معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به سیاست راهبردی دولت برای توسعه ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه طی یکسال دولت سیزدهم، تاکید کرد: با ارتباطات دو و چندجانبه صورت گرفته با کشورهای همسایه، ترانزیت و تجارت دریایی ایران در بنادر شمالی کشور با کشورهای روسیه و قزاقستان، در برخی از انواع کالاها، […]
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به سیاست راهبردی دولت برای توسعه ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه طی یکسال دولت سیزدهم، تاکید کرد: با ارتباطات دو و چندجانبه صورت گرفته با کشورهای همسایه، ترانزیت و تجارت دریایی ایران در بنادر شمالی کشور با کشورهای روسیه و قزاقستان، در برخی از انواع کالاها، رشد ۱۵۰ درصدی داشته است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سازمان بنادرودریانوردی، علیاکبر صفایی با حضور در برنامه تلویزیونی “سلام صبحبخیر” شبکه سه سیما اظهار داشت: سیاست راهبردی و موثر دولت برای توسعه تجارت خارجی در حوزه حملونقل دریایی مبتنی بر این رویکرد بوده تا بنادر بازرگانی جمهوری اسلامی ایران به نقطه اتصال کشورهای جنوب و شرق با کشورهای آسیای مرکزی، روسیه، افغانستان و حتی کشورهای محصور در خشکی مثل قرقیزستان و ازبکستان تبدیل شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی افزود: در همین راستا و براساس سیاست پشتیبانی از تجارت خارجی، هماکنون خط مستقیم کشتیرانی بین هند و بندر چابهار و خط مستقیم کشتیرانی بین عمان و بندرعباس شکل گرفته و برقرار است.
مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی همچنین از ایجاد خط کشتیرانی منظم بین بنادر آکتائو، آستاراخان و ماخاچقلعه( بنادر قزاقستان و روسیه) با بنادر انزلی، امیرآباد و نوشهر در دریای خزر خبر داد.
صفایی با تشریح اقدامات سازمان بنادر برای توسعه بنادر بزرگ و کوچک کشور در دولت سیزدهم، اظهار داشت: در بخش بنادر بزرگ، توسعه بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور و بندر امام خمینی( ره )به عنوان هاب کالاهای اساسی با شدت و قوت در دست انجام است. همچنین پیرو دستور مقام معظم رهبری، برای ایجاد یک بندر بزرگ در سواحل مکران و خارج از خلیج فارس، نیز کارهای مطالعاتی این بندر در دست انجام است و عملیات اجرایی نیز پس از طی مراحل قانونی انتقال زمین به سازمان بنادر، با سرعت، پیگیری وارد خواهد شد.
وی همچنین یکی از اولویتهای سازمان بنادر در دولت مردمی سیزدهم را توجه به توسعه بنادر کوچک و رونق معیشت مردم ساحلنشین برشمرد و گفت: در این مدت، بر اساس سیاست ملی توجه به بنادر محلی و منطقهای، ایجاد و توسعه ۱۶ بندر کوچک را در دست اجرا داریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: در پی سیاستهای توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه و ارتقای بنادر کوچک، هماکنون بندر دیر به قطب تجارت مواد غذایی با قطر تبدیل شده است.
وی یکی از اقدمات سازمان بنادر در دریای خزر را توسعه ناوگان برشمرد و گفت: در یک سال گذشته و برای رفع کمبود ناوگان دریایی در خزر، پشتبانی از ساخت ۱۲ فروند شناور تجاری در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد، ۸ فروند وارد چرخه بهرهبرداری شده است. ۴ فروند نیز در دست ساخت است و دو فروند دیگر خریداری خواهد شد.
به گفته صفایی، در هفته دولت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون تومان پروژه توسعهای و زیرساختی با سرمایهگذاری بخشخصوصی در بنادر کشور، به بهرهبرداری خواهد رسید.
وی تاکید کرد: با توسعه پسکرانه بنادر بازرگانی، امروز بنادر ایران صرفا جایی برای تخلیهوبارگیری کالاهای نیست، بلکه به محل تولیدات صنعتی و ارزش افزوده تبدیل شدهاند.
