وزیر راه و شهرسازی کشورمان با رئیس جمهور عراق دیدار و رایزنی کرد. به گزارش جمله، ریاست جمهوری عراق در صفحه توییتر خود اعلام کرد که رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران که در راس هیاتی به این کشور سفر کرده است با برهم صالح، رئیس جمهور عراق دیدار و گفت وگو کرد. در […]
وزیر راه و شهرسازی کشورمان با رئیس جمهور عراق دیدار و رایزنی کرد. به گزارش جمله، ریاست جمهوری عراق در صفحه توییتر خود اعلام کرد که رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران که در راس هیاتی به این کشور سفر کرده است با برهم صالح، رئیس جمهور عراق دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار دو طرف درخصوص روابط دوجانبه و مشترک و قوی میان دولت و ملت دو کشور و راه های تقویت آن در زمینه های مختلف بحث و رایزنی کردند. قاسمی و صالح در خصوص گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری و همچنین حمل و نقل زمینی و هوایی گفت وگو کردند.
معاون شرکت راهآهن اعلام کرد؛
عرضه بلیت قطار با نرخ پارسال
معاون مسافری شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران از عرضه بلیت قطار با نرخ خرداد ماه سال گذشته خبر داد و گفت: تغییر قیمت بلیت قطار تنها با مصوبه شواری عالی هماهنگی ترابری امکانپذیر است. میرحسن موسوی در گفتوگو با ایسنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به اینکه پروتکلهای مربوط به رعایت فاصلهگذاری اجتماعی در سفرهای ریلی تعدیل شده و به ۸۰ درصد ظرفیت موجود رسیده است، آیا قیمت بلیت قطار تغییری خواهد کرد یا خیر؟ اظهار کرد: قیمت بلیط قطارهای مسافری با رعایت پروتکل فاصله گذاری ۸۰ درصدی و بر اساس صورتجلسه شماره ۲۱۵ مورخ ۱۰ دیماه سال گذشته شورایعالی هماهنگی ترابری کشور ارائه میشود. وی همچنین درباره اینکه آیا برنامهای برای افزایش قیمت بلیت قطار یا کاهش آن وجود ندارد؟ افزود: ساز و کار افزایش قیمت در قوانین و مقررات مشخص شده است و هرگونه تقاضای افزایش قیمت از سوی شرکتهای حمل و نقل ریلی مسافری با رعایت قوانین و مقررات مربوطه میسر خواهد بود و قیمت فعلی بلیت قطار نیز طبق مصوبه ۱۳ خرداد ماه سال گذشته شورایعالی هماهنگی ترابری کشور است. معاون مسافری شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت های حمل و نقل ریلی بلیت قطار را در مسیرهای داخلی با همان قیمت مصوب سال گذشته و بر همان پایه و اساس عرضه میکنند. به گزارش ایسنا، در خرداد ماه امسال نیز شرکتهای حمل ونقل ریلی پیشنهاد افزایش قیمت بلیت قطار را دادند که با آن موافقت نشد. محمد رجبی – رئیس انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته- از پیشنهاد افزایش ۶۰ درصدی قیمت بلیت قطار خبر داد و گفت: تا کنون خبری از تصمیمگیری و موافقت با این پیشنهاد در شورای عالی ترابری نشده است. وی افزود: با وجود اینکه وضعیت پذیرش مسافر و سفرهای ریلی نسبت به سال گذشته و به ویژه نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۳۹۹ بهتر شده و رونق گرفته است اما شرکتهای ریلی توان پرداخت حقوق پرسنل خودشان را هم ندارند و عوامل بسیاری مانند انرژی، حقوق و دستمزد، تامین تجهیزات و… چند برابر شده است، هزینه تمام شده شرکتهای ریلی ۲۴۰ درصد افزایش یافته اما مردم کشش این میزان افزایش قیمت را ندارند.
مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:
شان و جایگاه اصلی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، یک سازمان نظارتی و حاکمیتی است
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از حفظ شاکله این شرکت و نقش اساسی آن در عمران و پایش پروژههای عمرانی کشور خبر داد. مجید کیانپور، مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، با اشاره به لزوم حفظ شاکله این شرکت و اهمیت جایگاه نظارتی و حاکمیتی آن، اظهار داشت: قدمت ۶۷ ساله آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نقش بیبدیل آن را روشن میکند. فارغ از همکاریهای صورت گرفته این شرکت با وزارت راه و شهرسازی، با سایر ارگانهایی که نیازمند خدمات فنی و مهندسی این مجموعه هستند همکاری خوب و نزدیکی داریم. مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در ۱۹ فاز از ۲۳ فازی که در پارس جنوبی عسلویه وجود دارد، با وزارت نفت همکاری فعال وجود دارد. این امر برای نظام فنی و اجرایی کشور یک اولویت ایجاد میشود و بنابراین لازم است که آزمایشگاه شاکله خود را به همین شکل حفظ کند و از یک شرکت تصدیگر به یک سازمان نظارتی و حاکمیتی تبدیل شود. سازمانی که بتواند در عمران و پایش پروژههای عمرانی کشور نقش اساسیتری را ایفا کند. کیانپور با بیان اینکه حدود ۲۳ درصد از کل بودجه کشور، بودجه عمرانی است افزود: این ۲۳ درصد به صورت مستقیم توسط دولت و حاکمیت هزینه میشود. علاوه بر این مقدار به همین میزان توسط بخش خصوصی هم، هزینه در بخش ساخت و ساز انجام میشود. پس نیازمند سازمانی هستیم که علاوه بر در اختیار دولت بودن، هم بتواند سازمان حاکمیتی باشد و هم بر بخش خصوصی به عنوان عامل چهارم نظارت کند و مضاف بر نقش QC هم که دارد در QA هم ایفای نقش کند و تلاش موثری داشته باشد.
پشتیبانی فنی ۷۵ درصدی از پروژههای توسعه زیرساختهای حمل و نقل سازمانهای راهداری و شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از پوشش و حمایت فنی حدود ۷۵ درصدی از پروژههای توسعه زیرساختهای حمل و نقل سازمانهای راهداری و شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور خبرداد و افزود: در کنترل کیفیت و تلاش برای رعایت استانداردهایی که در نشریات و دستورالعملها تعریف شده است و ضوابطی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور صادر میشود و همچنین استانداردهای جدیدی که توسط دنیا ارائه میشود؛ توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مد نظر قرار میگیرد و در ساخت راهها و جادهها، زیرساخت های ریلی و بندری و تمام پروژههای تفویض شده مورد توجه قرار میگیرد.
وی با اشاره به جایگاه اصلی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ادامه داد: شرکت آزمایشگاه به عنوان یک مهندس مشاور امین در کنار وزارت راه و شهرسازی با کارفرمایان و پیمانکاران در بخش کنترل کیفیت ایفای نقش میکند وپس از بهرهبرداری از پروژه نیز، در بخش نگهداری از محورهای مواصلاتی موجود، طبق برنامهریزیهای انجام شده با سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و شرکت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل و شرکت فرودگاهها و سازمان بنادر و شرکت آزادراهها و … همکاریهای لازم صورت میپذیرد.