معاون وزیر راه وشهرسازی از خصوصی سازی ناموفق و وضعیت بلاتکلیف شرکت خط و ابنیه فنی راهآهن انتقاد کرد. سید میعاد صالحی گفت: وضعیت بلاتکلیف شرکت تراورس در فرآیند خصوصیسازی این شرکت در سالهای گذشته بسیار جای انتقاد دارد. به گفته مدیرعامل شرکت راهآهن باید هرچه سریعتر وضعیت بلاتکلیف شرکت تراورس در فرآیند […]
معاون وزیر راه وشهرسازی از خصوصی سازی ناموفق و وضعیت بلاتکلیف شرکت خط و ابنیه فنی راهآهن انتقاد کرد.
سید میعاد صالحی گفت: وضعیت بلاتکلیف شرکت تراورس در فرآیند خصوصیسازی این شرکت در سالهای گذشته بسیار جای انتقاد دارد.
به گفته مدیرعامل شرکت راهآهن باید هرچه سریعتر وضعیت بلاتکلیف شرکت تراورس در فرآیند خصوصیسازی طی سالهای گذشته رفع شود و برای رفع مشکلات این شرکت به عنوان یکی از مجموعههای مهم خدمات فنی حوزه ریلی اقدامات لازم را انجام داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم بررسی و حل مسائل ادامه داد: برای بهبود فعالیت بخش خصوصی در حوزه ریلی، باید فرآیندها، اصلاح، بروزرسانی و شفاف شود تا برای بخش خصوصی، شرایط رقابتی و جذابیت سرمایه گذاری ایجاد شود.
وی یادآور شد: برای رفع مسائل و مشکلات بخش خصوصی، در دو ماه اخیر جلسات متعددی با مدیران ارشد دولتی و صاحبان بار از جمله شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، ایدرو، ایمیدرو و … برگزار شده است. همچنین در سفر اخیر همراه با هیات دولت به استان هرمزگان، مقرر شد با توجه به انتقال حدود نیمی از بار کشور از بندر شهید رجایی، حضور و نقش حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه جابجایی کالاهای اساسی در این بندر افزایش قابل توجهی بیابد.
دکتر صالحی با بیان اینکه راهآهن پیشرفته و پیشرو، موجب ارتقاء کشور و انقلاب میشود خاطر نشان کرد: راهآهن و شرکتهای حمل و نقل ریلی اعضای یک خانواده هستند و انشاالله با همکاری و همیاری، فصل جدیدی در صنعت حمل و نقل ریلی رقم خورده و شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.
طبق اعلام شرکت راهآهن در سالهای گذشته شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی (تراورس) به بیرون از راهآهن واگذار و دچار وضعیت بد شد که امروز پرداخت به موقع حقوق، بیمه و افزایش مدت قراردادهای کارکنان این شرکت برطرف شد.