تشریح اقدامات و دستاوردهای سازمان بنادر در دولت سیزدهم
مهمترین اقدامات و دستاوردهای سازمان بنادر و دریانوردی در حوزههای مختلف طی یکسال نخست فعالیت دولت سیزدهم، تشریح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اقدامات مهم این سازمان طی سال اول دولت سیزدهم در بخشهای توسعه زیرساختها و سرمایهگذاری در بنادر، توسعه و تسهیل خدمات دریایی و بندری، ارتقاء ایمنی دریایی و بندری، ارتقاء حفظ محیط زیست دریا، ارتقاء و بهبود مدیریت سواحل و بنادر، ارتقاء و بهبود مدیریت سواحل و بنادر، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، پشتیبانی از اقتصاد ملی و تأمین کالاهای اساسی، توسعه ناوگان دریایی دریای خزر و تقویت شبکه حمل و نقلی حوزه شمال کشور، اجرای پروژههای مردممحور و محرومیتزدایی از بنادر کوچک و اسکلههای مردمی، پیشبرد شعار سال و حمایت از شرکتهای دانشبنیان و افزایش سفرهای ساحلی و دریایی مدنظر قرار گرفته است.
é توسعه زیرساختها و سرمایهگذاری در بنادر
سرمایهگذاری مستقیم سازمان بنادر در راستای توسعه و نگهداری زیرساختها و تجهیز بنادر کشور به میزان ۶۲ هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال، افتتاح و بهره برداری از ۶۸ پروژه زیرساختی و تجهیزاتی به ارزش ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، سرمایهگذاری بخش غیردولتی در بنادر کشور در قالب ۱۲ قرارداد به ارزش ۲۴ هزار و ۹۵ میلیارد ریال و ثبت ۲۰۱ هزار و ۱۶۱ میلیارد ریال سرمایهگذاری غیردولتی با ۳۵۰ فقره قرارداد و نیز بهره برداری از ۵ طرح به ارزش ۱۴۸۳ میلیارد ریال شامل شناورهای تجاری و خدماتی، تجهیزات بندری و سرمایهگذاری بخش غیردولتی از محل وجوه اداره شده سازمان بخشی از مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال نخست فعالیت دولت سیزدهم است.
é توسعه و تسهیل خدمات دریایی، بندری و افزایش سفرهای دریایی
اولویتگذاری واکسیناسیون ۸۵ هزار دریانورد با هماهنگی وزارت بهداشت، انجام بدون سانحه بیش از ۶ میلیون سفر دریایی با افزایش ۵۰ درصدی مسافری و جابجایی حدود ۶۰۰ هزار خودرو در بخش مسافر خودرویی در نوروز ۱۴۰۱ بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه و تسهیل خدمات دریایی و بندری است. همچنین جابجایی ۱۷ میلیون نفر مسافر دریایی در بنادر کشور از دیگر اقدامات انجام گرفته است.
é ارتقاء ایمنی دریایی و بندری، حفظ محیط زیست دریا و مدیریت سواحل
خارجسازی ۲ فروند شناور مغروقه از آبراه اروند، ۱ فروند از خورموسی به ارزش یک هزار و ۵۵ میلیاردریال و ۳۰ فروند از آبراه گناوه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال، انجام عملیات لایروبی پای اسکله و حوضچه فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی به میزان ۱.۷ میلیون مترمکعب و ۱۲ میلیون مترمکعب لایروبی در بنادر ملکی سازمان، انجام عملیات هیدروگرافی ۱۱ هزار و ۷۴۰ کیلومتری در ۱۳ بندرگاه، صدور ۲۲ هزار و ۹۹۸ فقره شناسنامه دریانوردی و ۳۲ هزار و ۸۶۵ فقره گواهینامه شایستگی و مهارت و نیز انجام ۲ هزار و ۹۱۶ مورد بازرسی از شناورهای خارجی و توقیف فنی ۳۰۷ شناور به دلیل دارا بودن نواقص ایمنی و فنی از عمده فعالیتهای انجام شده در بخش ایمنی دریایی و بندری است.
همچنین تأمین سوخت کم سولفور برای ناوگان دریایی کشور از طریق پالایشگاه شازند اراک، نظارت عالی و مدیریت بر انجام عملیات پاکسازی و مقابله با ۴۰ مورد آلودگی نفتی در دریا و انجام ۲ هزار و ۶۸۲ مورد بازرسی زیستمحیطی به منظور حفظ محیط زیست دریا انجام شده است. علاوه بر این نظارت بر ساخت و سازهای ساحلی و شناسایی ۸۹۲ مورد سازه ساحلی شامل ۲۶۸ سازه مجاز و ۶۲۴ سازه غیرمجاز، جمعآوری و قلع بنای ۷ سازه غیرمجاز نیز در بخش مدیریت سواحل و بنادر انجام شده است.
