روسیه مستقل نیازمند ناوگان دریایی قدرتمند است
روسیه مستقل نیازمند ناوگان دریایی قدرتمند است

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه «ارتش – ۲۰۲۱» مراسم آغاز عملیات ساخت کشتی های جنگی برای نیروی دریایی این کشور گفت: روسیه مستقل نیازمند ناوگان دریایی قدرتمند است. پوتین روز دوشنبه در چارچوب نمایشگاه نظامی بین المللی روسیه موسوم به «ارتش -۲۰۲۱» و در مراسم آغاز شروع ساخت کشتی های […]

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در حاشیه برگزاری هفتمین نمایشگاه «ارتش – ۲۰۲۱» مراسم آغاز عملیات ساخت کشتی های جنگی برای نیروی دریایی این کشور گفت: روسیه مستقل نیازمند ناوگان دریایی قدرتمند است.
پوتین روز دوشنبه در چارچوب نمایشگاه نظامی بین المللی روسیه موسوم به «ارتش -۲۰۲۱» و در مراسم آغاز شروع ساخت کشتی های جنگی افزود: «من بیش از یک بار گفته ام و می خواهم دوباره تکرار کنم؛ یک روسیه قوی و مستقل به یک نیروی دریایی متعادل و قدرتمند نیاز دارد».
وی گفت: نیروی دریایی نقش کلیدی در سیستم امنیت دولتی ایفا، از منافع ملی ما به طور قابل اعتماد محافظت می کند و سهم قابل توجهی در تقویت برابری استراتژیک و ثبات بین المللی دارد.
رئیس جمهوری روسیه گفت: توان نیروی دریایی کشور ما در حال افزایش است بطوریکه چهار زیردریایی از جمله دو زیردریایی اتمی موشک انداز به ناوگان دریایی اضافه شده است.
پوتین با بیان اینکه روسیه مستقل و قوی نیازمند ناوگان دریایی قدرتمند و متعادل است، تصریح کرد: در سال ۲۰۲۷، سهم کشتی های مدرن در نیروی دریای روسیه باید به ۷۰ درصد برسد.
مجمع بین المللی ارتش ۲۰۲۱ تا ۲۸ آگوست (ششم شهریور) در مرکز همایش ها و نمایشگاهی پاتریوت در منطقه مسکو ادامه خواهد داشت.
هفتمین نمایشگاه و مسابقات بین المللی نظامی-فنی ارتش -۲۰۲۱ روسیه امروز دوشنبه با حضور مقامات عالیرتبه دفاعی ۴۳ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران در مرکز همایش ها و نمایشگاه های پاتریوت در نزدیکی شهر مسکو آغاز بکار کرد.
به گزارش ایرنا از مسکو، امیر سرتیپ شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع، به نمایندگی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم که با سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری افتتاح شد حضور یافتند.
تلاش نفتالی بنت برای منصرف کردن بایدن
از احیای برجام
شبکه بلومبرگ در گزارشی درباره سفر آتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به واشنگتن نوشت که نفتالی بنت در جریان دیدار با رئیس جمهور آمریکا تلاش خواهد کرد تا او را از احیای برجام منصرف کند.
شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد: نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که قرار است اواخر هفته جاری در کاخ سفید با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کند، تلاش خواهد کرد او را برای انصراف از احیای توافق هسته ای با ایران متقاعد کند.
به گزارش بلومبرگ، مقامات آمریکایی پس از آنکه چندین ماه مذاکره با ایران برای بازگشت به توافق هسته ای نتیجه‏ای در بر نداشته است در حال بازبینی گزینه‌های خود هستند.
نفتالی بنت در صفحه توئیتر خود نوشت که در جریان این سفر یک طرح تدوین شده و منظم را به کاخ سفید ارائه خواهد داد که بنابر ادعای او موجب محدود شدن فعالیت های هسته ای و سیاست های منطقه ای ایران می شود.
بلومبرگ در ادامه گزارش داد: بنت که در ماه ژوئن به نخست وزیری رسید همچون نفر قبلی مخالف احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است، چراکه معتقد است این توافق دیگر کارایی ندارد.
