معاون وزیر حمل و نقل روسیه با اشاره به اینکه باید حداکثر بار از دریای خزر به بنادر ایران برسد، گفت: عمیقسازی دریای خزر برای افزایش حملونقل دریایی و تسهیل تخلیه بار در دریای خزر در دستورکار قرار دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، دیمیتری زورئوف استانیسلاوویچ که در صدر هیاتی متشکل […]
معاون وزیر حمل و نقل روسیه با اشاره به اینکه باید حداکثر بار از دریای خزر به بنادر ایران برسد، گفت: عمیقسازی دریای خزر برای افزایش حملونقل دریایی و تسهیل تخلیه بار در دریای خزر در دستورکار قرار دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، دیمیتری زورئوف استانیسلاوویچ که در صدر هیاتی متشکل از نمایندگان سازمان های مربوط به حمل و نقل و لجستیک، انجمن حمل و نقل جاده ای بین المللی و نمایندگان تجارت روسیه به تهران سفر کرده است، در نشست بررسی توسعه همکاری های دریایی و بندری ایران و روسیه با حضور علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیاتی از مسئولان بنادر و انجمن های صنفی دریایی و بندری ایران ، با اشاره به اینکه فعالیت های اقتصادی کریدور شمال جنوب را از مسیر دریایی، جاده ای و ریلی مدنظر قرار داده ایم، اظهار داشت: برای توسعه همکاری ها، خرید و استفاده از امکانات بنادر یا اجاره زمین برای ساخت ترمینال های کانتینری در سواحل دریای خزر و دریای هند از مواردی است که مدنظر قرار گرفته است.
وی ادامه داد: ادارات دریایی روسیه توافق کرده اند که این بنادر را مورد بازدید قرار دهند و درخواست دارم این مسئله در آینده نزدیک مدنظر قرار گیرد تا حداکثر اسناد را به دست آوریم و در سال ۲۰۲۲ تمامی مدارک لازم را به امضا برسانیم و راه مالی آن را نیز تعیین کنیم.
معاون وزیر حمل و نقل روسیه با بیان اینکه طرف ایرانی در تامین مالی بندر آستراخان همکاری می کند، عنوان کرد: ما نیز قصد داریم در سمت روسیه این کار را انجام دهیم تا فعالیت ها بهتر پیش برود و در این زمینه عقب نمانیم.
زورئوف استانیسلاوویچ با اشاره به اینکه تامین مالی از سوی ایران در بندر آستراخان برقرار شده است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه فعالیت های اداری پشت سر گذاشته شده و فعالیت های اجرایی و عملی در حال انجام و اگر روسیه نیز بتواند به ایران برسد و در بندر دریای هند اجاره یا ساخت و ساز را مدنظر قرار دهد، اتفاق خوشایندی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه به منظور افزایش حمل و نقل دریایی خزر برخی اقدامات به منظور عمیق سازی دریا در حال انجام است، گفت: برخی اقدامات مربوط به حوزه بندری است تا تخلیه بار تسهیل شود و باید بدانیم این اقدامات مورد نیاز است.
این مقام روسی ادامه داد: در عین حال به توسعه بندر آستراخان خواهیم پرداخت و در این رابطه آماده خرید کشتی های جدید هستیم و سوبسیدها به شرکت های خصوصی و نیز به فعالان حمل و نقل دریایی اختصاص می یابد.
وی افزود: برای اینکه حداکثر بار به بنادر ایران در دریای خزر برسد تا زمان آماده شدن مسیرهای ریلی، مسیرهای دریایی وظیفه مهمی در این راستا دارند.
معاون وزیر حمل و نقل روسیه با بیان اینکه اگر کشتی ها با بار کامل به ایران بیایند و به روسیه بروند، اتفاق بسیار مهمی رخ داده است، گفت: در برخی بخش ها به این هدف رسیده ایم و طی سال ۲۰۲۳ از دریای خزر تا دریای ولگا این امر محقق خواهد شد.
استانیسلاوویچ در پایان بیان کرد: سطح دریای خزر در حال افت است و آمادگی داریم با طرف ایرانی همکاری کنیم تا در قسمت عمیق سازی اقدامات به خوبی پیش برود.
در راستای ارتقای ایمنی در تردد جادهای انجام گرفت؛
صدوربیش از ۱۱هزار برگ معاینه فنی درمازندران
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران اظهار داشت : در راستای ارتقای ایمنی در تردد جادهای، حفظ محیطزیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جادههای مازندران ۱۱ هزار ۲۰۱ برگ معاینه فنی خودروهای سنگین صادر شد .
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران حسن جهانیان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اظهار داشت: در دو ماه سال جاری تعداد ۱۳ هزار و ۷۶۶ خودرویی که به مراکز مذکور مراجعه کردند، تعداد خودرو سنگین۱۱ هزار و ۲۰۱ موفق به اخذ معاینه فنی شده و تعداد خودرو۲هزار و ۵۶۵نیز مردوداعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، تعداد مراجعه ۸ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: مازندران دارای شش مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین است ،که به منظورارتقای ايمني ترددجادهاي وکاهش میزان آلودگی هوا اين مراكززيرنظرسازمان راهداري وحمل ونقل جاده اي تاسيس و راه اندازي شده اند تابه صورت مكانيزه وبدون دخالت كاربر،نسبت به کنترل فنی خودروهای سنگین اقدام وبراي آندسته ازخودروهايي كه فاقد نقص فني میباشندبرگه معاينه فني صادرگردد .
جهانیان با بیان اینکه ۸۱ درصد از ناوگان های سنگین و نیمه سنگین استان در آزمون های معاینه فنی قبول شده و برگ معاینه فنی دریافت کردهاند ، اعلام کرد در مراكز فوق الذكر، علاوه بر بازديد هاي ظاهري شامل كيفيت آج لاستيك ها، شيشه ها و آينه ها، چراغ ها، كمربند ايمني، كپسول آتش نشاني، باك ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون هاي مكانيزه شامل تست ترمز، لغزش جانبي چرخ ها، تست آلاينده ها، كيلومتر شمار و تست نور صورت مي پذيرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان تصریح کرد : با توجه به متصل بودن تمامی مراکز به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) نتایج حاصل از تست خودروها رصد شده و در صورت عدم وجود مشکل گواهی معاینه فنی صادرمیشود وبا توجه به ارتباط سامانه معاینه فنی با سامانه صدور بارنامه و صورت وضعیت، خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند، قادر به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت جهت نقل و انتقال مسافر در محورهای مواصلاتی نخواهند بود.
جهانیان اظهار داشت: اميدواريم با انجام صحیح معاينه فني خودروها و كنترل سلامت فني آنها گام موثري در افزايش ايمني سفرهاي جاده اي و کاهش آلودگی های زیست محیطی برداشته شود .
گفتنی است :در حال حاضر استان مازندران دارای۶ مرکز مکانیزه معاینه فنی سنگين فعال در شهرستان های نوشهر، آمل، قائمشهر، ساري ، گلوگاه و نکاء است.