دیجیتال شدن صنعت بیمه یعنی شخصی کردن تمام خدماتی که ذینفع آنها را با حداکثر رضایت دریافت میکند. رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات سندیکای بیمه گران ایران اظهار داشت: دیجیتالی شدن یعنی شخصی کردن خدمت برای ذینفع این صنعت که در زنجیره ارزش صنعت بیمه، حس رضایت، شادی و تجربه خوبی به دست آورد. […]
دیجیتال شدن صنعت بیمه یعنی شخصی کردن تمام خدماتی که ذینفع آنها را با حداکثر رضایت دریافت میکند.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات سندیکای بیمه گران ایران اظهار داشت: دیجیتالی شدن یعنی شخصی کردن خدمت برای ذینفع این صنعت که در زنجیره ارزش صنعت بیمه، حس رضایت، شادی و تجربه خوبی به دست آورد.
سیدمجید بختیاری با بیان اینکه صنعت بیمه تلاش می کند با بکارگیری فناوری های نوین ازجمله جمع آوری داده ها به تحلیل و تصمیمگیری در این بخش کمک کند، افزود: تحول دیجیتال در حال جلو رفتن و پیشرفت است و فقط کار شرکت های بیمه نیست بلکه همه بازیگران و ذی نفعان آن باید در این زیست بوم تلاش کنند تا موجب توسعه بازار شود. بختیاری با اشاره به تولید بالغ بر ۱۲۰ هزار میلیارد تومان حق بیمه در سال ۱۴۰۰ از سوی شرکت های بیمهای و پرداخت بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان خسارت در این سال، اضافه کرد: در این سال ها بخش بیمه کشور در یک فضای آرام جلو آمده و شرکت های بیمه توانسته اند با همکاری یکدیگر، پروژه های زیادی درباره تحول دیجیتال این صنعت تعریف کنند که اکنون در حال پیاده سازی آن هستند و در آینده نزدیک نیز شاهد تبلور دستاوردهای آن خواهیم بود. وی درباره نقش نیروی انسانی در تحول دیجیتال در صنعت بیمه گفت: برای پیادهسازی این مهم نیاز به نیروی متخصص نداریم بلکه می توان با آموزش نیروهای عادی که توانایی استفاده از تجهیزات موجود و بکارگیری و پیاده سازی آن را پیدا کنند، به سرعت در این مسیر حرکت کرد.
بختیاری با تاکید بر گسترش فهم دیجیتال در صنعت بیمه و نقش مهم حضور نیروهای متخصص در ستادها و واحدهای طراحی خاطرنشان کرد: تحول دیجیتال با بهره گیری از فناوری های پیشرفته در زنجیره ارزش صنعت بیمه، نقش مهمی در توسعه سبک زندگی دیجیتال و رضایت ذینفع دارد.
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات سندیکای بیمه گران با بیان اینکه در مفاهیم مرتبط با تحول دیجیتال، رضایت ذینفع ارجحیت دارد، تصریح کرد: هم اکنون شرکت های بیمه ای در رشته درمان، پوشش بیمه ای دارند اما باید بتوانند در دیگر رشته ها نیز از فناوری های نوین استفاده کنند و همگام و همراستا با یکدیگر در این مسیر گام بردارند.
وی با اشاره به مدیریت ریسک و محاسبه ریسک از سوی شرکت های بیمه ای درراستای حمایت از ذینفعان آن، خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی های نوین برای طراحی محصولات و خدمات جدید بیمه ای کمک می کند تا مخاطبان دسترسی راحت تر و سریعتری به خدمات داشته باشند.
بختیاری نقش استارت آپ ها در حرکت صنعت بیمه به سمت نوآوری را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: پروژه های بیمه ای اجراشده از سوی استارت آپ ها زمینه جهش این صنعت را فراهم کرده که نمونه آن را می توان در تحلیل خسارت و پرداخت آن به ذینفع به روشنی دید.
وی با تصریح اینکه بیمه بخشی از اقتصاد و ابزاری برای کنترل مخاطرات است، ادامه داد: ساختار اصلی بیمه براساس محاسبات است و این مهم در بیمه شخص ثالث به وضوح اجرا شده اما از آنجا که در این نوع بیمه دیه نقش اساسی دارد قانون در تعیین نرخ این بیمه انعطاف پذیر نیست.