دولت پزشکیان و ضرورت همراهی با ارگان‌ها و حتی احزاب سیاسی
دولت پزشکیان و ضرورت همراهی با ارگان‌ها و حتی احزاب سیاسی
ابوالقاسم رئوفیان، فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با جمله با اشاره به اهمیت همفکری و نظرخواهی از دیگران اظهار داشت: دولت پزشکیان از همان اول فعالیت اصرار زیادی به وفاق ملی و پرهیز از درگیری‌های داخلی داشت که به گواه همگان این رویکرد در نهایت می‌تواند به نتیجه مطلوبِ برنامه‌ها ختم شود. آنهم در شرایطی که بیشتر از هر مقطع دیگری به آن نیازمندیم، بلکه بتوانیم مطالبات به حق جامعه را برآورده کنیم.

دبیرکل حزب ایران گفت: حالا که بنای دولت چهاردهم استفاده از همه پتانسیل بی‌توجه به رویکرد و سلیقه افراد است، بنابراین وزارتخانه‌های مختلف و همچنین دستگاه و ارگان‌های دیگر دولتی می‌توانند با فراخوان عمومی ار همه بخواهند، هم پیشنهاد‌های خود را در خصوص حوزه‌های مختلف مطرح کنند و هم اینکه تصمیم‌های دولت را مورد بررسی و نقد کارشناسی قرار بدهند تا از این طریق امکان اصلاح امور بیشتر شود. به هرحال معلوم است تعداد زیادی از مردم مشکلاتی دارند که لازم است، هرچه زودتر در راستای کاهش دغدغه تدابیر مناسبی اندیشه شود.
این چهره تصریح کرد: دولت پزشکیان مامور به این است که فضای ناامیدی را به امید به اصلاح تبدیل کند که این امر مستلزم توجه به چند امر است که مهمترینش توجه به شاخصِ «کارِ کارشناسی» است. به این معنی که وزرات خانه‌های مختلف دولت بنا را بر رجوع به بدنه کارشناسی جامعه است، چون لزومی ندارد برای اجرای برنامه‌ها حتما سراغ أن‌هایی رفت که عضو رسمی دولت هستند. در واقع اینکه مشکلات مردم کمتر شوند، دلیل خوب و کافی است تا از هر کس یا هر ارگان که می‌تواند در راستای رفع مشکل تاثیرگذار باشد، کمک خواست.
به گفته وی، دولت چهاردهم حتی سراغ احزاب هم برود و از آن‌ها بخواهد، وضعیت موجود را رصد کرده و کاستی‌ها و البته پتانسیل‌های موجود را به دولتی‌ها گوشزد کند. بالاخره حزب‌هایی که به طور جدی فعالیت می‌کنند و به همین دلیل می‌توانند به عنوان بازوی مشورتی کارساز در کنار دولت باشند که این رفتار، ناخودآگاه باعث شکوفایی و تحرک جدی همه احزاب شناخته شده و کمتر شناخته خواهد شد تا با یک تیر دو نشان بزنیم. حل اصولی مسائل و رونق تحزب در ایران.
وی توضیح می‌دهد: لازم می‌دانم درباره دولت به مردم این توصیه را داشته باشم که به تصمیم گیران قوه مجریه فرصت لازم و کافی برای ترمیم فضای کدر فعلی بدهند و مراقب سیاه نمایی‌های عده‌ای باشند که با وجود انسجامی که در کشور شکل گرفته است، همچنان اصرار به کوک کردن ساز مخالف هستند و متاسفانه از آنجایی که عادت به تندروی دارند، حتی برایشان این نکته مهم هیچ اهمیتی ندارد که دولت چهاردهم از سوی مقام معظم رهبری تحت حمایت کامل است. به طوریکه ایشان چند بار فرموده اند؛ موفقیت دولت موفقیت همه است.
بنده امیدوارم چشم شان را به روی واقعیت باز کنند تا بدانند، در برهه فعلی دمیدن بر طبل اختلاف و انشقاق نه به صلاح است و اساسا نتیجه‌ای هم نخواهند گرفت.
رئوفیان در پایان یادآور شد: فضایی که در این سه_چهار ماه شکل گرفته است نشان از این دارد که مسیر اداره کشور تفاوت زیادی کرده و به همین دلیل بر همه واجب است تا آستین‌ها را برای یاری با دولت و همچنین مجلس بالا بزنند.
+++++++++++