دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه سوریه
دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه سوریه

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. حسین امیرعبداللهیان که به دمشق سفر کرده با فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه دیدار کرد. وزیر خارجه کشورمان دیروز و پس از شرکت در اجلاس منطقه‌ای حمایت از عراق در اولین سفر دو جانبه عازم سوریه شد. امیرعبداللهیان در هنگام ورود […]

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.
حسین امیرعبداللهیان که به دمشق سفر کرده با فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه دیدار کرد.
وزیر خارجه کشورمان دیروز و پس از شرکت در اجلاس منطقه‌ای حمایت از عراق در اولین سفر دو جانبه عازم سوریه شد.
امیرعبداللهیان در هنگام ورود به سوریه در راستای دیدار با مقامات این کشور عربی پس از شرکت در اجلاس منطقه‌ای حمایت از عراق، در جمع خبرنگاران ایرانی و سوریه‌ای گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با دو کشور سوریه و عراق روابط راهبردی است.
وی با اشاره اینکه اولین سفر دو جانبه خود در مقام وزیر خارجه ایران را به دمشق انجام داده است، اظهار کرد: ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم و در میدان اقدامات مشترک و پیروزی های مشترکی را خلق کرده اند و امروز اینجا هستیم که روابط دو کشور را در حوزه های مختلف تجاری، اقتصادی و در دیگر حوزه های مختلف مرور کنیم و برای ارتقای آن تلاش کنیم.
وی گفت: معتقدیم که امروز با اراده رهبران دو کشور، ایران و سوریه در کنار هم در عرصه مبارزه با تروریسم اقتصادی و کمک به مردم دو کشور گام های بلندی برخواهند داشت.
رئیس قوه قضاییه فعالیتی در توییتر ندارد
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای هیچ فعالیتی در توییتر ندارد و انتساب هرگونه حساب کاربری به رئیس دستگاه قضا در این شبکه اجتماعی تکذیب می‌شود. اطلاعیه مرکز رسانه قوه قضاییه در این باره را می‌خوانید:
در پی انتساب برخی از حساب‌های کاربری در توییتر به رئیس قوه قضاییه، مجددا به اطلاع می‌رساند حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای هیچ فعالیتی در این شبکه اجتماعی ندارد و انتساب هرگونه حساب کاربری به رئیس دستگاه قضا در شبکه اجتماعی توییتر تکذیب می‌شود.
چندی پیش و همزمان با عید سعید غدیر خم، صفحه رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در اینستاگرام، اپارات و روبیکا، به نشانی @ejeii_org و با انتشار فرازهایی از نامه حضرت امیر به مالک اشتر، آغاز به کار کرد.
جزئیات جدید یک شبکه لبنانی از کشتی‌های حامل سوخت ایران
یک شبکه لبنانی در گزارشی از مقصد و موعد رسیدن کشتی‌های حامل سوخت ایرانی خبر داد.
شبکه ال بی سی ال لبنان در گزارشی نوشت: با اینکه تا کنون هیچ کس از مقصد و موعد دقیق رسیدن کشتی های ایرانی مطلع نیست این شبکه به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می دهد که دو کشتی حامل سوخت ایرانی اکنون در آستانه ورود به کانال سوئز و در حال حرکت به سمت آب های لبنان هستند.
در این گزارش آمده است: برخی مقصد آن ها را بندر بانیاس سوریه می دانند اما برخی طرف های ذی‌ربط می گویند که این کشتی‌ها به سوی بیروت درحال حرکت هستند و این احتمال وارد است.
این شبکه لبنانی همچنین تاکید کرد که کشتی سوم کمک های نفتی ایران به لبنان که سید حسن نصرالله اخیرا از بارگیری آن خبر داد بین پنجم تا دهم سپتامبر به راه خواهد افتاد.
در این گزارش با اشاره به برخی مخالفت ها و موافقت های داخلی و خارجی با ورود کشتی ایرانی به لبنان آمده است که تصمیم سیاسی و حاکمیتی دولت لبنان به هنگام ورود کشتی های ایرانی به آب های سرزمینی لبنان اتخاذ خواهد شد.
بازدید امیر سرتیپ رحیم‌زاده از یگان‌های پدافند هوایی هرمزگان
فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) کشور از مراکز فرماندهی و کنترل و تعدادی از سامانه‌های مختلف پدافند هوایی در منطقه عمومی بندرعباس و جزایر خلیج فارس بازدید کرد.
امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده، فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) کشور در بازدید از یگان‌های پدافند هوایی استان هرمزگان، گفت: امروز به لطف خداوند متعال، دلیر مردان پدافند هوایی با هوشیاری کامل مأموریت خطیر خود در حراست از آسمان جمهوری اسلامی ایران را با آمادگی کامل به انجام می‌رسانند.
وی افزود: کارکنان متخصص و ولایت‌مدار پدافند هوایی، با رصد کامل کلیه تحرکات هوایی در منطقه، آمادگی مقابله با هرگونه تهدید احتمالی را دارند.
در این بازدید عملکرد کارکنان و سامانه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت و با ایجاد وضعیت‌های عملیاتی از طریق مراکز فرماندهی و کنترل منطقه، از آمادگی بالای یگان‌های گسترش یافته اطمینان حاصل شد.
برگزاری جلسه هماهنگی و هم‌افزایی با تعدادی از مسئولان نیروهای مختلف ارتش و سپاه در منطقه هرمزگان، از دیگر برنامه های امیر سرتیپ رحیم‌زاده در این بازدید بود.
تعدادی از مسئولان قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، نیروی پدافند هوایی ارتش و فرماندهان یگان‌های پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در منطقه، وی را همراهی کردند.
بنت: با بایدن درباره ایران توافق کردیم
نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از بازگشت از سفرش به واشنگتن، جزئیاتی را درباره رایزنی هایش با رئیس جمهور آمریکا به ویژه درباره ایران بیان کرد.
به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به تازگی برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات عالی رتبه این کشور به واشنگتن سفر کرده بود و موضوع ایران و برنامه هسته ای از محورهای اصلی رایزنی هایشان بوده است، پیش از سوار شدن به هواپیما برای بازگشت به قدس اشغالی گفت که دیدارش با بایدن «صمیمانه و موثر» بوده است و هر دوی آن ها «رابطه‌ای نزدیک و شخصی مبتنی بر اعتماد دارند».
بنت با گفتن این که «ما به تمامی اهدافی که برای خودمان تعیین کرده بودیم، رسیده ایم» و با تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته ای ایران، افزود: بر سر یک کار راهبردی مشترک برای متوقف کردن حرکت سریع ایران به سمت سلاح هسته ای توافق کردیم.
پیشنهاد یک نماینده برای معرفی
وزیر آموزش و پرورش
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پیشنهاد می شود جوانی خوش سابقه از بدنه‌ی ‎آموزش و پرورش برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی شود.
هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:
«‏دیروز مقام معظم رهبری فرمودند برای جوان‌گرایی طرح عملیاتی آغاز شود و فقط در حرف نباشد.
پیشنهاد می شود جوانی از بدنه‌ ‎آموزش و پرورش و خوش سابقه که بتواند این وزارتخانه را اداره کند، معرفی گردد. چنین افرادی وجود دارند و به رئیس جمهور هم پیشنهاد شده‌اند.»