مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از راهاندازی سامانههای الکترونیکی صدور پروانههای اشتغال به کار مهندسی و همچنین پرداخت وجوه دولتی، خبر داد. حامد مانیفر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزئیاتی از دلایل راهاندازی و اهداف سامانههای سپامک و پاتمک را بعد […]
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از راهاندازی سامانههای الکترونیکی صدور پروانههای اشتغال به کار مهندسی و همچنین پرداخت وجوه دولتی، خبر داد.
حامد مانیفر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزئیاتی از دلایل راهاندازی و اهداف سامانههای سپامک و پاتمک را بعد از سامانه سنامک، اعلام کرد.
مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اشاره به اینکه آن دفتر از دو سال گذشته فرآیند الکترونیکی کردن پروانههای اشتغال به کار مهندسان، کاردانها و معماران تجربی را با عنوان سامانه سپامک شروع کرد، گفت: پس از راهاندازی سامانه سنامک که منجر به کسب گواهینامه اهتمام در جشنواره شهیدرجایی شد، طراحی و راهاندازی سامانه سپامک آغاز شد تا امکان انجام همه فرآیند صدور پروانههای اشتغال به کار را به شکل الکترونیکی فراهم شود و بدین ترتیب ضمن تسریع در کار ذی نفعان، بروکراسی اداری را در راستای تحقق دولت الکترونیک و اجرای قانون به حداقل برسانیم.
مانیفر ادامه داد: اجرای آزمایشی سامانه در چند استان کشور انجام شد و هم اکنون مراحل نهایی کار در حال انجام است و از ۱۸ اسفندماه کلیه پروانههای اشتغال به کار مهندسان، کاردانها و معماران تجربی از طریق سامانه سپامک در کل کشور توسط ادارات کل راه و شهرسازی استانها صادر میشود.
وی توضیح داد: سامانه پاتمک نیز به جهت ساماندهی و سهولت در پرداخت عوارض صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی راهاندازی شده است. اینکار در گذشته به شکل سنتی و از طریق مراجعه به بانکها انجام میشد که مشکلاتی را در پی داشت، همچنین با تعریف شناسه پرداخت امکان رهگیری عوارض هر استان در خزانه دولت نیز امکانپذیر خواهد بود. با راهاندازی این سامانه، پرداختها به شکل الکترونیکی انجام میشود و مهندسان میتوانند از طریق این سامانه از هر مکانی و از طریق اینترنت پرداختها را انجام دهند.
سامانههای پاتمک و سپامک به شکل همزمان با هم کار میکنند. یکی از این سامانهها پرداخت وجوه دولتی و سامانه سپامک صدور پروانههای اشتغال به کار مهندسی را مدیریت میکند.
معاونت مسکن و ساختمان با صدور اطلاعیهای اعلام کرد؛
فرصت ۱۰ روزه به صاحبان خانههای خالی
برای ثبت اطلاعات
معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیهای از فرصت ۱۰ روزه کلیه مشمولان مالیاتی که از طرف سازمان امور مالیاتی کشور پیامک دریافت کردهاند، برای ثبت اطلاعات سکونت و مالکیت در سامانه ملی املاک و اسکان کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیهای اعلام کرد: مطابق ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با توجه به آغاز فرآیند اخذ مالیات از خانههای خالی، کلیه مشمولان مالیات که از طرف سازمان امور مالیاتی کشور پیامک دریافت کردهاند، حداکثر ظرف ۱۰ روز فرصت دارند تا با مراجعه به «سامانه ملی املاک و اسکان کشور»، اطلاعات سکونت و مالکیت خود را به روز کنند.
گفتنی است پیش از این نیز سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود: «پیرو ارسال پیامک پرداخت مالیات خانههای خالی، مشمولان میتوانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امورمالیاتی و مشاهده واحد یا واحدهای مسکونی مشمول مالیات، نسبت به پذیرش و پرداخت مالیات و یا عدم پذیرش و ثبت توضیحات و علت عدم پذیرش آن اقدام کنند».
استاندار خوزستان:
حدود ۴۰۰ واحد زلزلهزده اندیکا تا قبل عید آماده میشود
استاندار خوزستان گفت: حدود ۴۰۰ واحد مسکونی از واحدهایی که تخریب شده بود تا قبل از عید آماده می شود و اقلام اساسی که بنیاد مستضعفان تهیه کرده در اختیار افرادی که خانه تحویل می گیرند قرار داده می شود.
صادق خلیلیان پس از بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا اظهار کرد: لازم بود سفری به منطقه زلزله زده اندیکا داشته باشیم و از نزدیک پیشرفت کارها را ببینیم. خوشبختانه پیشرفت کارها سرعت داشته و بر اساس آنجه که بنیاد مسکن اقدام کرده حدود ۴۰۰ واحد مسکونی از واحدهایی که تخریب شده بود تا قبل از عید آماده می شود و اقلام اساسی که بنیاد مستضعفان تهیه کرده در اختیار افرادی که خانه تحویل می گیرند قرار داده می شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد در رابطه با عدم همکاری برخی از بانک ها مانند بانک سپه برای اعطای تسهیلاتی است که هیأت دولت تصویب کرده است. استاندار خوزستان گفت: پیشرفت هایی که داریم ناشی از همکاری بانک ها است و جاهایی که بنیاد مسکن یا بسیج سازندگی برای ساخت مسکن و ساخت جایگاه های دام موفق نشده است، جاهایی است که بانک ها به تعهدات خود عمل نکرده اند.
خلیلیان تصریح کرد: در مجموع، اقدامات خوبی انجام شده است و دو راه اصلی عشایری بازسازی شدند که زیرسازی آن ها انجام شده و به مرحله آسفالت رسیده اند.
وی بیان کرد: اقدامات خوب و ماندگاری در منطقه انجام شده که ان شالله امیدوار هستم با حضوری که مسئولین دارند و پیگیری هایی که می شود بتوانیم بر اساس آنچه که برنامه ریزی شده، این منطقه را بازسازی کنیم.
استاندار خوزستان ادامه داد: اقداماتی که در منطقه اندیکا در حال انجام است، اقداماتی اساسی و زیرساختی هستند که به صورتی پایدار منطقه را از محرومیت خارج می کنند.