é پشتیبانی از اقتصاد ملی و تأمین کالاهای اساسی
تخلیه و بارگیری ۱۳۹ میلیون تن کالا در بنادر بازرگانی با تردد بیش از ۵۱ هزار فروند شناور، تخلیه و بارگیری ۲۴ میلیون تن کالاهای اساسی در راستای تأمین امنیت غذایی کشور، تخلیه و بارگیری ۵.۸ میلیون تن کالاهای ترانزیتی در بنادر بازرگانی و نیز تخلیه و بارگیری کالاهای ترانزیتی به میزان ۶.۲ میلیون تن با ۴۶ درصد رشد از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال فعالیت دولت سیزدهم است.
é امضای موافقتنامه حملونقل دریایی بین ایران و قطر در دوحه
تفاهم روی ضرورت برقراری خط مستقیم کشتیرانی بین ایران و قطر با حمایتهای دولتی،
برقراری ارتباط بندری بندر حمد و الرویس با بنادر ایرانی برای ارائه تسهیلات به شناورهای ایرانی، تعریف و تعیین پروژههای مشترک برای سرمایه گذاری طرف قطری در بنادر بوشهر و دیر و احداث مجتمع لجستیکی بندری، ارائه تسهیلات دریایی و بندری برای حمل ترکیبی و ترانزیتی بین ایران و قطر در چارچوب موافقتنامه عشق آباد و نیز تسهیل اتصال قطر به کریدورهای بینالمللی ترانزیتی بخش دیگری از فعالیتهای انجام شده طی یکسال گذشته است.
é توسعه ناوگان دریایی دریای خزر و تقویت شبکه حمل و نقلی شمال
سفارش ساخت ۱۲ فروند کشتی چندمنظوره، رو-رو و نفتی به سازندگان داخلی توسط بخشهای خصوصی از محل اعتبارات وجوه ادارهشده سازمان بنادر و دریانوردی و سایر منابع در راستای تقویت و توسعه ظرفیت حمل و نقل دریایی در دریای خزر و نیز تامین تجهیزات دریایی بنادر با اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد ریال در راستای توسعه ناوگان دریایی خزر و تقویت شبکه حملونقلی شمال طی یکسال گذشته در دولت سیزدهم انجام شده است.
é اجرای پروژههای مردممحور و محرومیتزدایی از بنادر کوچک و اسکلههای مردمی
اجرای بیش از ۸۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳ هزار میلیارد ریال در زمینه تسهیل کسب و کار تجارت دریایی و محرومیتزدایی از بنادر کوچک و اسکلههای مردمی استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، گیلان و مازندران مدنظر قرار گرفته است. همچنین در استان گلستان لایروبی و احیای خلیج گرگان شامل احداث دایک پروژه لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب دریای خزر و خلیج گرگان تا شهریور ۱۴۰۲ در چارچوب مصوبه سفر استانی رئیس جمهور محترم با بودجه پیشبینیشده ۳۵۰۰ میلیارد ریالی و با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی تا کنون از مهمترین مواردی است که در دستورکار قرار گرفته است.
é پیشبرد شعار سال و حمایت از شرکتهای دانشبنیان
سفارش ساخت ٧٦٨ قطعه تجهیزات دریایی، بندری، الکترونیکی و مخابراتی به مبلغ ۴ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریال به شرکتهای دانشبنیان داخلی با صرفهجویی ٧٠ درصدی، عقد ٥ فقره قرارداد در چهارچوب تولید بار اول و ساخت و بومی سازی به مبلغ ۴۶۶ میلیارد ریال بخش کوتاهی از مهمترین اقدامات سازمان بنادر در راستای تحقق پیشبرد شعار سال و حمایت از شرکتهای دانشبنیان است.
مذاکره با روسیه برای مشارکت در راهآهن رشت – آستارا
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با اشاره به بازدید هیات کارشناسی- فنی روسی از پروژه راهآهن رشت – آستارا از انجام مذاکراتی برای مشارکت روسیه در طراحی، احداث و تامین مالی این مسیر ریلی خبر داد.
