رئیس سیا: موهایم از دست روسیه و ایران سفید شد!
رئیس سیا: موهایم از دست روسیه و ایران سفید شد!

رئیس سازمان سیا در بخشی از گفت‌وگو با یک روزنامه آمریکایی به دشواری فعالیتش به عنوان سفیر آمریکا در مسکو و فعالیت به عنوان یک دیپلمات در مذاکرات پیش از توافق برجام اذعان کرد. به گزارش شبکه راشا تودی، ویلیام برنز رئیس سازمان سیا که حدود بیست سال قبل سفیر آمریکا در روسیه بود، در […]

رئیس سازمان سیا در بخشی از گفت‌وگو با یک روزنامه آمریکایی به دشواری فعالیتش به عنوان سفیر آمریکا در مسکو و فعالیت به عنوان یک دیپلمات در مذاکرات پیش از توافق برجام اذعان کرد. به گزارش شبکه راشا تودی، ویلیام برنز رئیس سازمان سیا که حدود بیست سال قبل سفیر آمریکا در روسیه بود، در گفت‌‎وگوی روز دوشنبه‌اش با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت بیشتر موهایش در مدتی سفید شد که در مسکو از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ سفیر بود. برنز در این گفت‌وگو ادامه داد: بقیه موهایم نیز در مذاکره با ایرانی‌ها سفید شد، به ویژه مذاکرات غیرعلنی در سال ۲۰۱۳. منظور برنز از این مذاکرات با ایران، مذاکرات عمانی است که در نهایت در سال ۲۰۱۵ به توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی منجر شد.
به گزارش ایسنا، همچنین خبرگزاری اسپوتنیک با ارائه گزارشی درباره اظهارات ویلیام برنز در این گفت‌وگو،‌ به نقل از او مطرح کرد: سیا هنوز هیچ شواهدی درباره تصمیم ایران برای تسلیحاتی کردن برنامه هسته‌ای نمی‌بیند. درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که هفته گذشته برگزار شد، ایرانی‌ها در این مقطع هنوز مذاکره را جدی نگرفته‌اند. به زودی خواهیم دید چقدر جدی هستند. آمریکا و اسرائیل در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای خود متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد. علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته، پیدا نکرده‌اند.
تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در دولت
هیئت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، کار بررسی و تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را به پایان رساند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، اعضای دولت در این جلسه پس از بررسی و جمع بندی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، آن را به تصویب رساندند تا به مجلس شورای اسلامی تقدیم و در دستور کار نمایندگان قرار گیرد. لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور اوایل هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد.
دومین بازدید شبانه معاون اول رییس جمهور از کوی دانشگاه تهران
معاون اول رئیس جمهور به مناسبت روز دانشجو و برای دومین بار از مجتمع های خوابگاهی دانشگاه تهران بازدید کرد.
در این بازدید که سه شنبه شانزدهم آذر ماه صورت گرفت و حدود دو ساعت به طول انجامید، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیران و معاونان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و برخی از مدیران و مسئولان مربوطه محمد مخبر را همراهی می کردند. معاون اول رییس‌جمهور در ابتدای بازدید از کوی دانشگاه تهران بر مزار شهید گمنام آرمیده در کوی حاضر شد و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. مخبر در ادامه حضور در کوی دانشگاه، در جریان روند و گزارش تجهیز و نوسازی بلوک‌های کوی دانشگاه قرار گرفت که حدود یک ماه گذشته همزمان با بازدید میدانی خود از آنها مطلع شده و دستور رفع آن مشکلات را صادر کرده بود.

 

ادامه از صفحه یک:

سیدمحمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛
تمدید حمایت‏ از کسب و کارهای آسیب‏ دیده فرهنگی، هنری و رسانه‏ ای تا پایان امسال
مسئول بهبود محیط کسب و کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در راستای اجرای تدابیر اتخاذ شده و نیز مفاد بسته حمایتی هنرمندان و فعالان فرهنگی و رسانه‏ای، به درخواست وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد ملی مدیریت کرونا در تاریخ ۰۶/۰۹/۱۴۰۰ با تمدید مهلت ثبت درخواست و پرداخت تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‏ای آسیب دیده در بحران کرونا، از طریق سامانه کارا و امهال بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی اعطایی به این کسب و کارها (اعم از تسهیلات کرونایی، صندوق کارآفرینی امید و…) موافقت کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مصوبات این ستاد از سوی نظام بانکی کشور لازم‏الاجراست و پیگیری‏های لازم برای تسهیل این امور حمایتی نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد. اسلامی در ادامه تاکید کرد: دفتر توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع، در حال برآورد میزان خسارت وارده بر کسب و کارهای بخش فرهنگ، هنر و رسانه در نیمه اول امسال با هدف بهبود رویکردهای حمایتی وزارتخانه است و نتایج آن نیز به زودی منتشر خواهد شد. معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، فعالان اقتصادی و صاحبان کسب­ و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای کشور، سال گذشته متحمل خسارتی افزون بر۹۰ هزار میلیارد ریال در بحران همه‏گیری کرونا شده‏اند. بر اساس این برآوردها در میان سه رسته‏‏ فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، بیشترین میزان خسارت برکسب وکارهای هنری وارد شده و پس از آن این کسب­ و کارهای رسانه‌ای‏، متحمل بیشترین خسارت شده‏اند. وی افزود: با توجه به ثبت درخواست فعالان و کارآفرینان فرهنگی، هنری و رسانه‏ای برای دریافت بیش از یک‏هزار و سیصد میلیارد تومان تسهیلات حمایتی و حمایت بیش از۹۰ هزار فرصت شغلی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تعامل مستمر هستیم. اسلامی در پایان تصریح کرد: افزون بر این، دیگر شیوه‏های حمایتی بر اساس مفاد بسته حمایتی تدوین شده نیز برای رونق و بهبود محیط کسب و کارهای فرهنگی و خلاق در دست پیگیری و اقدام است.