درخواست ۴۷۸هزار تن برای دریافت یارانه بیمه
درخواست ۴۷۸هزار تن برای دریافت یارانه بیمه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پایگاه برخط بیمه‌شدگان درمان کشور که در قانون برنامه ششم توسعه به صراحت به آن اشاره شده است، دی ماه امسال با حضور وزیر بهداشت به بهره‌بردای خواهد رسید. مهندس طاهر موهبتی در بیست‌وچهارمین جلسه شورای اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت، با اشاره به اینکه طرح ایجاد پایگاه برخط بیمه […]

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: پایگاه برخط بیمه‌شدگان درمان کشور که در قانون برنامه ششم توسعه به صراحت به آن اشاره شده است، دی ماه امسال با حضور وزیر بهداشت به بهره‌بردای خواهد رسید.
مهندس طاهر موهبتی در بیست‌وچهارمین جلسه شورای اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت، با اشاره به اینکه طرح ایجاد پایگاه برخط بیمه شدگان درمان کشور علی‌رغم اینکه در برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده بود، اما طی دو سال اول بدون بودجه مراحل مقدماتی خود را آغاز کرده بود، گفت: بودجه این طرح امسال تامین شد و با اخذ مجوزهای لازم، پایگاه از حیث تجهیزات و … تکمیل خواهد شد و دی ماه امسال با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی در خصوص مزایای راه‌اندازی این پایگاه، اظهار کرد: با توجه به اینکه اکنون اطلاعات هویتی بیمه شدگان در پایگاه‌های مختلف مانند تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و… متفاوت است، راه‌اندازی این پایگاه جامع کمک می‌کند اطلاعات جامع از یک پایگاه استخراج شود. در این زمینه طبق گفته قانون باید تفاوت‌های میان اطلاعات به حداقل برسد و کلیه دستگاه‌ها مکلفند تا اطلاعات خود را در اختیار این پایگاه قرار دهند که مطابق آن استحقاق سنجی خدمات از طریق این پایگاه انجام می‌شود.
موهبتی ادامه داد: پس از راه اندازی پایگاه اطلاعات، کلیه ارائه دهندگان خدمت باید اطلاعات بیمار را از این پایگاه استعلام کنند که همین امر نشان می‌دهد که همپوشانی‌های بیمه‌ای به حداقل خواهد رسید. البته پیش از رفع همپوشانی، موضوع اعتبار بخشی نیز کنترل خواهد شد و تمام این شرایط مارا به سمت استفاده حداقلی از دفترچه کاغذی خواهد رساند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در ادامه برشماری مزایای این پایگاه اطلاعات، تصریح کرد: در حال حاضر ما اطلاعات حساب انفرادی تک تک افراد در مجموعه خود را نداریم. پایگاه اطلاعات برخط موجب می‌شود خدمات بیمه‌ای با هزینه‌های صورت گرفته برای بیمار در مدت زمان خاصی به او گزارش شود تا از نوع خدمات دریافت شده توسط خودش آگاه شود.