رشد ۱۰درصدی پروازها نسبت به پارسال
رشد ۱۰درصدی پروازها نسبت به پارسال

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از رشد ۱۰درصدی پروازها نسبت به پارسال خبر داده و می‌گوید: سفرهای هوایی نسبت به پارسال افزایش یافته، اما آمارها نشان می‌دهد باوجود انجام پروازها با تمام ظرفیت، تقاضا از عرضه پیشی گرفته است. کمرنگ‌شدن کرونا، به رشد تقاضا برای سفر منجر شده و در این میان تقاضا برای سفر با […]

رئیس سازمان هواپیمایی کشور از رشد ۱۰درصدی پروازها نسبت به پارسال خبر داده و می‌گوید: سفرهای هوایی نسبت به پارسال افزایش یافته، اما آمارها نشان می‌دهد باوجود انجام پروازها با تمام ظرفیت، تقاضا از عرضه پیشی گرفته است.

کمرنگ‌شدن کرونا، به رشد تقاضا برای سفر منجر شده و در این میان تقاضا برای سفر با هواپیما نیز نسبت به سال قبل ۷۳درصد جهش کرده است
به گزارش همشهری آنلاین، کمرنگ‌شدن کرونا، به رشد تقاضا برای سفر منجر شده و در این میان تقاضا برای سفر با هواپیما نیز نسبت به سال قبل ۷۳درصد جهش کرده است. در این شرایط با توجه به رفع محدودیت‌های کرونایی برای استفاده ۶۰درصدی از ظرفیت هواپیماها، بخشی از تقاضای اضافه شده از این محل جبران شده و تعداد پروازها نیز نسبت به سال قبل ۱۰درصد رشد کرده است، اما بازهم به‌نظر می‌رسد که کفه تقاضا از عرضه بیشتر است و ناوگان هوایی قادر به پاسخگویی همه تقاضاهای سفر نبوده است.
صنعت هوایی ایران در ۴ دهه گذشته زیر ضرب تحریم‌ها و محدودیت‌های سخت بوده و این مسئله ضمن ممانعت از نوسازی ناوگان هوایی، به زمینگیر شدن نیمی از ناوگان موجود ایرلاین‌ها انجامیده است. این مسئله، جدای از تأثیر بر کیفیت سفرهای هوایی، امکان توسعه خدمات ایرلاین‌ها و پاسخگویی به تقاضاهای دوره‌ای سفر با چالش جدی مواجه کرده و آنگونه که رئیس سازمان هواپیمایی کشور می‌گوید: باوجود افزایش ۱۰درصدی پروازها نسبت به سال قبل، تقاضا از عرضه پیشی گرفته است.

é روایت آمارها از حمل‌ونقل هوایی
رئیس سازمان هواپیمایی کشور از رشد ۱۰درصدی پروازها نسبت به پارسال خبر داده و می‌گوید: سفرهای هوایی نسبت به پارسال افزایش یافته، اما آمارها نشان می‌دهد باوجود انجام پروازها با تمام ظرفیت، تقاضا از عرضه پیشی گرفته است. محمد محمدی‌بخش می‌افزاید: سازمان هواپیمایی همواره ناظر حمل‌ونقل مسافر بوده و آمارها حاکی از این است که عرضه و تقاضا در پروازها یکسان نیست؛ چرا که هم‌اکنون، پروازها با حداکثر ظرفیت انجام می‌شوند، اما همچنان تقاضا بیش از عرضه است.
بررسی آمارهای منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشور در مورد عملکرد فرودگاه‌های کشور در اردیبهشت امسال نشان می‌دهد در این ماه، میزان نشست‌ و برخاست پروازهای داخلی در فرودگاه‌های کشور به‌طور میانگین ۱۰درصد بیش از اردیبهشت ۱۴۰۰بوده، اما تعداد مسافران جابجا شده ۷۳و میزان پذیرش و ارسال بار و پست ۸۹درصد نسبت به‌مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
پیش ‌از این اعلام شده بود که چندین ناوگان توسط شرکت‌های هواپیمایی خریداری و به ظرفیت‌های بخش هوایی کشور اضافه شده، اما آمارها و اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشور نشان می‌دهد که این اتفاق نیز اثر چندانی در متعادل‌سازی حمل‌ونقل مسافر هوایی نداشته است.

