دومینِ گاف‌ِ فرزندان قالیباف!
دومینِ گاف‌ِ فرزندان قالیباف!
به‌طور سنتی هرگاه خبری درخصوص سوءاستفاده یا ویژه‌خواری یکی از مدیران سیاسی در جریان اصولگرا و انقلابی یا وابستگان نزدیک آنان به رسانه‌ها -و اخیراً فضای مجازی- درز می‌کند، واکنش‌ها به‌طرز غریبی مشابه و تکراری است.

گروه سیاسی جمله – به‌طور سنتی هرگاه خبری درخصوص سوءاستفاده یا ویژه‌خواری یکی از مدیران سیاسی در جریان اصولگرا و انقلابی یا وابستگان نزدیک آنان به رسانه‌ها -و اخیراً فضای مجازی- درز می‌کند، واکنش‌ها به‌طرز غریبی مشابه و تکراری است و در نهایت نیز افکار عمومی را قانع نمی‌کند ازجمله سکوت در مراحل اولیه، انکار در مراحل ثانویه و در نهایت نیز طرح این مسأله که این یک امر عادی است و هر کسی می‌تواند در جایگاهی که قرار دارد از چنین حقی استفاده کند و نظایر آن.
«محمدباقر قالیباف» که متولد سال ۱۳۴۰ در شهر طرقبه در استان خراسان رضوی است، در سال ۱۳۶۱ در سن ۲۱ سالگی با زهرا مشیر‌الاستخاره که همسایه آن‌ها در طرقبه بود، ازدواج کرد. صیغه عقد این زوج توسط امام خمینی (ره) جاری شد. اما مطرح شدن یک ادعا در فضای مجازی، نام خانواده محمد باقر قالیباف و یکی از فرزندانش به نام اسحاق قالیباف را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخته است. یک روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب، در توییتر خود در ادعایی درباره اسحاق قالیباف، یکی از فرزندان محمد باقر قالیباف گفته است: «اسحاق قالیباف فرزند رییس مجلس برای دریافت ویزای مهاجرتی از دولت کانادا شکایت کرده است. چون بررسی پرونده مهاجرتی اسحاق قالیباف که از سال ۲۰۱۹ در جریان است، به دلیل مسائل امنیتی بالا طولانی شد، اسحاق از دولت کانادا شکایت کرد و دادگاه هم به نفع او رای داد». ماجرایی که در فضای مجازی و برخی رسانه‌های معتبر مانند «عصرایران» طی دو روز گذشته، طرح شد اکنون در مرحله اولیه قرار دارد و رییس مجلس موضع سکوت است اما با توجه به حمله برخی رجال جریان سیاسی اصولگرا مانند «رائفی‌پور» به قالیباف احتمالاً شواهد معتبری دارد و دردسری جدید برای رییس مجلس ایجاد می‌کند و چند روز باید صبر کرد تا شاهد واکنش‌های اولیه الیاس محمدباقر قالیباف -پسر دیگر رییس مجلس- و بعد از آن نیز واکنش شخص رییس مجلس باشیم.
البته ما نیز آرزو داریم چنین خبری از اساس کذب باشد هرچند سابقه زندگی دوگانه بسیاری از رجال سیاسی اصولگرا و مدعیان انقلابی‌گری به ما می‌گوید که ماجرا ریشه در واقعیت دارد، مدعیان انقلابی‌گری و انقلابیونی که گویا از انقلاب گریزان هستند.
با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس و نامزدی قالیباف و همچنین با توجه به عزم جدی که «جبهه پایداری» کرد تا ریاست مجلس را از دست قالیباف خارج کند و به یکی از نیروهای خود بسپارد، این دردسر تازه می‌تواند با «سیسمونی گیت» که وحید اشتری فعال عدالت‌خواه سال فروردین ۱۴۰۱ رسانه‌ای کرد متفاوت باشد و منزلت رییس مجلس را نزد افکار عمومی بشکند آن هم در شرایطی که وی نیاز به رأی مردم برای ورود به مجلس و تمهید مقدمه برای کسب کرسی ریاست مجلس دارد.
