در دوره قبل، عرضه خودرو در بورس کالا به دلایل زیر شکست خورد:
۱. کمبود عرضه نسبت به تقاضای بالا، که باعث کمبود خودرو و افزایش قیمتها شد.
۲. حضور دلالان و سفتهبازان که با خرید و فروش مجدد، قیمتها را بالا نگه داشتند.
۳. مشکلات زیرساختی بورس کالا مثل کندی سامانه و اختلالات فنی که اعتماد مردم را کاهش داد.
۴. آشنا نبودن مردم با فرآیند خرید در بورس که به پیچیدگی و عدم استقبال انجامید.
۵. نوسانات قیمت در بورس که قیمتها را غیرقابلپیشبینی و ناپایدار کرد.
۶. عدم هماهنگی با سیاستهای تنظیم بازار و حمایت نکردن دستگاههای نظارتی.
۷. تغییرات مکرر قانونی که ثبات و اعتماد به این طرح را کاهش داد.