستان و شهر شوش در این باره تشکر می کنم.»
او در این توییت تصویر حکم هیات حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شوش را منتشر کرد.
واکنش مداخله‌جویانه وزیر خارجه انگلیس به حکم نازنین زاغری
وزیر امورخارجه انگلیس در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه به حکم دادگاه تجدید نظر نازنین زاغری واکنش نشان داد.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، لیز تراس وزیر امورخارجه انگلیس در واکنش به حکم دادگاه تجدید نظر نازنین زاغری که به دلیل اتهامات امنیتی علیه او صادر شده است، واکنش نشان داد و در اظهارات مداخله‌جویانه خود از ایران خواست تا هرچه فوری او را آزاد کند.
لیز تراس در بیانیه خود مدعی شد: تصمیم ایران برای پیگیری اتهامات بی‌اساس علیه نازنین زاغری رتکلیف کاملاً غیرقابل قبول است.
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: هیچ دلیل معتبری برای ادامه حبس زاغری وجود ندارد و او باید به‌طور دائمی آزاد شود. من هر آنچه بتوانم برای کمک به او و خانواده‌اش انجام خواهم داد.
محکومیت یک سال زندان و ممنوع الخروج بودن نازنین زاغری رتکلیف اخیرا در دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شده است. در صورت اجرای این حکم، به گفته همسر خانم زاغری او تا سال ۲۰۲۳ میلادی حق خروج از ایران را نخواهد داشت.
نازنین زاغری در دادگاه بدوی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و یک سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود.
به گفته وکیل مدافع وی، آنها به حکم صادره در دادگاه بدوی اعتراض کردند و پرونده به شعبه ۵۴ تجدیدنظر ارجاع گردید و نهایتاً دادگاه تجدیدنظر رای دادگاه بدوی را عیناً تایید کرده است.
رئیس جمهور دوشنبه شب با مردم سخن می گوید
رئیس جمهور دوشنبه شب بعد از خبر ۲۱ شبکه اول سیما در یک گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم سخن خواهد گفت.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دومین گفت وگوی تلویزیونی با مردم از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، دوشنبه ۲۶ مهرماه بعد از خبر ساعت ۲۱ شبکه اول سیما به صورت زنده و مستقیم با مردم سخن می گوید.
رئیس جمهور در این گفت و گوی زنده تلویزیونی در خصوص مسائل و موضوعات مهم کشور و همچنین برنامه های دولت سیزدهم برای حل مشکلات با مردم گفتگو خواهد کرد.
هجوم دزدان دریایی به نفتکش ایرانی
فرمانده نیروی دریایی ارتش از پهلوگیری ناوگروه رزمی – عملیاتی هفتاد و هفتم این نیرو در بندر صلاله کشور عمان خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش از پهلوگیری ناوگروه رزمی – عملیاتی هفتاد و هفتم این نیرو در بندر صلاله کشور عمان خبر داد. فرمانده نیروی دریایی ارتش یکی از مهمترین اهداف اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به آب های آزاد را تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اهتزاز پرچم کشورمان در پهنه دریاها دانست و افزود: در روزهای گذشته دزدان دریایی با پنج فروند قایق تندرو در خلیج عدن به نفتکش ایرانی هجوم برده و قصد ربایش این کشتی را داشتند که با واکنش سریع ناوگروه نیروی دریایی ارتش مواجه شدند. وی گفت: هدف پهلوگیری ناوگروه نیروی دریایی ارتش در بندر سلاله، ارسال پیام صلح و دوستی و برقراری امنیت در منطقه و همچنین آشنایی با فرهنگ‌ها و تحکیم روابط دریایی و نظامی کشورها است. ناوگروه رزمی- عملیاتی هفتادو هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ برای تامین امنیت خطوط مواصلاتی به‌سوی آب‌های بین المللی در خلیج عدن حرکت کرده است.
ادعای جدید نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادعایی جدید خود علیه کشورمان مدعی شد که “نفوذ ایران” پشت حوادث اخیر در لبنان قرار دارد. نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز در جلسه هفتگی کابینه به طرح ادعاهایی واهی علیه کشورمان پرداخت. به نوشته روزنامه اورشلیم پست، بنت در ادعاهای جدید خود حوادث اخیر در لبنان و همچنین تحولات در عراق را به ایران نسبت داده و مدعی شد که نفوذ ایران پشت این ماجراها قرار دارد. وی در ادامه ادعاهای خود با بیان اینکه حوادث لبنان و عراق را از نزدیک دنبال می‌کند، افزود: در هر دو مورد ما شاهد روندی هستیم که تحت تاثیر نفوذ ایران هستند، خواه حزب‌الله لبنان باشد یا شبه نظامیان شیعه در عراق که در انتخابات اخیر نیز ضربه خورده‌اند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای تلاش ایران برای اعمال نفوذ در این کشورها برای مردم عراق و لبنان آرزوی موفقیت و آینده‌ای بهتر کرد!