رشد بیش از ۹ درصدی مصرف برق درخراسان
رشد بیش از ۹ درصدی مصرف برق درخراسان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: شرایطی که در آن هستیم، اوج بار مصرف برق می باشد که سال به سال مصرف برق در کشور رو به افزایش است. امسال در بعضی مواقع رشد بیش از ۹ درصد مصرف برق نسبت به سال گذشته را داشتیم.

حسین محمودی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: رشد مصرف برق در خراسان ناشی از رشد صنایع بوده و بخشی از آن نیز به تغییر سبک زندگی مردم برمی‌گردد ، متاسفانه به تازگی ساختمان‌هایی ساخته می‌شوند که کولر آبی در آن پیش‌بینی نشده و شهروندان باید از کولر گازی باید استفاده کنند.
وی ادامه داد:پاسخ به این رشد مصرف از طریق افزایش تولید و انتقال و توزیع باید داده شود. این در حالی است ناترازی از سال‌های قبل نیز داشته‌ایم. سرمایه‌گذاری در حوزه برق از رشد مصرف عقب مانده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان تصریح کرد: محدودیت ها را باید با مدیریت کنترل کرد؛ اگر مشترکان صنعتی، کشاورزی یا خانگی با ما همکاری نکنند، در کل شبکه ی برق کشور مشکل به وجود خواهد آمد.
وی تاکید داشت : دراین ناترازی دو مسیر بایستی انجام شود ،رفع آن که در کوتاه‌مدت امکانپذیر نمی باشد و تغییرالگوی مصرف توسط مشترکین اصلاح شود .
محمودی اضافه کرد: درتلاش هستیم که دراستان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی بیشترین حمایت را ازصنایع انجام دهیم هر چند ممکن است که صنایع از ما راضی نباشند، اما ما تمام تلاشمان را انجام می دهیم ، صاحبان صنایع و کشاورزان با درک شرایط نیز با ما همکاری بهتری داشته باشند .
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان اظهار داشت : برقی که به صنایع فروخته می شود گران‌تر هست، پس فروش برق به صنایع به سودشرکت برق می باشد. گاهی در رسانه‌ها این سؤال مطرح می‌شود که خراسان‌رضوی با نیروگاه‌های جدیدش چرا دچار محدودیت است؟ برق در زمان تولید مصرف می‌شود، چون شبکه برق یکپارچه است. جهت انرژی نیز تابع مصرف است یعنی ممکن است در نیروگاه توس برق تولید شود و در بندرعباس مصرف شود، چون شبکه برق مرز استانی ندارد و در همان لحظه‌ تولید مصرف می‌شود.
محمودی تصریح کرد: ما در رنکینگ تولید برق دنیا، در رده چهاردهم بودیم که به دوازدهم رسیدیم ،این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه برق در دولت سیزدهم انجام شده، اما رشد مصرف برق بیشتر بوده است.
وی در خاتمه یاد آور شد: سیاست گذاری اعمال محدودیت در توزیع برق بر عهده استان ها نیست؛ بنابراین نباید این فشار و هجمه روی صنعت برق باشد که برق محلی یا صنایع توسط استان ها محدود می شود .

  • نویسنده : زهره وحیدی