به گزارش ایسنا، عباس خطیبی ایران را دارای ظرفیتهای بالای ترانزیت ریلی دانست و گفت: یکی از اهداف وزارت راه و شهرسازی ساخت و تقویت کریدورهای ترانزیتی ریلی در کشور است. با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور روسیه به ایران و مذاکراتی که در سطح مقامات عالی رتبه دو کشور انجام شده و همچنین تاکید و دستور معاون اول ریاست جمهوری به وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در ساخت راهآهن رشت- آستارا، میزبان هیات کارشناسی- فنی از روسیه هستیم و این هیات برنامه انجام بازدیدها و مذاکرات برای همکاری در ساخت خطوط ریلی دارند. وی خاطرنشان کرد: هیات کارشناس- فنی روسی به بازدید جامع و کاملی از مسیر ۱۶۲ کیلومتری راهآهن رشت- آستارا پرداخته و ارزیابیهای فنی و کارشناسی انجام دادند. این هیات روسی مشخصات فنی، آییننامهها، استانداردها و مصالح مورد نیاز این پروژه را نیز بررسی کردند و با توجه به شرایط خاص این پروژه و اهمیت آن در کریدور شمال – جنوب تمایل کشور روسیه به همکاری در تکمیل این خط ریلی را اعلام کردند. در ادامه مذاکرات، نحوه مشارکت روسیه طی جلسات آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور در ادامه اعتبار مورد نیاز ساخت راهآهن رشت- آستارا را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر عملیات زیرسازی ۱۰ کیلومتر مسیر از سمت رشت در شرف پایان و آماده ریلگذاری است و عملیات زیرسازی۱۱.۵ کیلومتر مسیر از سمت آستارا نیز آغاز شده است. خطیبی درباره زمان بهرهبرداری این پروژه نیز گفت: یک دوره چهار ساله برای اتمام این پروژه برنامهریزی شده که برای رسیدن به آن باید منابع مالی این طرح را در تمام طول ۱۶۰ کیلومتر این مسیر به صورت پایدار تامین کنیم. برای تامین مالی راهآهن رشت- آستارا از روشهای مختلف داخلی و خارجی استفاده خواهیم کرد و به دنبال جلب مشارکت و حضور روسها برای طراحی، احداث و تامین مالی در این پروژه به صورت مشترک هستیم.
وی در خصوص استفاده از تکنولوژی روسیه در طرحهای ریلی گفت: صنعت ریلی ایران در حوزه تکنولوژی به ویژه در مسیرهای ترانزیتی و باری به خودکفایی رسیده اما قطعا تیمهای کاری دو کشور با هم مراودات فکری خواهند داشت و با توجه به اهمیت راهآهن رشت- آستارا، از تکنولوژیهای جدید روسیه نیز استفاده خواهیم کرد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه کریدورهای ترانزیتی برای اقتصاد کشور و منطقه گفت: کریدور شمال- جنوب یک مسیر اقتصادی و استراتژیک مهم برای ترانزیت بار از طریق ایران میان هند، روسیه، کشورهای CIS و شمال اروپا است و البته فعال سازی و تقویت همه کریدورهای کشور برای افزایش ترانزیت ضرورت دارد.
مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر سازمان راهداری:
زائران اربعین مرز ورودی را پیامکی اعلام کنند
زائران اربعین حسینی در زمان بازگشت از عتبات عالیات، نام مرز ورودی به کشور را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ اعلام کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری وحملونقل جادهای داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر این سازمان با اعلام این مطلب گفت: بر اساس تمهیدات پیشبینی شده و برنامهریزیهای صورت گرفته اعلام مرز ورودی به کشور توسط زائران ارجمند، ضمن کاهش زمان انتظار در مرز، موجب مدیریت سفر و دسترسی سریعتر به ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری میشود و از ازدحام جمعیت در پایانههای مرزی پیشگیری میشود.
وی در خصوص نحوه استفاده از این سامانه اظهار داشت: زائران اربعین حسینی میتوانند بعد از اتمام زیارت در خاک عراق و قبل از حرکت به سمت مرز، صرفا نام مرز ورودی مورد نظر که به استان محل اقامت آنها نزدیک است(شامل یکی از مرزهای باشماق، تمرچین، چذابه، خسروی، شلمچه و یا مهران) را به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ ارسال کنند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری وحملونقل جادهای با اشاره به این که ارزیابیها از استقبال خیل گسترده مشتاقان برای عزیمت به عتبات عالیات جهت زیارت اربعین حکایت دارد، ابراز امیدواری کرد با همکاری و همراهی زائران ارجمند و اعلام مرزهای ورودی، امکان پیشبینی، تأمین و اختصاص ناوگان به هر مرز فراهم شود و با برنامهریزی مناسب خدمات مناسبتر و شایستهتری در شان زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به آنان ارائه شود.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای خبر داد:
افزایش سفرها و کاهش فوتیهای حوادث ترافیکی در ایران
آمار کشتههای حوادث ترافیکی طی دو دهه اخیر در کشور روند نزولی داشته است ودر سال گذشته در مجموع قریب به ۱۷ هزار نفر در سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند که این میزان با ۲۰ سال پیش برابری میکند
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل ونقل این سازمان در اولین نشست روسای پلیسراه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، اظهار کرد: بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی و اطلاعات موجود در کشور، شاخص تخلفات رانندگی در ایران ۴.۱ و متوسط آن در دنیا ۶.۴ درصد است.
