حجت الاسلام و المسلمین محمود نور پور ، امام جمعه شهر کمالشهر در خطبه نماز جمعه گفت : اصول و مسائل محوری کشور ، اقتصاد و معیشت است .

بسمه تعالی
خلاصه خطبه های نماز جمعه کمالشهر البرز ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
حجت الاسلام و المسلمین نورپور ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و سالروز رحلت شهادت گونه حضرت رقیه (س) گفت امام حسن مجتبی (ع ) مجمع فضائل وزیبائیهاست پیامبراکرم(ص)فرمود: « اگر فضیلت به صورت یک انسان مجسم در آید آن حسن (ع) خواهد بود.»
بندگی و تعبد امام حسن (ع)
علم و عصمت خدادای امام حسن (ع)
ایثار، فداکاری، شجاعت و دشمن ستیزی امام حسن (ع)
حلم، بردباری، صبر، استقامت، زهد و مردم داری امام حسن (ع)
جود، کرامت، سخاوت، تواضع و اخلاق زیبای امام حسن(ع) و…آنحضرت درهمه این عرصه ها زبانزدعام وخاص بود.
درباره عبادت آنخضرت
امام صادق (ع)فرمود : امام حسن مجتبی (ع) عابدترین مردم زمان خود بود.
به هنگام وضو، تمام بدنش از ترس خدا می لرزید و رنگ چهره اش متغیر و زرد می شد و هرگاه برای نماز به مسجد تشریف می برد کنار در می ایستاد و اینگونه زمزمه می کرد: «اِلهى ضَيْفُكَ بِبابِكَ يا مُحْسِنُ قَدْ أَتاكَ المُسِى ء، فَتَجاوَزْ عَنْ قَبيحِ ما عِنْدي بَجَميلِ ما عِنْدَكَ ياكَريمُ.»
۲۵ بار با پای پیاده حج مشرف شد و همیشه در حال گفتن ذکر بود .
امام حسن(ع) همنشین قرآن بودبااینکه خود آنحضرت عدل مفسر قرآن و قرآن ناطق بودبااین وجود بسیار جلیس و همنشین قرآن بود، با صوت بسیار زیبایی که داشت قرآن را تلاوت می کرد، با تدبر و تامل آیات الهی را قرأت می کرد .
که باید ما هم درس بگیریم
آنحضرت بسیار مهربان و بسیار اهل گذشت و عفو بود
نقل کرده اند روزی یک مرد شامی آمد و شروع به فحاشی کرد تمام که شد امام لبخندی زد و سلام داد و فرمود: «يُّهَا الشَّيْخُ أَظُنُّكَ‏ غَرِيباً وَ لَعَلَّكَ شُبِّهْتَ» (امر بر تو مشتبه شده، فریب رسانه های بیگانه را خورده ای، فریب تبلیغات مسموم بنی امیه را خورده ای) اگرنیازی داری آماده ایم برآورده سازیم اگرراهنمایی میخواهی راهنمائیت می کنیم اگرگرسنه ای طعام بدهیم واگرنیازبه لباس داری لباس بدهیم و…»
مرد شامی با شنیدن این برخورد زیبا و کلمات شیرین امام (ع) گریه کرد وتوبه کرد و گفت: «اشهد انک خلیفه الله فی ارضه، الله اعلم حیث یجعل رسالته»
خطیب نمازجمعه درادامه انتصاب اسوره صبر و مقاومت، مجاهد نستوه یحیی سنوار را به ریاست دفتر سیاسی حماس را تبریک گفتهویادآورشد:
قطعا این انتصاب دل های مجاهدان و مومنان را تسکین داد و دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیان بی حیای آن را در نگرانی شدید و عمیق فرو برد .
این انتصاب تحقق عینی و تفسیر « اذغاب سید، قام سید آخر » است و نشاد داد که مجاهدان بصیر و غیور فلسطینی هرگز پرچم پر افتخار جهاد و مبارزه را بر زمین نخواهند گذاشت بلکه با قوت هرچه تمام به مبارزه ادامه خواهند داد.
خطیب نماز جمعه بااشاره به درپیش بودن معرفی وزرا به مجلس شورای اسلامی و تشکیل کابینه دولت ۱۴ گفت :
امیر بیان (ع) فرمودند: ۴ چیز نشانه اضمحلال و انحطاط و شکست دولت هاست:
ضایع کردن اصول و مسائل کلان و محوری و پرداختن به امور فرعی و درجه چندم
و انتخاب افراد فرومایه، پست و ضعیف النفس و عقب راندن افراد شایسته و امتحان داده و بصیر.
هرچند در این حدیث ۴ عامل معرفی شده برای شکست دولت ها ولی در واقع ۲ عامل است:
عامل اول برای شکست حکومت ها و دولت ها: نادیده گرفتن اصول، مسائل کلان ومحوری کشور است و پرداختن به جزئیات و امور فرعی که انسان عاقل هیچ گاه این کار را انجام نمی دهد.
عزیزان !امروز اصول و مسائل محوری کشور مساله اقتصاد و معیشت است.
مسأله فرهنگ است، مسأله عفاف و حجاب و خانواده است
حل معضلات و مشکلات جوانان است
اصول، عبارت است از حفظ و تقویت مبانی انقلاب و
مبارزه با نظام سلطه و استکبار و تقویت و پر رنگ کردن ارزشها و آرمان امامین انقلاب و شهدا است نه پرداختن به مسائل جزئی و حاشیه ای که خواست دشمن است .
عامل دوم _ به جای افراد شایسته و متعهدو انقلابی، اراذل و افراد ناباب روی کار بیایند
افرادی انتخاب شوند که با نظام زاویه دارند، مشکل دارند و پرونده امنیتی وقضائی دارند.
ماامیدواریم رئیس جمهور محترم و مشاورانشان و نیز مجلس محترم همه و همه تدبیری بیندیشید که افراد صالح ، کاردان، انقلابی، مردمی، ولائی و دشمن ستیز و جهادی روی کارآمده و بر مسند اجرا تکیه زنند.
البته متاسفانه در این انتخاب هایی که در این چند روز اخیرصورت گرفت، شایسته سالاری لحاظ نشده، افرادی انتخاب شده اند که در فتنه ۱۴۰۱ علیه نظام اسلامی و نیروی مسلح جان برکف موضع گرفته اند.
و کارنامه خوبی ندارند و یا افرادی انتخاب شده اند که دارای پرونده فساد هستند.اینهامایه نگرانی جامعه اسلامی است.

  • نویسنده : نگار اصغری