é پروازهای پروپیمان
در اردیبهشت امسال ۲۵هزار و ۹۰۵پرواز داخلی در ۵۳فرودگاه فعال کشور انجام شده و با این پروازها ۲میلیون و ۹۶۱هزار و ۴۲۳نفر مسافر و ۲۶میلیون و ۴۶۳هزار و ۴۷۵کیلوگرم بار و مرسوله پستی جابجا شده است. بر این اساس، سرانه مسافر هر پرواز انجام شده در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱معادل ۱۱۴نفر و سرانه بار و مرسوله هر پرواز ۱۰۲۱کیلوگرم بوده است. به‌عبارت‌دیگر با فرض اینکه کل بار جابجا شده توسط ایرلاین‌ها به مسافران اختصاص داشته باشد، به‌طور میانگین هر مسافر هوایی در پروازهای داخلی اردیبهشت‌ماه امسال کمتر از ۹کیلوگرم بار به همراه داشته است.
به گزارش همشهری، گرچه رئیس سازمان هواپیمایی کشور می‌گوید پروازها با تمام ظرفیت انجام می‌شود و هنوز تقاضا بیشتر از عرضه است، اما بررسی آمارهای منتشر شده از سوی مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران حاکی از این است که حتی در سال قبل و با وخیم‌تر بودن شرایط کرونا، ایرلاین‌ها توانسته‌اند پروازهای بیشتری برگزار کنند؛ به‌عنوان نمونه، در شهریورماه ۱۴۰۰ درمجموع ۲۶ هزار و ۸ نشست ‌و برخاست داخلی در فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت انجام شده که اندکی بیش از
پروازهای اردیبهشت امسال است.

