رضایت مشتری مهمترین رکن فعالیت ما است
رضایت مشتری مهمترین رکن فعالیت ما است

دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران و هیات همراه در پایان سفر یک روز خود به استان مرکزی، در جلسه شورای اداری مدیریت شعب پست بانک استان حضور یافتند و از نزدیک و در یک فضای صمیمی به بررسی مسائل، دغدغه ها و وضعیت عملکردی استان پرداختند. در این جلسه دکتر شیری ضمن […]

دکتر بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک ایران و هیات همراه در پایان سفر یک روز خود به استان مرکزی، در جلسه شورای اداری مدیریت شعب پست بانک استان حضور یافتند و از نزدیک و در یک فضای صمیمی به بررسی مسائل، دغدغه ها و وضعیت عملکردی استان پرداختند. در این جلسه دکتر شیری ضمن بیان مطلب فوق گفت : هیچ سازمانی نباید در گذشته خود بماند، گذشته باید سکویی باشد برای رفتن به آینده ؛ لذا باید برنامه داشته باشیم و حرکت در قالب برنامه نیازمند حرکت جمعی و در مسیر هدف واحد است. سازمان ها همواره برای نیل به اهداف خود نیازمند برنامه هستند ، ولی عمل به برنامه از خود برنامه مهمتر است و اگر عمل نباشد هیچ نتیجه ای عاید نخواهد شد.
دکتر شیری اظهار داشت: مجموعه پست بانک ایران نشان داد با شناسایی و متناسب با ظرفیت و قابلیت های منطقه ای حرکت کرده و به پیش رفته است. تنها چیزی که ایراد ندارد کاری است که انجام نشده باشد ، حرکت ها و کارهایی که صورت می گیرد همیشه ایرادهایی هم ممکن است داشته باشد که امری طبیعی است؛ ولی آنچه مهم است ثمره و نتیجه کارها و حرکت های برنامه محور و هدفمند است که نتیجه شیرین و دلچسبی به همراه دارد.
مدیر عامل بانک در ادامه تاکید کرد: من هم از جنس خودتان هستم و این موفقیت ها ، آثار و نتایجی که در بانک ایجاد شده است، حاصل در کنار هم بودن و تلاش جمعی و منسجم برای اصلاح آباد کردن و ساختن سسیستم خودمان بود و در این راه باید به خودمان متکی باشیم.
وی تصریح کرد: اتکاء به خود مهمترین رکن موفقیت است که برای این منظور نیاز به خود سازی و اصلاح خودمان داریم و باید به داشته های خود در بانک افتخار کرده و قدر دان باشیم.
دکتر شیری گفت: همواره دغدغه اینجانب و اعضای هیات مدیره بانک بهبود وضعیت معیشتی همکاران بانک بوده است و با تلاشهای صورت گرفته و توسعه کمی و کیفی فعالیت های بانک، درآمد باجه ها از سال ۱۳۹۸ دو برابر و درآمد کارکنان بانک چند برابر شده است ولی شرایط اقتصادی اجازه لمس آنها را نمی دهد.
بالاترین مقام اجرایی بانک افزود : پست بانک ایران یک بانک دولتی است و درچارچوب قوانین و مقررات دولتی باید پرداخت های خود را هماهنگ نماید ؛ لذا نباید میزان و کیفیت دریافتی کارکنان بانک با بانک های غیر دولتی و خصوصی مقایسه شود.
وی ادامه داد : خواست قلبی خودم ۵ برابر کردن میزان پرداختی به پرسنل است؛ اما باید در قالب بانک دولتی و براساس ضوابط تفریغ بودجه عمل نموده و در برابر نهادهای نظارتی پاسخگو باشیم. لازم است خاطر نشان کنم ، تاکنون به اعضای هیات مدیره و مجمع بانک در قبال عملکردشان پاداشی تعلق نگرفته است ؛ چرا که این موضوع مستلزم طی تشریفات ، الزمات و مقررات مربوط به سازمان های دولتی است و ما نیز تابع آن هستیم و هیچ گله و شکایتی نداریم.