وی پس از سفر به واشنگتن قرار است با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار کند و به زودی نیز با عبدلله السیسی رئیس جمهور مصر ملاقات خواهد داشت.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اکنون در یک پروسه بسیار سریع برای بازگرداندن و تقویت روابط با کل منطقه قرار داریم تا ائتلافی برای مقابله با افراط گرایی ایرانی و اسلامی ایجاد کنیم.
ظریف درگذشت محمدرضا حکیمی را تسلیت گفت
محمد جواد ظریف در پیامی درگذشت، محمدرضا حکیمی فیلسوف و فقیه برجسته کشورمان را تسلیت گفت. متن پیام وزیر امور خارجه به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
اذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.
خبر ارتحال استاد علامه جناب آقای محمدرضا حکیمی فیلسوف، فقیه و متفکر متعهد و برجسته کشورمان موجب اندوه و تاسف اینجانب شد.
آن عالم فرزانه بعنوان حکیمی قرآن شناس و حدیث دانی برجسته و خردورز عمر پربرکت خویش خود را با تعبد، تهذب و ساده زیستی صرف پژوهش در آیات نورانی قرآن کریم و روایات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تالیف ده‌ها کتاب و مقاله در دفاع و تبیین اصول و ارزش های توحیدی و انسانی کرد و دغدغه‌مندی و توجه ویژه به فقرا و مستضعفان داشت و قطعا افکار ایشان چراغ روشنی برای رهنمایی حق جویان و نسل جوان کشور در مسیر نورانی قرآن و اهل بیت (ع) خواهد بود.
اینجانب رحلت مرحوم علامه حکیمی را به خاندان معزز و مکرم و همچنین شاگردان و علاقمندان ایشان تسلیت و تعزیت عرض می کنم و در ایام محرم و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه الهی و همنشینی با اولیاء و صلحاء و شهدای کربلا و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می کنم.
محمد جواد ظریف
قالیباف: در خصوص رای اعتماد جلسه غیر علنی نخواهیم داشت
رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد، با بیان اینکه، در خصوص رای اعتماد جلسه غیر علنی نخواهیم داشت، عنوان کرد: همه جلسات ما علنی خواهد بود و صدا و سیما به صورت زنده آن را پوشش خواهد داد. محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در انتهای جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس در پاسخ به اظهارات تالارپشتی در خصوص موضوع تعداد ثبت نام کنندگان مخالف و موافق وزرا و چگونگی مشورت رییس جمهور با مجلس در خصوص صلاحیت وزرا عنوان کرد: به هر حال چه در آیین نامه نقصی باشد یا نباشد در ماده ۲۰۴ دو ساعت و ۳۰ دقیقه زمان در اختیار رییس جمهور و به همین میزان در اختیار ۱۰ نفر از نمایندگان، ۵ مخالف و ۵ مخالف قرار دارد. وی افزود: در اینجا مانند بعد از کلیات بودجه رای گیری نداریم، ما آیین نامه را رعایت کردیم، اگر اشکالی در آیین نامه وجود دارد که ممکن است من هم با شما موافق باشم، دوستان در کمیسیون آیین نامه داخلی باید به آن در فرایند اصلاح به آن توجه کنند.
رییس مجلس بیان کرد: تمهیدات ثبت نام موافقان و مخالفان و مراحل مشخص است،۲۴ ساعت برای ثبت نام زمان داده ایم و سپس قرعه کشی انجام می شود ولی اینکه اینگونه تحلیل شود که ثبت نام موافقین و مخالفین به معنای رای به وزرای پیشنهادی است، خیر، این تحلیل غلطی است، این ستون ها بیانگر این موضوع نیست، نمایندگان در کمیسیون ها در حال بحث و گفت و گو هستند و صحن تصمیم خود را خواهد داشت، پنهان کردن ستون ها هم کار درستی نیست چرا که هوشمند سازی و بحث شفافیت دو رویکرد ما می باشد.
وی اضافه کرد: در خصوص رای اعتماد جلسه غیر علنی نخواهیم داشت، همه جلسات ما علنی خواهد بود و صدا و سیما به صورت زنده آن را پوشش خواهد داد، این موضوع یکی از مزیت های خوب قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس است، بر اساس آیین نامه داخلی رای گیری در روز رای گیری هم کاملا به صورت محرمانه انجام می شود.