é تحریک قیمت بلیت
آمارهای مربوط به وضعیت ناوگان‌های صنعت هوایی ایران حاکی از این است که درمجموع حدود ۲۷۰فروند هواپیمای مسافری در این حوزه وجود دارد که البته بنا بر آخرین اظهارنظر مسئولان صنعت هوایی، فقط ۱۵۰فروند از این هواپیماها فعال هستند.
پیش ‌از این حسن خوش‌خو، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز در زمینه شرایط پروازهای مسافری در کشور به مهر گفته بود: متأسفانه عرضه صندلی‌های پروازی به ‌اندازه تقاضای بازار پروازهای داخلی نیست؛ چرا که در کشور با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت، فقط ۱۵۰ فروند هواپیمای فعال وجود دارد که قرار است هم پروازهای داخلی را پوشش دهند و هم پروازهای خارجی را.
او با اشاره به اینکه در این شرایط، عرضه و تقاضا در صنعت حمل‌ونقل هوایی مسافر همخوانی ندارد، به قیمت‌گذاری نرخ بلیت پروازهای داخلی در شورای ‌عالی هواپیمایی اشاره کرده بود که به‌نظر می‌رسد در دلسردی ایرلاین‌ها برای اضافه کردن کمیت و کیفیت خدمات خود مؤثر باشد. این در حالی است که شرکت‌های هواپیمایی در ۲سال اخیر بارها از زیان‌دهی فعالیت خود گلایه کرده و خواستار حمایت دولت یا افزایش قیمت مصوبه بلیت بودند که البته کم‌وبیش به آن توجهی نشد. با این حساب، از آنجایی‌ که ایرلاین‌ها در زمان پیک سفر و بالا رفتن تقاضا، بلیت خود را در فضایی نسبتاً رقابتی در سقف قیمت مصوب عرضه می‌کنند، وضعیت فعلی در رابطه عرضه و تقاضای پروازها عملاً به درآمدزایی آنها کمک می‌کند. در این شرایط، درآمدسازی صنف شرکت‌های هواپیمایی منوط به این است که بالاتر بودن تقاضا از عرضه بلیت هواپیما را حفظ کنند تا محرک رشد قیمت بلیت هم پابرجا و مؤثر بماند.
گرانفروشی و خالی‌فروشی بلیت
۲ روز پیش بود که معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از تخلف ۲شرکت هواپیمایی در زمینه فروش اجباری اقامت هتل به همراه بلیت هواپیما خبر داده و گفته بود درصورت تکرار این تخلفات، پرونده شرکت‌های متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.
حسن خوش‌خو در گفت‌وگو با صداوسیما با اشاره به دریافت گزارشی درباره تخلف برخی شرکت‌های هواپیمایی در فروش بلیت هواپیما به همراه یک شب اقامت اجباری هتل در برخی مسیرها، اظهار کرده بود: هیچ شرکت هواپیمایی حق اضافه کردن هیچ نوع خدماتی ازجمله اقامت در هتل را به هنگام فروش بلیت هواپیما ندارد و اگر گزارشی دریافت کنیم قطعاً با خاطیان برخورد کرده و به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی خواهیم کرد.
مسئله دیگری که خوش‌خو به آن پاسخ داد این بود که چرا برخی از سایت‌های فروش بلیت هواپیما، هنگام اوج تقاضای سفر، اقدام به ابطال بلیت‌های فروخته شده می‌کنند؟
پاسخ معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری این بود که «گزارش‌هایی دریافت کردیم که مسافران از یک هفته قبل بلیتی را رزرو کرده و یک روز مانده به پرواز، اعلام ابطال پرواز می‌شود، قطعاً این موضوعات در شرکت‌های هواپیمایی اتفاق نمی‌افتد زیرا براساس مکانیسم‌های تصویب شده، شرکت‌های هواپیمایی اقدام به گرفتن مجوز پرواز می‌کنند که خلاف آن نمی‌توانند اقدام کنند و این تخلفات در عوامل فروش که بعضاً عوامل فروش رسمی خود شرکت هواپیمایی است، دیده شده است.» او وعده تعلیق مجوز پرواز شرکت‌های هواپیمایی متخلف درصورت بروز و تکرار این تخلفات را داده است. نکته قابل‌تأمل این است که ایرلاین‌ها خدمات خود را با قیمتی که از نظر خودشان با هزینه‌های سفر همخوانی ندارند، ارائه می‌دهند و همزمان تقاضای بازار به‌قدری بیش از عرضه بلیت است که حتی یکی از ایرلاین‌ها ادعا می‌کند افراد سودجو با نیت کلاهبرداری و با پوشش آژانس مسافرتی اقدام به فروش خودسرانه بلیت برخی مسیرهای پروازی این شرکت می‌کنند. از سوی دیگر گرانفروشی بلیت هواپیما در دوره‌های متوالی به موضوعی عادی در صنعت هواپیمایی تبدیل شده و متقاضیان نیز از سر ناچاری بلیت را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوبه از دلالان و واسطه‌ها خریداری می‌کنند. همه این اتفاقات نشانه این است که دستکاری نظام قیمت‌گذاری در صنعت حمل‌ونقل هوایی مسافر، کارکرد بازار بلیت و دخل‌وخرج ایرلاین‌ها را مختل کرده و برای مقابله با آن باید چاره‌ای اندیشیده شود.

 

 

 

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:
هیچ یارانه‌ای از دولت نگرفته‌ایم

