دوباره مردم، دوباره حماسه
دوباره مردم، دوباره حماسه
همچون همیشه، برخلاف آنچه دشمنان ملت و سرزمین عزیزمان ایران بر آن اصرار داشتند و آن هم حضور حداقلی واجدین شرایط رای دادن در صحنه انتخابات بود، مردم ایران روز گذشته حماسه‌ای دیگر آفریدند.

سایه برین روزنامه نگار، همچون همیشه، برخلاف آنچه دشمنان ملت و سرزمین عزیزمان ایران بر آن اصرار داشتند و آن هم حضور حداقلی واجدین شرایط رای دادن در صحنه انتخابات بود، مردم ایران روز گذشته حماسه‌ای دیگر آفریدند.
اکنون نیز که مخاطبان «جمله» در حال خواندن این سطور هستند، ممکن است کاندیدا پیروز اعلام شده یا چیزی به اعلام نام او نمانده باشد. حتی بر فرض دور دومی شدن انتخابات، آنچه هدف اصلی این متن است و البته حائز اهمیت‌ترین نکته است، این است که حضور مردم پای صندوق‌های رای چشمگیر بود و توجه رسانه‌های جهان را به خود جلب کرد. بر اساس آنچه در اخبار رسمی مطرح شده بود، خبرنگاران بی‌شماری از سراسر جهان انتخابات ایران را پوشش دادند. به عنوان مثال، به گزارش مهر، روزنامه حریت (Hürriyet) از آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران خبر داد. این روزنامه در بخش دیگری از گزارش خود به احتمال پیروزی «مسعود پزشکیان» در این ماراتن انتخاباتی پرداخته است.سایت شبکه دولتی تی ار تی (TRT) در خصوص انتخابات امروز ایران نوشت: بر اساس داده‌های مرکز انتخابات وزارت کشور ایران حدود ۶۲ میلیون واجد شرایط رأی هستند. همچنین شهروندان ایرانی خارج از کشور نیز می‌توانند در مراکز انتخاباتی مستقر در ۹۵ کشور جهان به پای صندوق‌های رأی بروند.روند رأی دهی که از ساعت ۰۸:۰۰ صبح به وقت محلی آغاز شده، در ساعت ۱۸:۰۰ پایان می‌یابد، اما در صورت لزوم این مدت قابل تمدید است.
مسعود پزشکیان به عنوان نامزد اصلاح طلبان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، سعید جلیلی دبیرکل پیشین شورای عالی امنیت ملی و مصطفی پورمحمدی وزیر کشور سابق به عنوان نامزد طیف اصولگرا در این انتخابات با هم رقابت می‌کنند.
روزنامه انگلیسی گاردین با انتشار مطلبی به بازتاب برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان پرداخت.روزنامه گاردین در مطلبی نوشت که بیش از ۶۱.۵ میلیون ایرانی بالای ۱۸ سال امروز فرصت دارند تا با شرکت در انتخابات به رئیس جمهور جدید رأی دهند.
این رسانه انگلیسی یادآور شد که انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری پس از درگذشت «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران در سانحه سقوط بالگرد در اواخر اردیبهشت صورت می‌گیرد.خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نوشت مردم ایران امروز با حضور در انتخابات ریاست جمهوری، به نامزد خود برای در اختیار گرفتن زمام قوه مجریه رای می دهند.
به گزارش خبرآنلاین، بنا به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط رای دادن در داخل و خارج کشور هستند. تا لحظه تنظیم متن تعداد دقیق افراد شرکت کننده در انتخابات مشخص نیست اما تمدید چندین باره زمان اخذ رای، نشان دهنده شور انتخابات در کشور و عمل به دستورات و منویات مقام معظم رهبری است که به حضور هرچه پرشورتر در صحنه انتخاب تاکید داشتند.
روزنامه «جمله» رقم خوردن این حماسه بزرگ را به ایرانیان سراسر جهان تبریک می‌گوید.

  • نویسنده : ارسالی از سایه برین