دکتر شیری گفت: ما ظرف مشخصی برای پرداخت حقوق و مزایا و بهبود معیشت پرسنل داریم که تمام اقدامات صورت گرفته در این زمینه همراه با انضباط مالی ، شفافیت بوده که برای واحد های نظارتی قابل بررسی و رسیدگی است و به همین دلیل نیز در بحث شفافیت رتبه سوم را در میان دستگاه های دولتی کسب کرده ایم. بحث تطبیق مشاغل بانک یکی از ظرفیت های قانونی بود که برای بانک ایجاد شد و در این زمینه با رویکرد کارمند مداری این موضوع را زودتر از دستگاههای دیگر پیاده سازی و به مورد اجرا گذاشتیم .
وی اضافه کرد: بحث دیگر پرداخت های مربط به فوق العاده ویژه است که متناسب با حرکت ستاد و صف بانک برای تحقق برنامه های سپرده عملیاتی و گره زدن نفع شخصی کارکنان به انتفاع سازمانی ، این طرح پیاده سازی شد که آمار پرداختی ها نشان می دهد مجموع فوق العاده ویژه پرداختی به کارکنان در ۹ ماهه امسال نسبت سال ۱۳۹۹ ، ۱۰۰ درصد افزایش یافته است که در این اقدام دریافتی کارکنان ستادی ۳۷ درصد و دریافتی کارکنان اجرا ۱۵۰ درصد رشد داشته است.
مدیر عامل بانک افزود: بنابر این طرح مذکور این امکان را برای همکاران استانی فراهم می نماید تا با تلاش بیشتر برای تحقق اهداف سپرده ای در نظر گرفته شده و بیشتر از آن، سهم خود را از دریافتی فوق العاده ویژه عملیاتی افزایش دهند که این در دست خودشان است.لذا توصیه اینجانب این است که از ظرفیت های این طرح که در قالب کارانه تعریف شده است، استفاده نمایید و شاخص عملکردی خودتان را ارتقاء دهید تا به اندازه ای که در آن نیل به اهداف برنامه ای تسهیم می شوید و بانک را منتفع می نمایید ، سهم دریافتی خود را بالا ببرید.
دکتر شیری اظهار داشت: سیاست کلی بانک در دو حوزه تعریف شده است که شامل بانکداری خرد در حوزه باجه های بانکی روستایی و بانکداری شرکتی در حوزه شعب بانک است. تلاش برای جلب رضایت مردم و مشتری از طریق ارائه خدمات مطلوب مهمترین رکن فعالیت پست بانک ایران است، لذا بخش عمده برکت موجود در بانک به پشتوانه رضایت مردم است.
وی تاکید کرد: هر یک از روسای شعب بانک یک مدیر تمام عیار هستند چرا که علاوه بر مدیریت پرسنل و امور شعبه تحت مدیریت خود؛ مدیریت باجه های بانکی روستایی خود را انجام می دهند و بر امور و فعالیت های جاری حوزه خود نظارت و کنترل مستمر دارند.لذا روسای شعب باید قدر دان این شرایط باشند و از این ظرفیت برای رشد و توسعه بانک استفاده نمایند.
دکتر شیری تصریح کرد: ما باید مسئولان و کارکنان باجه های بانکی روستایی را همکار خود قلمداد کنیم؛ لذا مسائل پیش آمده در این زمینه را باید ابتدا در درون شعبه و سطح استان حل و فصل نماییم و در مواردی هم که راه حل برای آن نداریم آنها را به مدیران ارشد در ستاد منتقل نماییم، اما همواره الویت باید بر حل مسائل باشد.
مدیر عامل بانک در پایان گفت :حرکت های صورت گرفته در مدیریت شعب پست بانک استان مرکزی خوب و ارزشمند است؛ ولی ظرفیت های بالقوه و بسیار خوب و با ارزشی در آن وجود دارد که بالفعل کردن آنها می تواند بانک را چندین مرحله به جلو حرکت دهد و سرنوشت بانک و تک تک کاکنان به هم گره خورده و جدا از هم نمی باشد.