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: نه تنها یارانه‌ای دریافت نکرده‌ایم چه بسا که به واسطه مشکلات تحریمی، بهای تمام شده برخی از خدمات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بالاتر از قیمت های جهانی بوده اما از آنجایی که خود را موظف می‌دانیم قیمت‌هایی که ارایه می‌دهیم رقابتی باشد به همین دلیل به عنوان رهبر حمل و نقل تجاری در بازار حضور داریم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، روسیه پس از شدت گرفتن تحریم‌های اروپایی، بارها از کشورهای همسایه خواستار افزایش همکاری‌های تجاری بوده و ایران با حضور در توافقنامه نوستراک، علاوه بر صادرات کالا به روسیه، می‌تواند از این فرصت منطقه‌ای برای فعالسازی کریدور شمال- جنوب و افزایش درآمدهای ترانزیتی استفاده کند اما آنچه که مانع از استفاده از این فرصت می‌شود، نبود برنامه مناسب برای حمل کالا در طول مسیر این کریدور و به ویژه بنادر شمالی است.
از گذشته مهم‌ترین انتقادات و گلایه‌های تجار و فعالان اقتصادی حوزه روسیه، نبود برنامه منظم برای حرکت کشتی‌ها از بنادر شمال بوده که آن را عامل گران بودن حمل و نقل دریایی در حوزه بنادر شمال کشور می‌دانند به طوری که طبق گفته نماینده مردم گیلان در مجلس به ایلنا، بزرگ‌ترین مانع برای افزایش ترافیک بنادر شمالی نبود برنامه منظم حرکت سایر کشتی‌های باری است و در زمانی بار آماده حمل است، کشتی برای حمل نداریم و زمانی که کشتی وارد بندر می‌شود، بار آماده حمل نداریم.
از این رو قرار بر این بود که با توافق سازمان توسعه تجارت و کشتیرانی خزر( شرکت‌های زیر مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) از آبان ماه سال گذشته حمل منطم بار از بنادر شمالی آغاز شود و طبق این تفاهمنامه قرار بود، با کنترل ظرفیت، بار به هر اندازه و مقدار حمل شود و سازمان توسعه تجارت متعهد شود که برای حمل منظم کالا ضرر احتمالی را برای شرکت کشتیرانی جبران کند و از این محل کشتی با هر میزان بار برنامه ریزی شده از بنادر شمالی به مقاصد تعیین شده حرکت کند.
«روزبه مختاری» رییس هیات مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در گفت‌وگو با ایلنا درباره اجرای این روند و عملکرد شرکت کشتیرانی در بنادر شمالی اظهار داشت: عملکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم مانند عملکرد سایر شرکت‌های دولتی است و هر چه یارانه به این شرکت اختصاص می‌دهند و پرداخت می‌کنند عملا اقدامی انجام نمی‌دهد و حداقل انتظار داشتیم بابت اختصاص این یارانه‌ها کرایه حمل بار را افزایش ندهند و نظم در حرکت کشتی‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط دریای خزر باید یارانه و سوبسید به شرکت‌های فعال بخش خصوصی واقعی اختصاص پیدا کند اما از آنجایی که حمایت‌ها و یارانه‌ها شامل شرکت‌های بخش خصوصی واقعی نمی‌شود در بنادر شمالی هم شاهد همان اتفاقاتی هستیم که در بنادر جنوب رخ داده‌است و اگر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خود را بخش خصوصی می‌داند، سوال این است که چرا یارانه‌های دولت در این حوزه تنها شامل این شرکت می‌شود؟
رییس هیات مدیره انجمن کشتیرانی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش تردد کالا از بنادر شمالی به روسیه گفت: هر چند صحبت‌های زیادی درباره افزایش همکاری‌های تجاری با روسیه و افزایش حمل کالا در این مسیر شده اما تا کنون تصمیم اجرایی که براساس آن اقدامی صورت بگیرد، دیده نشده‌ است.
در حالی که اختصاص یارانه‌های انحصاری به شرکت‌ کشتیرانی جمهور اسلامی ایران برای رقبا ابهاماتی ایجاد کرده، محمدرضا مدرس خیابانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا به صراحت اعلام می‌کند که هیچ یارانه‌ای را از دولت دریافت نکرده‌ است.
وی با اشاره به تردد یارانه‌ای کشتیرانی در بنادر شمالی با توجه تفاهمی که سازمان توسعه تجارت داشته و همچنین به گلایه تجار مبنی بر عدم تردد منظم کشتی‌های کشتیرانی در شرایطی که بار در بنادر شمالی تجمیع شده، گفت: این اطلاعات را دقیق نمی‌دانم. شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان رهبر بازار حمل و نقل در کشور فعال است اما سایر خطوط کشتیرانی هم در کشور فعال هستند در شمال کشور شرکت کشتیرانی فقط ۳۵ درصد سهم بازار را دارد و سهم بیشتر بازار در اختیار سایر شرکت‌های حمل و نقل قرار گرفته است.
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه این شرکت هیچ یارانه و سوبسیدی دریافت نکرده است، اظهار داشت: نه تنها یارانه‌ای دریافت نکرده‌ایم چه بسا که به واسطه مشکلات تحریمی، بهای تمام شده برخی از خدمات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بالاتر از قیمت های جهانی بوده اما از آنجایی که خود را موظف می‌دانیم قیمت‌هایی که ارایه می‌دهیم رقابتی باشد به همین دلیل به عنوان رهبر حمل و نقل تجاری در بازار حضور داریم.
وی درباره تامین ناوگان این شرکت از طریق استفاده از ظرفیت‌ها و توان داخلی گفت: قرارداد کشتی‌ها جنرال کارگو منعقد شده و ساخت آن تا ۲۰ درصد پیشرفت داشته و همچنین طراحی مهندسی شناورهای رو- رو به سرانجام رسید و عملیات ساخت کشتی‌های رو-رو هم آغاز شده که تا ۲ سال آینده کشتی رو رو تحویل شرکت کشتیرانی می‌شود.
مدرس خیابانی درباره احتمال حضور این شرکت در مناقصه اپراتوری بندر چابهار تاکید کرد: شرکت‌های مختلفی زیر مجموعه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هستند و حتما به غیر از حوزه شناورها، به حضور و فعالیت در حوزه‌های بندری هم علاقه‌مند هستیم. مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به راه اندازی خط منظم در بندر چابهار گفت: خط منظم مسیر بندر چابهار- هند راه اندازی شده‌ است و حداقل هفته‌ای یک بار در این مسیر کشتی‌های شرکت کشتیرانی تردد دارند. وی با بیان اینکه سال گذشته علی‌رغم تحریم ها و شیوع ویروس کرونا رکورد حمل و نقل را شکستیم، اظهار داشت: سال گذشته شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مجموع ۲۷ میلیون تن کالا جابه جا کرد و رکورد را شکست و در سه ماه اول امسال هم رشد ۲۰ درصدی در حمل و جا به جایی تجاری را تجربه کردیم.