افزون بر نیاز قالیباف به کسب آرای مردم، این است که وی در مقاطعی جامعه را به اقلیت چهاردرصدی و و برخوردار از همه چیز و اکثریت ۹۶ درصدی و کم‌برخوردار تقسیم کرد و اصرار داشت که سرمایه‌ای ندارد و در حساب بانکی خود نیز حداقل نقدینگی را دارد و گزارش دارایی‌هایش در دسترس همه است و حتی در مقاطعی در دولت حسن روحانی، «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت را متهم به اشرافی‌گری کرده بود هرچند دربرابر دوئل صادقانه وزیر مبنی بر حضور در دفترخانه و جابه‌جایی همه اموال و دارایی‌ها با وی، سکوت اختیار کرد و چیزی نگفت.
در ماجرای «سیسمونی‌گیت» که همسر و دختر قالیباف برای خرید نوزادی که در راه داشتند، به ترکیه سفر کرده بودند و با اضافه بار به فرودگاه امام خمینی(ره) تهران رسیدند نیز روشن شده بود حق با زنگنه است و محمدباقر قالیباف نمی‌تواند جزو اکثریت ۹۶ درصدی باشد اما وی با این ادعا که از این ماجرا بی‌اطلاع بوده است، تلاش کرد موضوع را توجیه کند.
گویا بخت و اقبال با وی سر سازگاری ندارد چون پرونده اسحاق قالیباف تنها مالی نیست و به موضوعی مربوط است که افکار عمومی درخصوص آن به‌شدت حساسیت دارد. مردم می‌گویند مدیران و دولت‌مردان با بی‌تدبیری و ادعاهای پوشالی و هزینه‌کردن بخش قابل توجهی از درآمد ملی پای آرمان‌هایی که از نظر برخی بزرگان مذهبی، وجه دینی و مذهبی ندارند، کشور را برای زندگی جوانان ناامن کردند و آینده را به مخاطره انداختند اما توان مالی و ویژه‌خواری آنان موجب شد عموماً فرزندان خود را به کشورهای امن چون آمریکا، کانادا، انگلیس و دیگر کشورهای به تعبیر خودشان بلاد کفر می‌فرستند تا در آرامش و گاه بدون حجاب به کسب و کار خود مشغول باشند اما تلاش دارند مانع از مهاجرت یا به تعبیر بهتر، فرار نخبگان شوند و هر روز موانع قانونی ایجاد می‌کنند تا جلوی این فرار بزرگ را بگیرند ضمن این‌که بسیاری از همان ۹۶ درصدی که محمدباقر قالیباف تلاش داشت خود را در میان آنان جا بزند، توان مالی ترک کشور را ندارند و ناچارند در میان اقتصاد ورشکسته و معیشت تنگ و تاریک، دست و پا بزنند.
امروز رییس مجلس وظیفه دارد بدون تعلل و تأخیر در این زمینه توضیح دهد و به شهروندان بگوید حقیقت ماجرای اسحاق چیست و نمی‌تواند مانند ماجرای قبلی، کتمان حقیقت کند. همچنین افکار عمومی می‌خواهد از وی بپرسد از سه فرزند قالیباف اولی در ماجرای سیسمونی، نشان داد که در گروه ۴ درصد اشراف است و اسحاق نیز در این پرونده و شخص محمدباقر قالیباف هم در سکوتی که در برابر دوئل مالی بیژن نامدار زنگنه داشت، ثابت کرد از ۹۶ درصدی‌ها نیست و آیا باید منتظر باشیم و ببینیم الیاس چه دسته‌گلی برآب خواهد داد یا گاف‌های خانواده قالیباف تمام شد ؟

  • نویسنده : ارسالی از سرویس سیاسی