وی افزود: شاخص تخلفات رانندگی در هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه در ایران ۲۰ و متوسط آن در جهان ۱۸.۲ درصد است.
شهرکی تصریح کرد: این در حالی است که متوسط سالانه رشد جمعیت در ایران ۱.۴ و میزان رشد وسایل نقلیه ۸.۵ درصد بوده و میزان سفرها و تردد خودروها روندی افزایشی و تصاعدی داشته است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با بررسی وضعیت ایمنی محورهای مواصلاتی در یک دهه اخیر در ایران، کاهش تعداد تلفات ناشی از تصادفات را به طور متوسط۲.۱ درصد و کاهش نرخ تصادفات برونشهری و روستایی را ۱.۱ درصد اعلام کرد.
شهرکی ثانوی افزایش رشد میزان تردد در جادهها طی یک دهه اخیر را ۲.۵ درصدی دانست و ادامه داد: تشدید نظارت بر تردد ناوگان مسافربری و وسایل نقلیه حامل مواد خطرناک، از مهمترین برنامههای حوزه ایمنی و ترافیک در کشور است. وی با تاکید بر اینکه بررسیها و تصمیمگیریها باید بر مبنای اطلاعات دقیق و واقعی و به موقع صورت گیرد، گفت: در غیر این صورت شاهد هدررفت سرمایه، انرژی و وقت خواهیم بود. معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور اظهار: رخدادهای خوبی در مرکز مطالعات در حال اتفاق افتادن است که میتواند مبنای عملیات قرار گیرد.
شهرکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه اقتصاد حمل و نقل، خاطرنشان کرد: افزایش هزینهها زمینه را برای وقوع برخی تخلفات به عنوان دم دستیترین راه حل ممکن فراهم کرده است.
é هزینهکرد هدفمند بودجهها و ارتقاء ایمنی راهها
هزینهکرد هدفمند بودجهها و اعتبارات موجب ارتقاء امنیت و ایمنی راهها و محورهای مواصلاتی میشود.
برا ساس این گزارش، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای در اولین نشست روسای پلیسراه و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، اظهار کرد: هدفمندسازی هزینهکرد منابع یکی از اولویتهایی است که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: منابع بودجه و اعتباری باید در مناطقی که بیشترین سهم را در ارتقاء امنیت و ایمنی راهها به همراه دارد، صرف شوند. معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور هزینهکرد مدبرانه، هدفمند و منتج به حصول نتیجه مورد انتظار را از تکالیف اصلی مدیران راهداری برشمرد و خاطرنشان کرد: در تخصیص منابع بودجهای به نقاط پر حادثه محورهای مواصلاتی، باید میزان حادثهخیزی و آمار سوانح جادهای منجر به جرح و فوت مورد بررسی قرار گیرد. اکبری تاکید کرد: به این ترتیب با اولویتدار کردن رفع نقاط حادثهخیز در جادهها آن هم بر مبنای تحلیل آمارهای مبتنی بر دادههای اطلاعاتی و آماری، هزینهکرد منابع بودجهای بیشترین اثربخشی را به همراه دارد. وی از وجود ۲۰ تا ۵۰ هزار نقطه مستعد حادثه در محورهای مواصلاتی کشور خبر و ادامه داد: اعمال نظر پلیس در معرفی نقاط پر حادثه باید مهندسی، دقیق و مبتنی بر آمارهای درست و واقعی باشد. در این صورت میتوان با هدفگذاری صحیح و اولویتبندی بر اساس میزان احتمال وقوع خطر در نقاط حادثهخیز، نسبت به اصلاح آنها اقدام کرد. اکبری افزود: توجه به این شاخصها مدیریت در صرف منابع اعتباری را به دنبال داشته و با هدفمندسازی، جلوی انحراف بودجه را میگیرد.
وی اظهار کرد: اتخاذ تصمیمات درست و مدیریت منابع موجب حفظ سرمایههای ملی کشور میشود.