 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:
شتاب مضاعف ایمن سازی محورهای مواصلاتی مازندران
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از اقدامات ویژه این اداره کل در زمینه عملیات راهداری و ایمن سازی محورها در فصل تابستان به منظور افزایش تأمین ایمنی محورها برای مسافرین تابستانی به استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، حسن جهانیان اظهار داشت: مازندران به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی همواره در فصول مختلف سال علی الخصوص فصل تابستان گردشگران و مسافران بسیاری را از سرتاسر میهن عزیزمان پذیرا بوده ، از این رو محورهای مواصلاتی این استان در فصل تابستان پرترافیک و پرتردد است.
وی از شروع عملیات راهداری تابستانی این اداره کل خبر داد و عنوان کرد: این اداره کل با شرو ع فصل تابستان عملیات راهداری و ایمن سازی محورهای خود را با شتاب و تسریع در عملیات اجرایی در دست اجرا داشته که این عملیات شامل اجرای روکش آسفالت، خط کشی، نصب جداکننده‌ها و همچنین نصب انواع تابلوهای هشداردهنده انتظامی و اطلاعاتی، ایمن سازی نقاط حادثه خیز،شانه سازی، اصلاح قوس و ترانشه برداری، در سطح کلیه محورهای اصلی، فرعی و روستایی است. جهانیان ضمن اعلام این مطلب که راهداری عشق خدمت به هم‌نوع است، اظهار داشت : امیدواریم با اجرای این اقدامات در آستانه فصل تابستان شاهد افزایش ضریب ایمنی در محورها و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن باشیم. وی ادامه داد: کاربران جاده‌ای و مسافرین محترم جهت کسب اطلاع از آخرین شرایط ترافیکی و جوی محورها و همچنین اطلاع از انسدادها و یا محدویت های احتمالی موجود در سطح جاده های استان می توانند در هر ساعت شبانه روز با شماره تلفن گویای ۱۴۱ تماس حاصل فرمایند. همچنین سایت ir.141.www و اپلیکیشن تلفن همراه ۱۴۱ نیز تمامی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران محترم قرار می دهد.

