دیدار نماینده مردم شرق استان در مجلس با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران
دیدار نماینده مردم شرق استان در مجلس با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران

    غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دکتر فرهاد غلامی سرپرست این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد . دکتر شریعتی در این دیدار با تبریک انتصاب سرپرست دانشگاه و آرزوی موفقیت و سلامتی، خواستار توجه ویژه به ارتقاء ظرفیت‌های بهداشت […]

 

 

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با دکتر فرهاد غلامی سرپرست این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد .
دکتر شریعتی در این دیدار با تبریک انتصاب سرپرست دانشگاه و آرزوی موفقیت و سلامتی، خواستار توجه ویژه به ارتقاء ظرفیت‌های بهداشت و درمان استان شد و برآمادگی خود جهت همکاری همه جانبه در کمک به تامین و تقویت زیرساخت‌های سلامت استان و حوزه انتخابیه تاکید کرد.
دکتر فرهاد غلامی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، اظهار امیدواری کرد با همدلی و تلاش نمایندگان و مسئولین استان، شاهد ارتقاء جایگاه دانشگاه و اثرگذاری این مجموعه در توسعه استان و تامین و حفظ سلامت مردم باشیم.
گفتنی است در این دیدار در خصوص آخرین وضعیت بیماری کووید۱۹ و اقدامات کنترلی ویروس کرونا در سطح استان در روزهای اخیر بحث و تبادل نظر شد.

۳۰ درصد ایجاد اشتغال گلستان
بر عهده کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: ۳۰ درصد سهم اشتغال در گلستان توسط کمیته امداد اتفاق افتاده و امسال هم افزایش ۲.۵ برابری اعتبارات پیش‌بینی شده است.
عیسی بابایی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: دو هزار و ۱۰۰ سند واحد مسکونی طی دهه فجر به مددجویان کمیته امداد گلستان واگذار می‌شود. رئیس کمیته همیاری و سازمانهای حمایتی دهه فجر گلستان افزود: واگذاری زمین به ۸۰۰ زوج جوان، افتتاح کارخانه بازیافت مس در شهرستان علی آبادکتول، افتتاح کارگاه شیرینی پزی سنتی در گنبدکاووس، توزیع غذای گرم در محلات کم برخوردار گرگان، راه‌اندازی کاروان سلامت، آذین بندی و برگزاری جشن انقلاب از دیگر برنامه‌های دهه فجر توسط کارگروه همیاری خواهد بود. وی ادامه داد: تاکنون سه هزار و ۵۰۰ شغل برای خانواده‌های تحت پوشش ایجاد شده و بخشی از پرونده‌ها هم نزد بانک‌ها وجود دارد. بابایی بیان کرد: در سال جاری ۶ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی را ایجاد خواهیم کرد که تاکنون به دلیل ابلاغ دیر اعتبارات نیمی از آن محقق شده است. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان اضافه کرد: ۸۵ هزار خانوار تحت پوشش در گلستان داریم که ۱۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.

بهره‌مندی ۹۸.۵ درصد روستاهای گلستان ازنعمت گاز طبیعی

رئیس مهندسی و اجرای طرحهای گازگلستان از بهره‌مندی ۹۸.۵ درصد روستاهای گلستان ازنعمت گاز طبیعی خبر داد. رئیس  مهندسی و اجرای طرح‌های گاز گلستان در این خصوص  گفت: مطابق آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته،  ۹۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان شرایط  گازرسانی داشته  که تاکنون با تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی ۴۳ سال قبل، بالاخص از زمان تشکیل شرکت گاز در این استان شمالی  به اهالی ۹۲۱ روستا معادل ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی گازرسانی شد. محمد رضا قنبریان افزود: گازرسانی به روستاهای باقی مانده نیز که غالبا در مناطق کوهستانی و مرزی و دور افتاده گلستان و در شهرستان‌های” آزادشهر، گرگان، گنبدکاووس و مراوه‌تپه” واقع هستند تا پایان سال آینده  به اتمام خواهد رسید. به گفته وی، امسال ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های گازرسانی به مناطق روستایی بویژه روستاهای کوهستانی، مرزی و دور افتاده، توسعه شبکه شهری و شهرک‌های صنعتی استان گلستان اختصاص یافته است. قنبریان اضافه کرد: هم اکنون با اعتبارات ابلاغی امسال گازرسانی به ۲۱ روستا در چهار شهرستان‌ «گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر و مراوه‌تپه» گلستان درحال انجام است و ۱۸ روستای دیگر استان نیز در مرحله طراحی و انتخاب پیمانکار هستند که تا پایان سال جاری عملیات گاز رسانی به آنها نیز آغاز خواهد شد.
رئیس  مهندسی و اجرای طرح‌های گازگلستان ادامه داد: گازرسانی به ۳۰ روستای دیگر گلستان هم که به دلایل مختلف از جمله طرح جابجایی یا واقع شدن در حریم تاکنون اجرا نشده است، پس از بررسی و انجام مطالعات لازم، در صورت فراهم شدن شرایط در دستور کار قرار خواهند گرفت.

اعضاء سومین دوره انتخابات مجمع جهادگران آذربایجان شرقی انتخاب شدند

سومین دوره انتخابات مجمع جهادگران استان، با حضور اعضاء شورای جهادی تمامی شهرستان‌ها در تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما از تبریز، در دومین روز دهه مبارک فجر و به همت سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا، سومین دوره انتخابات مجمع جهادگران استان آذربایجان شرقی با حضور اعضاء شورای جهادی تمامی شهرستانها در تبریز برگزار شد.
در این دوره از انتخابات، کاندیداهای شرکت کننده در مجمع جهادگران استان، گزیده‌ای از اقدامات و فعالیت‌های جهادی و همچنین اهداف و برنامه‌های خود را بیان کردند.
در ادامه این جلسه، انتخابات این مجمع با حضورجناب آقای ضرغام پرنیان مسئول مجمع جهادگران کشور، سرهنگ اسکندری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا و با شرکت تمامی اعضاء شورای جهادی شهرستانهای استان برگزار گردید، که پس از شمارش آراء در جمع حاضرین، اعضاء منتخب سومین دوره مجمع جهادگران استان شناخته شدند.
بر اساس نتیجه شمارش آراء، سجادکیانی، حامد مصطفی‌زاده، زهرا جاویدپور، جعفر حبیبی، علی حضرتی، یوسف ملکی و یاشار سلطانی به عنوان اعضاء اصلی و علیرضا عبدالحسین‌زاده، جواد ابراهیم‌زاده و بهرام پور عبدلی به عنوان اعضاء علی البدل انتخاب شدند.