درسه ماه گذشته انجام پذیرفت؛
ایمن سازی جاده‌های مازندران با نصب تابلو و علائم
رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از نصب هزار و ۴۰۰ عدد تابلو اخطاری، انتظامی و علائم در محورهای مواصلاتی استان در سه ماهه اول سال با هدف ا یمن سازی جاده‌ها خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، محسن یمینی اظهار داشت: علائم از نظر استقرار و جانمایی بر دو نوع افقی (‌ از قبیل چشم گربه‌ای، خط کشی، هاشورها و … ) و عمودی ( از قبیل تابلوهای اطلاعاتی ، اخباری ، انتظامی و …. ) بوده که به عنوان زبان گویای جاده‌ها محسوب می‌شوند.
وی به نقش علائم در ایمنی محورها تاکید نمود و خاطر نشان ساخت: از آنجا که تهیه علائم از محل اعتبارات ملی بوده، لذا حفظ و صیانت از آنان موجب حفظ سرمایه ملی محسوب که همانا یکی از وظایف ذاتی همه آحاد ملت بوده و همینطور سبب ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر راهداران در نگهداری از راهها می شود.
رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران ضمن برشمردن اقدامات وسیع این اداره کل در زمینه ایمنی محورهای استان تصریح کرد: بازنگری وضعیت موجود علائم، پاکسازی و زیبا سازی حریم راهها، نصب نیوجرسی، تقویت و نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب تابلو های فلورسنتی جهت آشکار سازی نقاط پر حادثه، بهبود وضعیت حفاظ‌ها و نگهداری روشنایی محورها، ایمن سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، خط کشی و لکه گیری، شستشو و ترمیم علائم از جمله فعالیت‌هایی است که به طور گسترده توسط راهداران پرتلاش در حال انجام است. یمینی هزینه تصادفات جاده‌ای را به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در اولویت‌بندی پروژه‌های ایمن‌سازی و اقدامات اصلاحی نقاط تصادف‌خیز مطرح و اظهار داشت: تصادفات جاده‌ای بـه دلیل خسارات وارده به وسایل نقلیه، محمولات، جـاده، علائـم، ابنیـه فنـی وکشـته و مجروح شدن افراد، هزینه‌هایی را به اجتماع تحمیل می‌کند که محاسبه میزان ایـن هزینه‌ها برای کاربرد آن در تجزیه و تحلیل نظام‌مند سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ایمن‌سازی، از اهمیت زیادی برخوردار است. وی افزود: به منظور بررسی و اولویت‌بندی اصـلاح نقاط تصادف‌خیز، باید بتوان به طور میانگین به هر تصادف جاده‌ای بر مبنای شدت آن، هزینه‌های معین اختصاص داد تا این هزینه با میزان سرمایه‌گذاری که برای اصلاح نقطه انجام می‌شود.

به منظور افزایش ضریب ایمنی صورت می‌پذیرد:
آغازعملیات تعریض محور سه راه زرین کلا به کوهی خیل شهرستان جویبار
سرپرست نمایندگی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان جویبار از آغازعملیات تعریض محور سه راه زرین کلا به کوهی خیل این شهرستان به طول ۲ کیلومتر و با اعتبار۲۵۰ میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، حمید محمدی از آغاز پروژه تعریض محور سه راه زرین کلا به کوهی خیل به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ملی بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال به صورت دو طرفه خبر داد.
وی در ادامه به اقدامات ایمن سازی این اداره در سطح محورهای تحت پوشش خود اشاره و تصریح نمود : اقدامات ایمن سازی از قیبل تامین روشنایی و رفع خاموشی، پاکسازی و زیبا سازی حریم راه‌ها، شانه سازی، رنگ آمیزی پایه‌های تابلو و نرده‌های پل، آشکارسازی نقاط پرتصادف، نصب انواع علائم اخطاری قوس، مسیرنما و خطر نما، تعمیر و بازسازی و نصب گاردریل، ساماندهی و افزایش اثر بخشی علایم در طول محورها تنها بخشی از اقدامات ایمن سازی این اداره است.